Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Dış motivasyon nedir, neye yarar?

Dış motivasyon nedir, neye yarar?
0
112

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
37
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
95
O Kadar zamanlar vardır oysa, anne baba olarak eminsinizdir; mutlaka çocuğunuzun bu davranışı kazanması gerekir! Özellikle dinç olmayı ilgilendiren konularda (diş fırçalama, el yıkama, mevsime yerinde giyinme, uygun yiyeceklerle besin vb) evde var olan düzene harmoni sağlayabilme (oda toplama, yatma saati, temizlik vb) konusunda ve diğer konularda… Çocuk, mutlaka kazanması gereken davranışa ilgisiz davrandığında, bu konuyu önemsemediğinde yardıma dış motivasyon kaynakları koşar Dış motivasyon özet olarak; kişinin kendiliğinden yapmayı istemediği işler konusunda, kendi dışındaki güçlerle ikna edilmesi olarak tasvir edilebilir Dış motivasyon, günlük yaşantıda çoğu kez kullanılır İç motivasyonu harekete geçiren dış motivasyon yöntemleri, anne baba ve eğitimciler kadar kullanıldığında öyle çok tutum problemi çözüme kavuşabilir ya da çocuk yeni bir davranışı kazanabilir
*
İnsan organizmasını motive eden öteki iki esas vaka, hoşgörü edinmek ve acıdan kaçınmaktır Hoşlanmadığımız bir durumla karşılaşmamak veya hoşumuza dışarı giden bir durumu yaşamak için birtakım davranışlarda bulunuruz Arkadaş olmak isteyen çocuk oyuncağını paylaşır, hoş gözükmek isteyen ergen perhiz yapar; bu örneklerde, istek edilen durumu yaşama isteği, davranışa istikamet vermektedir Üşüyen kişi daha kalın kıyafet giyer, öğretmeninden dikkat edinmek istemeyen öğrenci parmak kaldırarak konuşur; bu örneklerde ise tutkuacı ilkesi fazla basit bir şekilde işlemektedir
*
Oysa her konuda müsamahaacı ilkesi bu kadar sorunsuz işlemez Bunun iki temel nedeni vardır ilk olarak, her konuda acıyı veya hazzı yaşamak mümkün değildir Mesela, daha önce hiç diş çürüğü olmamış bir çocuk için diş fırçalamak yersiz, can sıkıcı bir meslek olabilir Hemen Şimdi kaçınılması gereken durumu yaşamamış çocuk, özenli davranmayı istemeyebilir (eşyalarını kaybetmek, düşük not olmak, ödevsiz okula gitmek zorunda kalmak vb) İkinci olarak, bir takım çocuklar sınırları zorlamayı severler ve negatif davranışı kararlılıkla devam ettirebilirler Çoğunlukla, bu şekilde davranan çocuğun olumsuz davranışı erişkin kadar pekiştirilmiştir böylece çocuk, kendini yorulmak yerine daima benzer olumsuz davranışı sürdürmekte direnir Örneğin, odasını birleştirme konusunda isteksiz davranan çocuğun odası, evdeki yetişkin kadar toparlanır Bu Vesile Ile ister istemez çocuğun “odasını toplamama davranışı pekiştirilmiş olur *Ödevlerini günün sonuna bırakan çocuğun ödevi annesinin yardımıyla çabucak yapılır; çocuk planlı çalışma alışkanlığını edinmek istemez, direnir*
*
Bu stil durumlarda, kendiliğinden oluşan bir iç motivasyon gözlenemez; çocuk kendince düşüncesiz gördüğü işler için davranışlarını başkalaşmak istemez Dış motivasyon teknikleri, bu noktada yardıma koşar Doğal olarak oluşmayan müsamaha alma, acıdan kaçınma ilkesi yetişkin göre oluşturulur Bu yapay ortam için tutumlar önemlidir Yetişkinin kural koyması ve kurala uygun davranışın oturması için ödüllerden ve yaptırımlardan yardım alması gerekir
*
Her yöntemde olduğu gibi dış motivasyon tekniklerini kullanırken de bilinçli edinmek önemlidir Hatalı uygulamalar sorunları çözmeye yardım etmediği gibi, yeni sorunlar oluşmasına da sebep olabilir Dış motivasyon tekniklerini göstermek isteyen ebeveynin, bir takım konularında kendini gözden geçirmesi gerekir
*
• Kararlı, istikrarlı, sabırlı davranabilen erişkin, bu yöntemden sonuç alabilir Sabırsız davranıp derhal değişim beklemek en büyük hatadır, ancak o kadar çok annebaba, biriki günden sonra pes etme eğilimindedir Ancak tutum değişikliği için istikrarlı ve istikrarlı şekilde, bir vakit takip etmek gerekir*
*
• Çocuğun yaş dönemi özellikleri hakkında düşünce sahibi elde etmek, önemli olan diğer bir konudur 2 yaşındaki bir çocuğa yaklaşma ile 10 yaşındaki bir çocuğa girişim aynı olamaz Çocuklar öbür yaşlarda öbür şekillerde motive olacaklarından, bu konudaki farkındalık tartı taşır*
*
• İyi bir gözlemci olmak gereklidir Çocuğun sahip olduğu özellikler hakkında bilgi sahibi edinmek, ama iyi bir gözlemle mümkündür Her annebaba çocuğunun yetenekleri ve hoşlandığı şeyler hakkında gerçekçi fikirler edinmelidir Bu bilgiler, ona nasıl yaklaşmak gerektiği hakkında anahtar sözcük verecektir Özellikle ödülleri ve yaptırımları belirlemede, çocuğun kişisel özelliklerini anlamak gereklidir
*
Özel ATEŞ İlköğretim Rehberlik Servisi
 

