Yurttaşlara tasarruf öneren Diyanet’in kasasından temsil ve tanıtım için beş yılda 14 milyon TL çıktı. İşletme sermayesi 80 milyon TL’ye ulaşan yönetim, 2015-2020 periyodunda prestijden hiç ödün vermedi.
BirGün'den Mustafa Bildircin'in haberine nazaran, AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın onayıyla işletme sermayesi dört kat artırılan Diyanet İşleri Başkanlığı, “Temsil ve Tanıtma Giderleri” ismi altında beş yılda 14 milyon TL harcadı.
Dev bütçesi ile tartışmalara neden olan Diyanet’in yüksek harcamaları, Saray’ı ve TBMM Başkanlığı’nı kapsam dışında bırakan, “Kamuda Tasarruf Önlemleri Genelgesi” ile yine gündeme geldi. Başkanlığın 2015-2020 periyodunu kapsayan beş yılda toplam 14 milyon TL’lik temsil ve tanıtma harcaması yaptığı öğrenildi.
İki yılda 5 milyon TL...
Bütçesi ile ortalarında yatırımcı bakanlıkların da bulunduğu onlarca kamu kurumunu geride bırakan Diyanet, 2015 yılında temsil ve tanıtım için 2,7 milyon TL ödenek aldı. Başkanlığın 2015 yılındaki temsil ve tanıtım ödeneğinden yaptığı harcama ise 2,5 milyon TL oldu.
Yönetimin temsil ve tanıtım ödeneği 2016 yılında 3 milyon TL’ye çıkarıldı. Yönetim, bu kalemden yaptığı harcamayı 2016 yılı mali tablosuna 2,5 milyon TL olarak yazdı.
2015 ve 2016 yıllarında, “Temsil ve Tanıtım” ismi altında 5 milyon TL harcayan başkanlık, 2017 yılında 2,7 milyon TL’lik harcama gerçekleştirdi.
Başkanlığın 2018 yılındaki temsil ve tanıtım harcaması ise bariz biçimde arttı. Mali raporlara nazaran, 2018 yılında 3,3 milyon TL, “Temsil ve Tanıtım Gideri” olarak harcandı.
Diyanet, 2019 yılının başında 2 milyon TL olarak belirlenen temsil ve tanıtım masrafının ise 700 bin TL üzerine çıktı. Yönetimin 2019 yılı temsil ve tanıtım harcaması 2,7 milyon TL oldu. 2020 yılında ise Kovid-19 salgınının da tesiriyle temsil ve tanıtım sarfiyatları çok azaldı. 2020 yılı temsil ve tanıtım harcaması mali raporlara 103 bin TL olarak yansıdı.