Bir kliniğe başvuran hastalar üzerinde yapılan araştırmada (WILHEM ZECH)
% 85 Daha beyaz diş
% 17 Diş hallerinin değiştirilmesi
% 10 Diş yapısının uzunluğunun değiştirilmesini talep etmiştir. (AMERİCAN COLLAGE PROSTODONT 2004)
Hastalarımıza estetik diş yapacağız fakat onlara bu hizmeti sunar iken hangi kriterleri kullanacağız. Diş tabibi için bu hakikaten çok ancak çok kıymetli bir mevzudur. Evvelce birtakım tahliller vardı. Erkek dişleri şöyle olur, bayan dişleri bu türlü diye DR. Antania Bello’ya nazaran artık bu tahliller muteberliğine yitirmekte. Zira diş manzaralarına bakarak o kişinin cinsiyetini %100 tespit etmenin pek de imkânı olmadığını artık anlıyoruz. Diş prodüksiyonu öncesinde kişinin yüzüne ve yüz dokularına bakmak kıymetlidir.
· Diş eti dokuları nasıl gülümserken çok ya da hiç gözükmüyor mu? Bunların değerlendirmesini yapmak gerekir.
· Dudak dokuları dudak kalın mı? İnce mi? Dudağın kalınlığının standardı nedir? Bunların tahlilini de yapmak gerekir.
· İki göz bebeği arasından geçen çizgi nereden geçiyor? Dişlerin ucundan geçen çizgi nereden geçiyor. Dişlerin ucundan geçen çizgiyle koşut mi?
· Yüzün orta hattıyla dişlerin orta hattı entegrasyonlu mu?
· Yani yüz estetiği nasıl?
· Dişlerin uç kısımlarının kontak noktaları arasında taraf alan küçük üçgencikler nasıl? Birbirleriyle koordinasyonlu mu?
· İi… ii sesi çıkarılıp dişlerin gösterilmesi istendiğinde dişler gözüküyor mu? Bütün bu tahlillerin yapılması gerekir.
SIKLIK KAVRAMI NEDİR?
Hastanın ve tabibin, bu kavramların koordinasyonlu olması kıymetli olsa da asıl değerli olan hastanın sıklık kavramının doktor tarafından anlaşılmasıdır. İmmanuel Kant ‘’Güzelliği yerkürede herkesin kabul ettiği olarak belirlemiş. Insanda bir tarafa ilişkin olma, standart olmayı getirmiş. Estetik ögelerini makul kalıplara sokmuştur.
Hâlbuki günümüzde çok şık bir gülümseme ESTETİK’TİR. Kişinin estetik kavramını anlamak ve pahalandırmak için;
· Yaşı, cinsiyeti,
· Çevre konumu
· Diyaneti ve kültürel yapısı
· İktisadi durumunu da kıymetlendirmek gerekir.
· Ruhsal durumu ise bazen bütün bunlardan çok kıymetlidir.
Geçmiş yüzyıllarda dişleri siyaha boyarlardı. Bu bireylerin bu şahısların çevre statülerini gösterirdi. Günümüzde ise artık beyaz velev bembeyaz diş bir statü göstergesi oldu. Tabi ki bu gelişmelerde en kıymetlisi laminelerin bulunması oldu. 1927 yılında California’daki estetik şurasının lamine veneerleri kullanılabilir tedavi sistemleri içinde kabul etmesiyle beyaz ve düzgün dişler hayal olmaktan çıktı. Yani gülüş dizaynında en kıymetli kavram materyal oldu. Yani dişi hangi sistemle tedavi edeceğiz. DOKTORUN ARTİSTİK BECERİSİ VE BAKIŞ AÇISI. Hoşluğun ve estetiğin bir haddi olduğu ve bir alanda ipin ucunun kaçırılmaması gerektiği herkesin farkında olduğu bir durumdur. Pratiklerde ise tabibin artistik beceri ve bakış açısı olan anatomiye dayanır. Anatomiyi çok düzgün bilmek elverişli materyalin ve formülün seçiminde de değerlidir. Zira yapacağımız diş fonksiyon görecektir. Tabibin sanatla içi içe olması, rengi görmesi algılaması optik ilizyonları kullanması açısından gereklidir.
