iltasyazilim
FD Üye
Özel, devlet ve yurt haricen üniversitelerden 2007 yılında mezun olan ve İstanbul ’da meslek arayan gençler arasında yapılan araştırma şu soruyu sorduruyor:'Gençler biraz da
Özel, devlet ve yurt dışında üniversitelerden 2007 yılında mezun olan ve İstanbul ’da meslek arayan gençler arasında yapılan araştırma şu soruyu sorduruyor: 'Gençler azıcık da iğneyi kendine mi batırmalı?'
Üniversite mezunu işsizlerin hayalini, yabancı ya da tanıdık olmayan ortaklı şirketlerdeişe girmek süslüyor
Prometheus Danışmanlık şirketi tarafından özel, devlet ve yurt dıştan üniversitelerden 2007 yılında mezun olan ve İstanbul ’da meslek arayan gençler aralarında Gençler ve İşsizlikkonulu bir araştırma yapıldı
KasımAralık 2007 ile OcakŞubat 2008 dönemini kapsayan araştırma ile lisans mezunu, 27 yaşın aşağı olan, etkin meslek arayan ve okul sonrası hiç deneyimi olmayan 300 kız ve 300 erkekle görüşülerek, iş arama profilleri ve beklentileri belirlendi
Prometheus Danışmanlık Genel Müdürü Yücel Atış ’ın, açıkladığı araştırma sonuçlarına tarafından, gençlerin yüzde 37 ’si meslek dünyası ile okuldayken tanışıyor Bu gruptaki gençler, daha çabuk iş buluyor Iş dünyası ile tanışmayı okulun bitişine bırakanların ise meslek dünyasına uyum sağlama, mülâkat alma ve meslek bulgu hızı fazla daha düşük gözüküyor
Gençlerin meslek aramaya başlangıç kararında aile baskısının yüksek olduğu dikkat çekiyor Iş aramaya başlama kararınızı kim verdirdi?sorusuna, katılımcıların yüzde 9 ’u öğretmenlerinin, yüzde 18 ’i kendisinin, yüzde 26 ’sı arkadaşlarının ve yüzde 47 ’si ailesinin karar verdiğini belirtiyor
Özellikle meslek aranması konusunda aile baskısının yüksek olmasının, gençleri aile ortamı haricen vakit geçirmeye zorladığı vurgulanıyor Meslek arama sürecinde gençlerin yüzde 78 ’i hazırlık desteği almıyor
Gençlerin meslek arama sürecinde kendilerini yalnız hissettikleri, danışıp yardım alabilecek yeterlilikte kaynaklara sahip olmadıkları görülüyorBunun da gençleri daha süratli işsizlik psikolojisine soktuğu, uyumsuz ve mutsuz yaptığı belirtiliyor Gençler iş arama sürecinde en fazla interneti kullanıyor
Araştırmada Ne değin süredir faal meslek arıyorsunuz?sorusuna; gençlerin yüzde 10 ’unun 12 aydan artı, yüzde 18 ’inin 812 ay arası, yüzde 25 ’inin 68 ay arası, yüzde 26 ’sının 46 ay, yüzde 15 ’inin 24 ayve yüzde 6 ’sının 02 ayyanıtı verdiGençlerin yüzde 53 ’ü 6 aydan pozitif süredir etkin meslek arayışında
Bu da özellikle 2007 yılının ikinci altı ayında şirketlerin eleman edinmek konusunda muhafazakar olduklarını gösteriyor Meslek bulma süreci uzadıkça etkin meslek arayan sayısının artması, gençleri daha çetin bir rekabetin beklediğini gösteriyor Gençler meslek arayışında ne iş olsa yaparımveya işsiz kalmaktansa bir işe gireyimyaklaşımını taşımıyorlar
Birdenbire artı seçenekli Meslek arayışında şirketlerde aradıklarınız neler?sorusuna gençlerin yüzde 62 ’sinin imajyanıtı verdiği dikkat çekerken, vergi paketidiyenlerin yüzde 55, kariyer ve gelişim olanaklarıdiyenlerin yüzde 37, alıştırma ortamıdiyenlerin yüzde 28 olduğu görülüyor
Gençlerin imaj, vergi ve kariyer odaklı hayata bakışının yeni bir iş arayan kuşak ile karşısında karşıya olunduğunu gösteriyor Gençler iş ararken başta teknoloji, finans, medya&irtibat, otomotiv şirketlerini seçim ediyor en az tercih edilen sektörler ise perakende, dokuma, sigorta, lojistik, turizm olarak sıralanıyor
En çok çalışmak istedikleri alanlar da insan kaynakları, finansman, pazarlama, ihracat, imal; en düşük kastetmek istenilen alanlar ise satmak, muhasebe, personel, lojistik olarak belirtiliyor
