İslamda Sakalın Hukmu nedir?
Zira sakalın bırakılması ve salıverilmesi hususundaki hadisi şerifler, son derece sahih olmaları yanında, sayıca da coktur Sakalı amir olan bu haberlerden başka Muslim, Ebu Davud ve daha başkalarının rivayet ettikleri ve on şeyin fıtrattan olduğunu bildiren, sakalı da bunlardan birisi sayan hadisi şerif (Muslim, taharet, 56; EbU DavUd, taharet, 29; Tirmizi, edeb 15, Nesai zine, 1; Ibn Mace, tahara,8; Ahmed b Hanbel, VIl37) kanaatimize gore sakalın bulunması gerektiği hususunda şupheye mahal bırakmayacak kadar acıktır Yani, sakal fıtratın gereğidir Bir başka deyişle, Allah'ın kendi yaratışı olarak gormek istediği şeklin de tamlayacısıdır Kadının sacına sac takması, kaşlarını alması, vucutta kalıcı doğmelerle suslenmeler yapması Hep fıtratı bozdukları gerekcesiyle yasaklanıyor, lanet ediliyor; dişlerini guzellik icin seyrelten, keza yaratılış yani fıtratı bozduğu icin lanete uğruyordu (Ayni, Umdetu'lKari; XXN66 ) Sakal da fıtrattan olduğuna gore, aynı gaye ile traş edilmesi, onlar gibi nehyedilmiş olur
Ebu Davud sarihi Mahmud Muhammed Hattab esSubki, sakalı emreden on kadar sahih hadis zikrettikten sonra, aksine delil olmadığı icin, bu emirlerin vucUb ifade ettiğini, bu yuzden sakalı kesmenin dort mezhebe gore de haram olduğunu soyler (Hattab esSubki, elMenhel,I186 ) Daha sonra da dort mezhepten ceşitli fukahanın goruşlerini naklederek, soylediklerine destek arar Keza bir kabzeden az olan sakalından almanın muhameslik ve bazı Magribliler'e benzemek olduğunu, bir kabzeden fazlasının ise alınması gerektiğini delilleriyle anlatmaya calışır
Zira sakalın bırakılması ve salıverilmesi hususundaki hadisi şerifler, son derece sahih olmaları yanında, sayıca da coktur Sakalı amir olan bu haberlerden başka Muslim, Ebu Davud ve daha başkalarının rivayet ettikleri ve on şeyin fıtrattan olduğunu bildiren, sakalı da bunlardan birisi sayan hadisi şerif (Muslim, taharet, 56; EbU DavUd, taharet, 29; Tirmizi, edeb 15, Nesai zine, 1; Ibn Mace, tahara,8; Ahmed b Hanbel, VIl37) kanaatimize gore sakalın bulunması gerektiği hususunda şupheye mahal bırakmayacak kadar acıktır Yani, sakal fıtratın gereğidir Bir başka deyişle, Allah'ın kendi yaratışı olarak gormek istediği şeklin de tamlayacısıdır Kadının sacına sac takması, kaşlarını alması, vucutta kalıcı doğmelerle suslenmeler yapması Hep fıtratı bozdukları gerekcesiyle yasaklanıyor, lanet ediliyor; dişlerini guzellik icin seyrelten, keza yaratılış yani fıtratı bozduğu icin lanete uğruyordu (Ayni, Umdetu'lKari; XXN66 ) Sakal da fıtrattan olduğuna gore, aynı gaye ile traş edilmesi, onlar gibi nehyedilmiş olur
Ebu Davud sarihi Mahmud Muhammed Hattab esSubki, sakalı emreden on kadar sahih hadis zikrettikten sonra, aksine delil olmadığı icin, bu emirlerin vucUb ifade ettiğini, bu yuzden sakalı kesmenin dort mezhebe gore de haram olduğunu soyler (Hattab esSubki, elMenhel,I186 ) Daha sonra da dort mezhepten ceşitli fukahanın goruşlerini naklederek, soylediklerine destek arar Keza bir kabzeden az olan sakalından almanın muhameslik ve bazı Magribliler'e benzemek olduğunu, bir kabzeden fazlasının ise alınması gerektiğini delilleriyle anlatmaya calışır