Direksiyon Sınavında Nelere Dikkat Etmeliyim,
Direksiyon Sınavında Nelere Dikkat Etmei,
Direksiyon Sınavında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Oncelikle Koltuk ve ayna ayarları yapılmalı sonra emniyet kemeri takılmalıdır Vites kolu boşa alınmalı ayrıca debriyaja basılmalıdır Kontak anahtarını cevirerek arac calıştırılmalı
(Arac calışıyorsa bu adımı atlayacağınızı unutmayın Coğu aday calışan arabayı tekrar calıştırmaya calışarak puan kaybedebiliyor Unutmayın ki sizden once direksiyon sınavını veren arkadaşınız aracı buyuk ihtimalle stop ettirmeyip; size calışır durumda bırakacaktır O zaman bu adımı atlayacaksınız )
Direksiyon Sınavında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir
(Direksiyon Sınavında Dikkat Edilmesi Gerekenler)
Debriyaj pedalına basılarak vites 1′e alınmalı Sola sinyal verilmeli, El freni indirilmeli, Aracın debriyajı yavaş yavaş gevşetilerek hafif gaz verilmeli ve kalkış yavaş bir şekilde sağlanmalıdır (Bu konu en cok sıkıntı yaratan konudur Aracı kaldırırken stop ettirmek veya kontrolsuz hızlı şekilde kalkmak bu sorunu kursunuzun hocaları tarafından hallettiğinizi farz ederek uzatmıyorum ve sonraki adımlara geciyorum Sizlerden bu konuda cok talep gelmesi durumunda bir yazı yayınlayabilirim Hızlanıp, arac devrini aldıktan sonra debriyaj pedalına basılarak vites kolu 2′ye alınmalı, U donuşu veya herhangi bir donuş yapmak icin gaz kesilmeli, gerekirse vites kolu bire alınmalı, donuşun yapılacağı yone doğru sinyal verilmeli, orta dikiz aynandan aracının arkasına bakılmalı ve yol musait ise donuş yapılmalı, Genellikle yolun sağ şeridi kullanılmalı, gerekli durumlarda (arac gecme, sağ şeritte engel olma, vs) sinyal verilerek sol şeride gecilmeli, gecme işlemi bittikten sonra tekrar sinyal verilerek sağ şeride gecilmeli, Aracı (sağa) yanaştırırken sağ sinyali verilmeli, Duruşlar (Park) icin debriyaja basılmalı, aynalara bakılmalı, yol musaitse frene basılarak durulmalı, Aracı terketmeden once vites kolu boşa alınmalı, emniyet kemeri cıkarılıp, el freni cekilmeli, Aractan inerken sol aynayla arkanızı mutlaka kontrol ediniz ve aractan cıkınız
Guvenli Bir Suruş İcin Oneriler
(Sizi kontrol eden komisyonun dikkat edebileceği noktalar)
Koltuğu, elinizi uzattığınızda bileğiniz direksiyonun en ust kısmına uzanacak konuma ayarlayın ve simetrik olarak, saat 3 ve 11 konumlarında tutun Aracı hareket ettirmeden ve durdurmadan once her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol edin Arac kullanırken surekli dikkatli olun ve genellikle sağ tarafa dikilmiş olan trafik işaretlerini asla gozden kacırmayın! Trafik işaret levhalarındaki hız sınırlarının musaade edilen maksimum hızlar olduğunu unutmayın Yokuşları, cıkabileceğinizi tahmin ettiğiniz vitesle inin Yokuş aşağı inişlerde asla vitesi boşa almayın Şehirlerarası yollarda başka araclara cok yaklaşmazsanız, onların yapacağı kazalara karışmamış olursunuz Aynalarınıza sık sık goz atın Hız yapanları yavaşlatmaya da calışmayın Kısa sureli de olsa, aracınızı terk ederken guvenceye alın Yaklaşan farlara fazla bakmayın Bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın Gecişler dışında sol şeridi boşaltın Uykulu iken arac kullanmayın Gozleriniz bir noktada sabit kalıyorsa bu tehlike işaretidir