Gençlerin yabancı şirkette alıştırma isteği öne çıkıyor Bu kuşakta imaj ve isim önceliğinin payı net olarak görünüyor Özellikle geçmişte holdinglerde hedeflemek yönünde olan tercihin gitgide azaldığı gözleniyor
Araştırmaya katılanların Meslek arayışında yerli yabancı şirket tercihiniz nedir?sorusuna yüzde 46 ’sı yabancı ya da yabancı ortaklı şirket, yüzde 30 ’u yerli şirket, yüzde 24 ’ü ayrım etmezyanıtı verdi Gençlerin yüzde 70 ’i İstanbul ’da çalışmayı seçim ediyor Bu şart, Anadolu ’daki şirketlerin kaliteli eleman çekmekte zorlandığını ortaya koyuyor
Gençlerin meslek arama sürecinde teklif alma oranları yüksek Ama, öneri alanların yarıdan fazlasının ilk teklifi isim, alan, ödenti sebebiylebeğenmeyerek kabul etmediği dikkat çekiyor İstanbullu gençlerin çoğunluğunun işe girmek konusunda telaş etmediği, seçici işsiz veya durağan işsizliğiolarak tanımlanan grupta yer aldığı belirtiliyor
Meslek bulamamaları durumunda gençlerin yüzde 32 ’si yüksek lisans yapmayı, yüzde 30 ’u yurt dışına gitmeyi, yüzde 17 ’si kendi işini kurmayı düşünürken yüzde 21 ’inin henüz bir planı bulunmuyor
Bilhassa erkekler aralarında yüksek lisansın ağırlıklı seçenek olması bununla beraber askerlik tecili için bir seçenek olarak görülmesinden kaynaklanıyorHayatta kaybetmekten en fazla korktuğunuz şey nedir?sorusuna verilen yanıtlar da gençlerin önceliklerinin değiştiğini çarpıcı şekilde ortaya koyuyor Pat Diye artı seçenek belirtebilen gençlerin yüzde 90 ’ı cep telefonunu, yüzde 68 ’i bilgisayarını, yüzde 53 ’ü arkadaşlarını, yüzde 51 ’i ailesini kaybetmekten korktuğunu belirtti
2001 krizi sonrası yapılan çalışmalarda ailebirincil sırada çıkarken bugünün gençlerinin vazgeçilmezlerinin kendi konfor ve özgür alanları, cep telefonu, bilgisayar ve bunlara ast çevreleri olduğu görülüyor Araştırma kapsamındaki gençlerin yüzde 86 ’sı aileleri ile yaşadığını belirtmiş
*
Özel, devlet ve yurt dışında üniversitelerden 2007 yılında mezun olan ve İstanbul ’da meslek arayan gençler arasında yapılan araştırma şu soruyu sorduruyor: 'Gençler azıcık da iğneyi kendine mi batırmalı?'
Üniversite mezunu işsizlerin hayalini, yabancı ya da tanıdık olmayan ortaklı şirketlerdeişe girmek süslüyor
Prometheus Danışmanlık şirketi tarafından özel, devlet ve yurt dıştan üniversitelerden 2007 yılında mezun olan ve İstanbul ’da meslek arayan gençler aralarında Gençler ve İşsizlikkonulu bir araştırma yapıldı
KasımAralık 2007 ile OcakŞubat 2008 dönemini kapsayan araştırma ile lisans mezunu, 27 yaşın aşağı olan, etkin meslek arayan ve okul sonrası hiç deneyimi olmayan 300 kız ve 300 erkekle görüşülerek, iş arama profilleri ve beklentileri belirlendi
Prometheus Danışmanlık Genel Müdürü Yücel Atış ’ın, açıkladığı araştırma sonuçlarına tarafından, gençlerin yüzde 37 ’si meslek dünyası ile okuldayken tanışıyor Bu gruptaki gençler, daha çabuk iş buluyor Iş dünyası ile tanışmayı okulun bitişine bırakanların ise meslek dünyasına uyum sağlama, mülâkat alma ve meslek bulgu hızı fazla daha düşük gözüküyor
Gençlerin meslek aramaya başlangıç kararında aile baskısının yüksek olduğu dikkat çekiyor Iş aramaya başlama kararınızı kim verdirdi?sorusuna, katılımcıların yüzde 9 ’u öğretmenlerinin, yüzde 18 ’i kendisinin, yüzde 26 ’sı arkadaşlarının ve yüzde 47 ’si ailesinin karar verdiğini belirtiyor
Özellikle meslek aranması konusunda aile baskısının yüksek olmasının, gençleri aile ortamı haricen vakit geçirmeye zorladığı vurgulanıyor Meslek arama sürecinde gençlerin yüzde 78 ’i hazırlık desteği almıyor