Michelangelo ‘’SİSTER TAVANI’’ diye isimlendirdiği tabloda ışık gölge oyunlarını kullandığı üzere dişlerin prodüksiyonunda da bütün ilizyonlar kullanılır. Bu ışık gölge oyunlarını kullanabilmek için ağız içini çok yeterli izlemek gerekir. Dişlerin formuna rengine güzel bakılmalıdır. Dişte konveks yapı kelam hususuysa dişin formunu ve kontak dokuyla ilgisini görebiliriz. Dişin anatomisi kıymetlidir. Birçok kişi dişiyle ilgili pek çok özelliği görür ancak pek birden fazla da tabibin kendisine anlatmasıyla anlar. Bu nedenle kişinin algılaması güçlü olmalıdır, yani doktoru anlamalıdır.
DİŞİN ANATOMİSİNİN İNCELENMESİ
Yamamoto M. Miyashi Y. Dişin imgesinin aslında optik bir ilizyon olduğunu anlatmıştır.
Dişin rengi, translüsensisi, kalınlığı, hali, konumu, bu ilizyonu şekillendirir.
Nasıl yüze yapılan bir makyaj gözü iri ya da küçük gösterebiliyorsa dişte de bu kavram laf hususudur. Etraf dokuların özelliği dişin özelliğini belirler.
COSMETİC COUNTRİNG
Dişin dış yüzeyinin halleri yani gelişim çizgileri.
Enine uzunluğuna çizgiler.
Kankav ve konvekslikler.
ANTHROPOMETRY
Yüzün yaşla birlikte değişimi yani yanak ve dudaklarda değişim
Bazen burunda bile ortaya çıkan değişim. Mahsusen dişsiz hastalarda bu değişim çok değerlidir. Eski orjinal yapıyı görmek gerekir. Düğün fotoğrafları bu hususta hayli rehberdir.
Yerkürede umum olarak estetik diş hekimliği ve vesair branşlarla bir arada çalışmak yüzde mevcut olan kaybı mahalline koymakta hayli yardımcıdır. Estetiğe bakarken bireye bir bütün olarak bakmak gerekir.
‘’İNSANLAR BİRBİRİNDEN FARKLI VE BU FARKLILIĞI KORUMAK ZORUNDAYIZ’’
% 85 Daha beyaz diş
% 17 Diş hallerinin değiştirilmesi
% 10 Diş yapısının uzunluğunun değiştirilmesini talep etmiştir. (AMERİCAN COLLAGE PROSTODONT 2004)
Hastalarımıza estetik diş yapacağız fakat onlara bu hizmeti sunar iken hangi kriterleri kullanacağız. Diş tabibi için bu hakikaten çok ancak çok kıymetli bir mevzudur. Evvelce birtakım tahliller vardı. Erkek dişleri şöyle olur, bayan dişleri bu türlü diye DR. Antania Bello’ya nazaran artık bu tahliller muteberliğine yitirmekte. Zira diş manzaralarına bakarak o kişinin cinsiyetini %100 tespit etmenin pek de imkânı olmadığını artık anlıyoruz. Diş prodüksiyonu öncesinde kişinin yüzüne ve yüz dokularına bakmak kıymetlidir.
· Diş eti dokuları nasıl gülümserken çok ya da hiç gözükmüyor mu? Bunların değerlendirmesini yapmak gerekir.
· Dudak dokuları dudak kalın mı? İnce mi? Dudağın kalınlığının standardı nedir? Bunların tahlilini de yapmak gerekir.
· İki göz bebeği arasından geçen çizgi nereden geçiyor? Dişlerin ucundan geçen çizgi nereden geçiyor. Dişlerin ucundan geçen çizgiyle koşut mi?
· Yüzün orta hattıyla dişlerin orta hattı entegrasyonlu mu?
· Yani yüz estetiği nasıl?
· Dişlerin uç kısımlarının kontak noktaları arasında taraf alan küçük üçgencikler nasıl? Birbirleriyle koordinasyonlu mu?
· İi… ii sesi çıkarılıp dişlerin gösterilmesi istendiğinde dişler gözüküyor mu? Bütün bu tahlillerin yapılması gerekir.
SIKLIK KAVRAMI NEDİR?