Direksiyon Sınavında Nelere Dikkat Etmei,
Direksiyon Sınavında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Oncelikle Koltuk ve ayna ayarları yapılmalı sonra emniyet kemeri takılmalıdır Vites kolu boşa alınmalı ayrıca debriyaja basılmalıdır Kontak anahtarını cevirerek arac calıştırılmalı
(Arac calışıyorsa bu adımı atlayacağınızı unutmayın Coğu aday calışan arabayı tekrar calıştırmaya calışarak puan kaybedebiliyor Unutmayın ki sizden once direksiyon sınavını veren arkadaşınız aracı buyuk ihtimalle stop ettirmeyip; size calışır durumda bırakacaktır O zaman bu adımı atlayacaksınız )
Direksiyon Sınavında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir
(Direksiyon Sınavında Dikkat Edilmesi Gerekenler)
Debriyaj pedalına basılarak vites 1′e alınmalı Sola sinyal verilmeli, El freni indirilmeli, Aracın debriyajı yavaş yavaş gevşetilerek hafif gaz verilmeli ve kalkış yavaş bir şekilde sağlanmalıdır (Bu konu en cok sıkıntı yaratan konudur Aracı kaldırırken stop ettirmek veya kontrolsuz hızlı şekilde kalkmak bu sorunu kursunuzun hocaları tarafından hallettiğinizi farz ederek uzatmıyorum ve sonraki adımlara geciyorum Sizlerden bu konuda cok talep gelmesi durumunda bir yazı yayınlayabilirim Hızlanıp, arac devrini aldıktan sonra debriyaj pedalına basılarak vites kolu 2′ye alınmalı, U donuşu veya herhangi bir donuş yapmak icin gaz kesilmeli, gerekirse vites kolu bire alınmalı, donuşun yapılacağı yone doğru sinyal verilmeli, orta dikiz aynandan aracının arkasına bakılmalı ve yol musait ise donuş yapılmalı, Genellikle yolun sağ şeridi kullanılmalı, gerekli durumlarda (arac gecme, sağ şeritte engel olma, vs) sinyal verilerek sol şeride gecilmeli, gecme işlemi bittikten sonra tekrar sinyal verilerek sağ şeride gecilmeli, Aracı (sağa) yanaştırırken sağ sinyali verilmeli, Duruşlar (Park) icin debriyaja basılmalı, aynalara bakılmalı, yol musaitse frene basılarak durulmalı, Aracı terketmeden once vites kolu boşa alınmalı, emniyet kemeri cıkarılıp, el freni cekilmeli, Aractan inerken sol aynayla arkanızı mutlaka kontrol ediniz ve aractan cıkınız
Guvenli Bir Suruş İcin Oneriler
(Sizi kontrol eden komisyonun dikkat edebileceği noktalar)
Koltuğu, elinizi uzattığınızda bileğiniz direksiyonun en ust kısmına uzanacak konuma ayarlayın ve simetrik olarak, saat 3 ve 11 konumlarında tutun Aracı hareket ettirmeden ve durdurmadan once her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol edin Arac kullanırken surekli dikkatli olun ve genellikle sağ tarafa dikilmiş olan trafik işaretlerini asla gozden kacırmayın! Trafik işaret levhalarındaki hız sınırlarının musaade edilen maksimum hızlar olduğunu unutmayın Yokuşları, cıkabileceğinizi tahmin ettiğiniz vitesle inin Yokuş aşağı inişlerde asla vitesi boşa almayın Şehirlerarası yollarda başka araclara cok yaklaşmazsanız, onların yapacağı kazalara karışmamış olursunuz Aynalarınıza sık sık goz atın Hız yapanları yavaşlatmaya da calışmayın Kısa sureli de olsa, aracınızı terk ederken guvenceye alın Yaklaşan farlara fazla bakmayın Bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın Gecişler dışında sol şeridi boşaltın Uykulu iken arac kullanmayın Gozleriniz bir noktada sabit kalıyorsa bu tehlike işaretidir