Gençlerin meslek arama sürecinde kendilerini yalnız hissettikleri, danışıp yardım alabilecek yeterlilikte kaynaklara sahip olmadıkları görülüyorBunun da gençleri daha süratli işsizlik psikolojisine soktuğu, uyumsuz ve mutsuz yaptığı belirtiliyor Gençler iş arama sürecinde en fazla interneti kullanıyor
Araştırmada Ne değin süredir faal meslek arıyorsunuz?sorusuna; gençlerin yüzde 10 ’unun 12 aydan artı, yüzde 18 ’inin 812 ay arası, yüzde 25 ’inin 68 ay arası, yüzde 26 ’sının 46 ay, yüzde 15 ’inin 24 ayve yüzde 6 ’sının 02 ayyanıtı verdiGençlerin yüzde 53 ’ü 6 aydan pozitif süredir etkin meslek arayışında
Bu da özellikle 2007 yılının ikinci altı ayında şirketlerin eleman edinmek konusunda muhafazakar olduklarını gösteriyor Meslek bulma süreci uzadıkça etkin meslek arayan sayısının artması, gençleri daha çetin bir rekabetin beklediğini gösteriyor Gençler meslek arayışında ne iş olsa yaparımveya işsiz kalmaktansa bir işe gireyimyaklaşımını taşımıyorlar
Birdenbire artı seçenekli Meslek arayışında şirketlerde aradıklarınız neler?sorusuna gençlerin yüzde 62 ’sinin imajyanıtı verdiği dikkat çekerken, vergi paketidiyenlerin yüzde 55, kariyer ve gelişim olanaklarıdiyenlerin yüzde 37, alıştırma ortamıdiyenlerin yüzde 28 olduğu görülüyor
Gençlerin imaj, vergi ve kariyer odaklı hayata bakışının yeni bir iş arayan kuşak ile karşısında karşıya olunduğunu gösteriyor Gençler iş ararken başta teknoloji, finans, medya&irtibat, otomotiv şirketlerini seçim ediyor en az tercih edilen sektörler ise perakende, dokuma, sigorta, lojistik, turizm olarak sıralanıyor
En çok çalışmak istedikleri alanlar da insan kaynakları, finansman, pazarlama, ihracat, imal; en düşük kastetmek istenilen alanlar ise satmak, muhasebe, personel, lojistik olarak belirtiliyor
Gençlerin yabancı şirkette alıştırma isteği öne çıkıyor Bu kuşakta imaj ve isim önceliğinin payı net olarak görünüyor Özellikle geçmişte holdinglerde hedeflemek yönünde olan tercihin gitgide azaldığı gözleniyor
Araştırmaya katılanların Meslek arayışında yerli yabancı şirket tercihiniz nedir?sorusuna yüzde 46 ’sı yabancı ya da yabancı ortaklı şirket, yüzde 30 ’u yerli şirket, yüzde 24 ’ü ayrım etmezyanıtı verdi Gençlerin yüzde 70 ’i İstanbul ’da çalışmayı seçim ediyor Bu şart, Anadolu ’daki şirketlerin kaliteli eleman çekmekte zorlandığını ortaya koyuyor
Gençlerin meslek arama sürecinde teklif alma oranları yüksek Ama, öneri alanların yarıdan fazlasının ilk teklifi isim, alan, ödenti sebebiylebeğenmeyerek kabul etmediği dikkat çekiyor İstanbullu gençlerin çoğunluğunun işe girmek konusunda telaş etmediği, seçici işsiz veya durağan işsizliğiolarak tanımlanan grupta yer aldığı belirtiliyor
Meslek bulamamaları durumunda gençlerin yüzde 32 ’si yüksek lisans yapmayı, yüzde 30 ’u yurt dışına gitmeyi, yüzde 17 ’si kendi işini kurmayı düşünürken yüzde 21 ’inin henüz bir planı bulunmuyor
Bilhassa erkekler aralarında yüksek lisansın ağırlıklı seçenek olması bununla beraber askerlik tecili için bir seçenek olarak görülmesinden kaynaklanıyorHayatta kaybetmekten en fazla korktuğunuz şey nedir?sorusuna verilen yanıtlar da gençlerin önceliklerinin değiştiğini çarpıcı şekilde ortaya koyuyor Pat Diye artı seçenek belirtebilen gençlerin yüzde 90 ’ı cep telefonunu, yüzde 68 ’i bilgisayarını, yüzde 53 ’ü arkadaşlarını, yüzde 51 ’i ailesini kaybetmekten korktuğunu belirtti
2001 krizi sonrası yapılan çalışmalarda ailebirincil sırada çıkarken bugünün gençlerinin vazgeçilmezlerinin kendi konfor ve özgür alanları, cep telefonu, bilgisayar ve bunlara ast çevreleri olduğu görülüyor Araştırma kapsamındaki gençlerin yüzde 86 ’sı aileleri ile yaşadığını belirtmiş
*
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.