Ağız bakımının ve dinç dişlere sahip olmanın temelini yaratıcı, diş fırçalamak gibi kolay ve yalnızca birkaç dakika alan bir işlemi neden yapmıyoruz?Toplum olarak, ağız bakım ve diş sağlığına yeterli özeni göstermediğimiz bir gerçekDişlerimizi niçin çürüklere teslim ediyoruz? Yapılan tüketici araştırmalarına göre, tüketicilerin yüzde 50si zaman bulamadığı için dişlerini uyumlu olarak fırçalamadığını belirtmiş Yüzde 29unun nedeni aylaklık, kalan yüzde 21lik kısım ise değişik nedenlerle dişlerinin günlük bakımını yapmıyor Bu nedenler aralarında diş macununun tadını hoşlanmamak, gerek görmemek, dikkatsizlik, amnezi ve hatta diş macunu ve fırçası gibi diş bakım malzemelerine sahip olmamak da bulunuyor Son grup ankete katılanların yüzde 1ini oluşturuyor DİŞ MACUNU TÜKETİMİ Ülkemizde diş macunu tüketimi birey başına yılda 60 ile 70 gr arasında değişiyor Bu rakam İngilterede 350 gr, İtalyada 270gr, İspanyada 250gr ve Amerikada ise 650gr Tekrar İngilterede 24, İspanyada 25 olan birey başına takvim diş fırçası kullanımı ülkemizde 3 kişiye 1 fırça olup epeyce düşüktür Türkiyede nüfusun yüzde 40ı dişlerini arada bir, yüzde 26sı günde 23 defa fırçalıyor Nüfusun yüzde 10u dişhekimine hiç gitmemiş, yüzde 43ü ise son bir yıldır dişhekimine gitmemiş Gelişmiş ülkelerde nüfusun dişhekimini ziyaret etme aralığı ise yılda 2 Türkiyede diş macunu pazarı büyüklüğü 2001 yılı rakamlarıyla 48,1 milyon dolar ve takriben 3,800 ton Diş fırçası pazarı ise 17,3 milyon adet ve 23 milyon dolar Diş macunlarında pazarı İpana, Colgate, Signal, Sanino, ve Sensodyne paylaşıyor Diş fırçalarında ise Oral B, Colgate, Signal, İpana, Banat, ve Vepa markalarını bulmak muhtemel HERKESİN BEKLENTİSİNİ KARŞILAYACAK BİR DİŞ MACUNU VAR! Diş macunları özelliklerine tarafından koskocoman bir farklılık gösteriyor Diş macunları, formülleri ve etkileri ile birbirinden ayrılıyor Dişleri beyazlatan, diş çürümelerine aleyhinde koruyan, ağızda uzun zaman ferahlık karşılayan veya uzun süreli bütün koruma karşılayan diş macunları ayrı beklentilere sesleniyor