Hastanın ve tabibin, bu kavramların koordinasyonlu olması kıymetli olsa da asıl değerli olan hastanın sıklık kavramının doktor tarafından anlaşılmasıdır. İmmanuel Kant ‘’Güzelliği yerkürede herkesin kabul ettiği olarak belirlemiş. Insanda bir tarafa ilişkin olma, standart olmayı getirmiş. Estetik ögelerini makul kalıplara sokmuştur.
Hâlbuki günümüzde çok şık bir gülümseme ESTETİK’TİR. Kişinin estetik kavramını anlamak ve pahalandırmak için;
· Yaşı, cinsiyeti,
· Çevre konumu
· Diyaneti ve kültürel yapısı
· İktisadi durumunu da kıymetlendirmek gerekir.
· Ruhsal durumu ise bazen bütün bunlardan çok kıymetlidir.
Geçmiş yüzyıllarda dişleri siyaha boyarlardı. Bu bireylerin bu şahısların çevre statülerini gösterirdi. Günümüzde ise artık beyaz velev bembeyaz diş bir statü göstergesi oldu. Tabi ki bu gelişmelerde en kıymetlisi laminelerin bulunması oldu. 1927 yılında California’daki estetik şurasının lamine veneerleri kullanılabilir tedavi sistemleri içinde kabul etmesiyle beyaz ve düzgün dişler hayal olmaktan çıktı. Yani gülüş dizaynında en kıymetli kavram materyal oldu. Yani dişi hangi sistemle tedavi edeceğiz. DOKTORUN ARTİSTİK BECERİSİ VE BAKIŞ AÇISI. Hoşluğun ve estetiğin bir haddi olduğu ve bir alanda ipin ucunun kaçırılmaması gerektiği herkesin farkında olduğu bir durumdur. Pratiklerde ise tabibin artistik beceri ve bakış açısı olan anatomiye dayanır. Anatomiyi çok düzgün bilmek elverişli materyalin ve formülün seçiminde de değerlidir. Zira yapacağımız diş fonksiyon görecektir. Tabibin sanatla içi içe olması, rengi görmesi algılaması optik ilizyonları kullanması açısından gereklidir.
Michelangelo ‘’SİSTER TAVANI’’ diye isimlendirdiği tabloda ışık gölge oyunlarını kullandığı üzere dişlerin prodüksiyonunda da bütün ilizyonlar kullanılır. Bu ışık gölge oyunlarını kullanabilmek için ağız içini çok yeterli izlemek gerekir. Dişlerin formuna rengine güzel bakılmalıdır. Dişte konveks yapı kelam hususuysa dişin formunu ve kontak dokuyla ilgisini görebiliriz. Dişin anatomisi kıymetlidir. Birçok kişi dişiyle ilgili pek çok özelliği görür ancak pek birden fazla da tabibin kendisine anlatmasıyla anlar. Bu nedenle kişinin algılaması güçlü olmalıdır, yani doktoru anlamalıdır.
DİŞİN ANATOMİSİNİN İNCELENMESİ
Yamamoto M. Miyashi Y. Dişin imgesinin aslında optik bir ilizyon olduğunu anlatmıştır.
Dişin rengi, translüsensisi, kalınlığı, hali, konumu, bu ilizyonu şekillendirir.
Nasıl yüze yapılan bir makyaj gözü iri ya da küçük gösterebiliyorsa dişte de bu kavram laf hususudur. Etraf dokuların özelliği dişin özelliğini belirler.
COSMETİC COUNTRİNG
Dişin dış yüzeyinin halleri yani gelişim çizgileri.
Enine uzunluğuna çizgiler.
Kankav ve konvekslikler.
ANTHROPOMETRY
Yüzün yaşla birlikte değişimi yani yanak ve dudaklarda değişim
Bazen burunda bile ortaya çıkan değişim. Mahsusen dişsiz hastalarda bu değişim çok değerlidir. Eski orjinal yapıyı görmek gerekir. Düğün fotoğrafları bu hususta hayli rehberdir.
Yerkürede umum olarak estetik diş hekimliği ve vesair branşlarla bir arada çalışmak yüzde mevcut olan kaybı mahalline koymakta hayli yardımcıdır. Estetiğe bakarken bireye bir bütün olarak bakmak gerekir.
‘’İNSANLAR BİRBİRİNDEN FARKLI VE BU FARKLILIĞI KORUMAK ZORUNDAYIZ’’