iltasyazilim
FD Üye
dinleme kuralları neler?
okulda Dinleme Kuralları
okulda Dinleme Kuralları nelerdir
Dinleme Kuralları Nelerdir?
Okulda öğrenmeler büyük ölçüde okumaya ve dinlemeye dayanır Bilhassa sınıflarda öğrenci sayısının fazlalığı, uygulamalı dersler için gerekli ortamın oluşturulmaması , derslerin dinleme ağırlıklı olmasına niçin olmaktadır Jurnal yaşamda da dinleme esas bir irtibat becerisidir Bir erişkin sıradan olarak günün %31 ’ni dinleyerek geçirir Diğer irtibat becerileriyle karşılaştırırsak;%7 ’si yazma, %11 ’i okuma ve %21 ’ini hitabe kapsar Etkin not alma becerisinde bahsedildiği gibi anekdot almada öncelikli adım dinleme becerisinin geliştirilmesidir
Dinlediğimiz birisinin,hoca,dost veya bir konferansta konuşmacı, sonra söylediklerinin hiç birini hatırlamadığınızın farkına vardınız mı ? ama onun konuşmasını duydunuz Bilhassa derslerde öğretmeni duyuyor lakin dikkatinizi veremiyor olabilirsiniz Bu durum dinleme ile duyma arsındaki farkı ortaya koyar Duyma dingin, biyolojik bir süreçtir Çevreden gelen sesler kulak göre alınır Dinleme ise bilişsel bir etkinliği kapsayan bir süreçtir ve gelen data yorumlanır Dinleme amaçlı ve kısıtlıdır, düşünmeyi içerir
Dinlemede dikkatin ders boyunca sürdürülebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi dinleme becerisinin geliştirilmesine bağlıdır Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden keza daha etkili ayrıca de daha kısa sürede gerçekleşir
Çünkü ;
1 Sınıf içinde yapılan sözlü anlatımlar konunun özünü ve en can müşteri yanlarını öğrenciye verme olanağı sağlar
2 Anlatımda yazı tahtası, harita, çizelge vb görsel araçların kullanılması görselişitsel dinleme olanağı sağlar
3 Derslik içi grup etkileşimi öğrenmede etkilidir
4 Sınıf içi etkileşimde öğrenci, sınavlarda sorumluluk sahibi olduğu yerlerin ip uçlarını öğrenir Bu da öğrencinin sınav hazırlığını daha bilinçli yapmasına asistan olur Dolayısıyla ders başarısını artırır
İyi bir dinleyici elde etmek etkili dinleme becerilerine sahip olmayı gerektirir ve bu beceriler geliştirilebilir;
1 Ekin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır Bunun için dersten önce hazırlık yapılmalıdır
2 Dinleme karşılaştırma sürecidir; düşünceleri yakalama, düşüncelerin önemini tespit ve diğer düşüncelerle ilişkileri bulmayı içerir
3 Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak sonradan söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır
4 Öğrenci dikkatin konudan kaymasını durdurmak için konunun belli başlı ve asistan düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır
Esas düşünceleri bulmak için şu sorular sorulabilir?
• Bu dersin amacı ne? Öğretmenin mesajı nedir? Dersin asıl noktaları nelerdir?
• Düşünceler nasıl düzenlenmiştir ? Bir düşünce diğeri için ipucu mu ? Yeni bir zihin mi ?
5 Öğretmenin özellikleri ve kişisel biçimi ile değil dersin özüne odaklaşmak gerekir
6 Etkili dinleyici edinmek için ders boyunca şunlar yapılmalıdır;
• Ders süresince kendinize sorular sorun
• Aralarda konunun ana noktalarını özetleyin
• Sonuçları kendi kendinize çıkarın
• Derste geçen düşüncelerin yaşamla ilişkisini kurun
Öğrenci konuları derste öğrenmek istiyorsa devamı aksatmamalı, öğretmeni en iyi dinleyebileceği yere oturmalı ve öğretmenin anlattıklarını içinden her yerde etmelidir Hiç şüphesiz anekdot alma bölümünde anlatıldığı gibi derste anekdot yakalamak, dinlemenin etkinliğini artıracak ve anımsamayı kolaylaştıracaktır *
okulda Dinleme Kuralları
okulda Dinleme Kuralları nelerdir
Dinleme Kuralları Nelerdir?
