iltasyazilim
FD Üye
İslamda Sakalın Hükmü nedir?
Zira sakalın bırakılması ve salıverilmesi hususundaki hadisi şerifler, son derece sahih olmaları yanında, sayıca da çoktur Sakalı âmir olan bu haberlerden başka Müslim, Ebu Davud ve daha başkalarının rivayet ettikleri ve on şeyin fıtrattan olduğunu gösteren, sakalı da bunlardan birisi sayan hadisi şerif (Müslim, tahâret, 56; Ebû Dâvûd, tahâret, 29; Tirmizî, edeb 15, Nesaî zîne, 1; Ibn Mâce, tahâra,8; Ahmed b Hanbel, VIl37) kanaatimize tarafından sakalın bulunması gerektiği hususunda şüpheye mahal bırakmayacak dek açıktır Yani, sakal fıtratın gereğidir Bir başka deyişle, Allah'ın kendi yaratışı olarak görmek istediği şeklin de tamlayacısıdır Kadının saçına saç takması, kaşlarını alması, vücutta kalıcı döğmelerle süslenmeler yapması Daima fıtratı bozdukları gerekçesiyle yasaklanıyor, lânet ediliyor; dişlerini çekicilik için seyrelten, ayrıca yaratılış yani fıtratı bozduğu için lânete uğruyordu (Aynî, Umdetü'lKâri; XXN66 ) Sakal da fıtrattan olduğuna kadar, benzer amaç ile traş edilmesi, onlar gibi nehyedilmiş olur
Ebu Davud sârihi Mahmud Muhammed Hattâb esSübkî, sakalı emreden on değin sahih hadis zikrettikten sonradan, tersine delil olmadığı için, bu emirlerin vücûb ifade ettiğini, bu yüzden sakalı kesmenin dört mezhebe tarafından de haram olduğunu söyler (Hattâb esSübkî, elMenhel,I186 ) DAHA SONRA da dört mezhepten dağıtılmış fukahanın görüşlerini naklederek, söylediklerine yardım arar Kezâ bir kabzeden eksik olan sakalından almanın muhameslik ve bir takım Magribliler'e benzemek olduğunu, bir kabzeden fazlasının ise alınması gerektiğini delilleriyle anlatmaya çalışır *
Zira sakalın bırakılması ve salıverilmesi hususundaki hadisi şerifler, son derece sahih olmaları yanında, sayıca da çoktur Sakalı âmir olan bu haberlerden başka Müslim, Ebu Davud ve daha başkalarının rivayet ettikleri ve on şeyin fıtrattan olduğunu gösteren, sakalı da bunlardan birisi sayan hadisi şerif (Müslim, tahâret, 56; Ebû Dâvûd, tahâret, 29; Tirmizî, edeb 15, Nesaî zîne, 1; Ibn Mâce, tahâra,8; Ahmed b Hanbel, VIl37) kanaatimize tarafından sakalın bulunması gerektiği hususunda şüpheye mahal bırakmayacak dek açıktır Yani, sakal fıtratın gereğidir Bir başka deyişle, Allah'ın kendi yaratışı olarak görmek istediği şeklin de tamlayacısıdır Kadının saçına saç takması, kaşlarını alması, vücutta kalıcı döğmelerle süslenmeler yapması Daima fıtratı bozdukları gerekçesiyle yasaklanıyor, lânet ediliyor; dişlerini çekicilik için seyrelten, ayrıca yaratılış yani fıtratı bozduğu için lânete uğruyordu (Aynî, Umdetü'lKâri; XXN66 ) Sakal da fıtrattan olduğuna kadar, benzer amaç ile traş edilmesi, onlar gibi nehyedilmiş olur
Ebu Davud sârihi Mahmud Muhammed Hattâb esSübkî, sakalı emreden on değin sahih hadis zikrettikten sonradan, tersine delil olmadığı için, bu emirlerin vücûb ifade ettiğini, bu yüzden sakalı kesmenin dört mezhebe tarafından de haram olduğunu söyler (Hattâb esSübkî, elMenhel,I186 ) DAHA SONRA da dört mezhepten dağıtılmış fukahanın görüşlerini naklederek, söylediklerine yardım arar Kezâ bir kabzeden eksik olan sakalından almanın muhameslik ve bir takım Magribliler'e benzemek olduğunu, bir kabzeden fazlasının ise alınması gerektiğini delilleriyle anlatmaya çalışır *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.