iltasyazilim
FD Üye
DirectX 11'e ait yeni teferruat açıklandı
Oyunlardaki görsel şöleni bir üst seviyeye taşıyacak olan DirectX 11'e ait yeni ayrıntı açıklandı
Yazılım devi Microsoft, bilgisayar oyunları için geliştirilen grafik API'ı DirectX'in son sürümü olan DirectX 11'in
detaylarını dün su yüzüne çıkardı
İşte yeni teferruat:
*DirectX 10'da olduğu gibi yeni DirectX sürümü de yalnızca Windows Vista ve ardından çıkan işletim sistemlerinde kullanılabilecek
*Microsoft'un belirttiği üzere DirectX 11'in getireceği yeni gölge hesaplama teknolojisi sayesinde GPU'lar sadece 3B grafikler için
değil, diğer hesaplamalarda da birer paralel işlemci gibi kullanılabilecekler
*DirectX 11, destekleyeceği tessellation (mozaik döşeme) teknolojisi doğru, geliştiricilere, yakından bakıldığında daha
gerçekçi ve düzgün hatalara sahip modeller yapma imkanı tanıyacak
*Yeniden geliştirilen çok tabakalı kaynak yönetimi bir uçtan bir uca oyunlar bundan böyle çok çekirdekli işlemcilerin gücünü
daha bakımlı bir biçimde kullanabilecekler
Microsoft bununla beraber DirectX 10 detsekli donanımlara da yeni teknolojiler ekleyeceğini belirtti fakat bu
teknolojiler hakkında henüz bir anahtar sözcük vermedi
Yeni yazılımın çıkış tarihi demin muhakkak olmamakla birlikte Microsoft'un yakın tarihte yazılıma dair
yeni bilgiler sunacağı bekleniyor *
Oyunlardaki görsel şöleni bir üst seviyeye taşıyacak olan DirectX 11'e ait yeni ayrıntı açıklandı
Yazılım devi Microsoft, bilgisayar oyunları için geliştirilen grafik API'ı DirectX'in son sürümü olan DirectX 11'in
detaylarını dün su yüzüne çıkardı
İşte yeni teferruat:
*DirectX 10'da olduğu gibi yeni DirectX sürümü de yalnızca Windows Vista ve ardından çıkan işletim sistemlerinde kullanılabilecek
*Microsoft'un belirttiği üzere DirectX 11'in getireceği yeni gölge hesaplama teknolojisi sayesinde GPU'lar sadece 3B grafikler için
değil, diğer hesaplamalarda da birer paralel işlemci gibi kullanılabilecekler
*DirectX 11, destekleyeceği tessellation (mozaik döşeme) teknolojisi doğru, geliştiricilere, yakından bakıldığında daha
gerçekçi ve düzgün hatalara sahip modeller yapma imkanı tanıyacak
*Yeniden geliştirilen çok tabakalı kaynak yönetimi bir uçtan bir uca oyunlar bundan böyle çok çekirdekli işlemcilerin gücünü
daha bakımlı bir biçimde kullanabilecekler
Microsoft bununla beraber DirectX 10 detsekli donanımlara da yeni teknolojiler ekleyeceğini belirtti fakat bu
teknolojiler hakkında henüz bir anahtar sözcük vermedi
Yeni yazılımın çıkış tarihi demin muhakkak olmamakla birlikte Microsoft'un yakın tarihte yazılıma dair
yeni bilgiler sunacağı bekleniyor *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.