Okul öncesi çocuklarda disleksi belirtileri;
-
Aile geçmişinde disleksi -
Düzgün ve net konuşmanın beklenenden daha yavaş öğrenilmesi -
Tabirleri birbirine karıştırma -
Düşünmenin davranıştan evvel gerçekleşmesi -
Gerçek sözlerin yerine benze yada diğer sözler kullanma -
S peltekliği, tıslayarak konuşma -
Renkleri karıştırma -
Yönelme belirleyen sözcükleri karıştırma -
Takılma, tökezleme, küçük nesnelere takılma -
Yüksek yaratıcılık, düzgün çizim yeteneği -
Aşikâr bir sebep olmaksızın yeterli yahut makûs günlerinin olması -
Teknik oyuncaklara karşı ilgi ve düzgün algılama -
Kendisine bir metin okununca ilgi duyma ve dinleme ancak harf ve sözcüklerin öğrenilmesinde zahmet -
Çocuk müziklerini öğrenmede ilgisizlik -
Sözcük uyaklarında sorun yaşama -
Emeklemeden yada çok az emekleyerek ve yerde sürünerek ilerleme -
Sıralama ve dizmede zorluk yaşama
-
Okumada daima kusur, okuma algısında zayıflık -
Özel söylem, harf düşmesi ve harflerin yanılgılı sırada söylenmesi -
Yazılı çalışmlar için olağanın üzerinde vakit harcanması -
Konutta ve okulda organize olamama -
Sorunları tahtadan yahut kitaptan yazmakta zahmet -
Kelamlı talimatları yazmakta zorluk çekme -
Özgüvenin gitgide azalması, frustrasyonun artması
-
Yanlış yahut temassız okuma eğilimi
-
Harf sıralamada tutarsızlık -
Kompozisyon hazırlama ve yazmada sorun -
Kelamlı talimatları, telefon numaralarını birbirine karıştırma -
Yabancı lisan öğrenmede önemli sorun -
Özgüven azlığı
-
Algı farklılığı -
Bilgi Süreç Farklılığı -
Farklı öğrenme yeteneği -
Yüksek kavrama yeteneği -
Kanıların birbiri gerisinde süratli koşuşması -
Geniş kapsamlı bakış açısı -
Geniş kapsamlı teknik kavrayış -
Form hafızası -
Kendi tertibi var -
Hassas kişilik -
Dikkat dalgalanmaları yaşıyor -
Vakit zaman sembollere bağlı dikkatsizlik(Sayı ve harf) -
Sembolleri sezgisel reddetme -
Vakit ünitelerini öğrenmede zahmet