Similar threads

Sınıfta sürekli parmağı havada olan, bir şey yapılması istendiğinde ilk harekete geçen, kim bunu yapmak ister dendiğinde tekrar tekrar gönüllü olan çocuklar… Onların yaşama ve öğrenme sevinci sadece bu çocukların öğretmenlerinin ve ebeveynlerinin işlerini kolaylaştırmakla kalmaz, çocuğun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
112
Öğrenmede Motivasyon öğrenme yolları ve öğrenmede motivasyonun önemi Bireyin motive olabilmesi için ilgi ve ihtiyaç duyduğu alanlara yönelmesi gerekir Motivasyon, öğrenmeyi hızlandıran temel etkendir Organizmanın öğrenmeye karşın bir davranışta bulunması için onu motive eden bir etkenin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
84
Bebekler dünyaya geldikleri andan itibaren dış çevreyle irtibat halindedirler Dışarıdan duyusal mesajlar alır, açık havada mesajlar verirler Bebeklerin ilk çevreleri aileleri, evleri ve onlara yakın olan tüm insanlardır Bu kişiler derece derece artar ve bu nedenle, duyusal mesajların miktarı da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
245
Çocukların istekleri, merakları, hareket etme ve ilgi göreme ihtiyacı vardır Çocuğun bu ihtiyaçları ve istekleri yetişkinin meşgul ve planlı yaşamında işlerin yolunda gitmemesine niçin olan bir engel haline dönüşebilir Anne ve baba çocuğu için, çoğu detayı planlar, sabah kalkma saati, öğünlerde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
Çocuklarda görülen çalma davranışı anne babayı endişeye düşüren bir durumdur Fakat bu çalma davranışı çocukta bir ahenk ve tutum sorunun habercisi olabilir Okul öncesi dönemde, genel olarak 78 yaşlarına kadar görülen izinsiz eşya alma davranışı, bir armoni ve tavır bozukluğu olan 'çalma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
223
858,505Konular
982,705Mesajlar
33,054Kullanıcılar
yazsoyamanSon üye
Üst Alt