Okulda öğrenmeler büyük ölçüde okumaya ve dinlemeye dayanır Bilhassa sınıflarda öğrenci sayısının fazlalığı, uygulamalı dersler için gerekli ortamın oluşturulmaması , derslerin dinleme ağırlıklı olmasına niçin olmaktadır Jurnal yaşamda da dinleme esas bir irtibat becerisidir Bir erişkin sıradan olarak günün %31 ’ni dinleyerek geçirir Diğer irtibat becerileriyle karşılaştırırsak;%7 ’si yazma, %11 ’i okuma ve %21 ’ini hitabe kapsar Etkin not alma becerisinde bahsedildiği gibi anekdot almada öncelikli adım dinleme becerisinin geliştirilmesidir
Dinlediğimiz birisinin,hoca,dost veya bir konferansta konuşmacı, sonra söylediklerinin hiç birini hatırlamadığınızın farkına vardınız mı ? ama onun konuşmasını duydunuz Bilhassa derslerde öğretmeni duyuyor lakin dikkatinizi veremiyor olabilirsiniz Bu durum dinleme ile duyma arsındaki farkı ortaya koyar Duyma dingin, biyolojik bir süreçtir Çevreden gelen sesler kulak göre alınır Dinleme ise bilişsel bir etkinliği kapsayan bir süreçtir ve gelen data yorumlanır Dinleme amaçlı ve kısıtlıdır, düşünmeyi içerir
Dinlemede dikkatin ders boyunca sürdürülebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi dinleme becerisinin geliştirilmesine bağlıdır Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden keza daha etkili ayrıca de daha kısa sürede gerçekleşir
Çünkü ;
1 Sınıf içinde yapılan sözlü anlatımlar konunun özünü ve en can müşteri yanlarını öğrenciye verme olanağı sağlar
2 Anlatımda yazı tahtası, harita, çizelge vb görsel araçların kullanılması görselişitsel dinleme olanağı sağlar
3 Derslik içi grup etkileşimi öğrenmede etkilidir
4 Sınıf içi etkileşimde öğrenci, sınavlarda sorumluluk sahibi olduğu yerlerin ip uçlarını öğrenir Bu da öğrencinin sınav hazırlığını daha bilinçli yapmasına asistan olur Dolayısıyla ders başarısını artırır
İyi bir dinleyici elde etmek etkili dinleme becerilerine sahip olmayı gerektirir ve bu beceriler geliştirilebilir;
1 Ekin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır Bunun için dersten önce hazırlık yapılmalıdır
2 Dinleme karşılaştırma sürecidir; düşünceleri yakalama, düşüncelerin önemini tespit ve diğer düşüncelerle ilişkileri bulmayı içerir
3 Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak sonradan söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır
4 Öğrenci dikkatin konudan kaymasını durdurmak için konunun belli başlı ve asistan düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır
Esas düşünceleri bulmak için şu sorular sorulabilir?
• Bu dersin amacı ne? Öğretmenin mesajı nedir? Dersin asıl noktaları nelerdir?
• Düşünceler nasıl düzenlenmiştir ? Bir düşünce diğeri için ipucu mu ? Yeni bir zihin mi ?
5 Öğretmenin özellikleri ve kişisel biçimi ile değil dersin özüne odaklaşmak gerekir
6 Etkili dinleyici edinmek için ders boyunca şunlar yapılmalıdır;
• Ders süresince kendinize sorular sorun
• Aralarda konunun ana noktalarını özetleyin
• Sonuçları kendi kendinize çıkarın
• Derste geçen düşüncelerin yaşamla ilişkisini kurun
Öğrenci konuları derste öğrenmek istiyorsa devamı aksatmamalı, öğretmeni en iyi dinleyebileceği yere oturmalı ve öğretmenin anlattıklarını içinden her yerde etmelidir Hiç şüphesiz anekdot alma bölümünde anlatıldığı gibi derste anekdot yakalamak, dinlemenin etkinliğini artıracak ve anımsamayı kolaylaştıracaktır *