elektronikci
FD Üye
Tüm dünyada süratle yayılan koronavirüsün (Covid-19) Türkiye'de de görülmesinin akabinde okulların kapatılması ve maçların seyircisiz izlenmesi üzere bir dizi tedbir alındı.
Toplumsal medyada yayılan “koronavirüs nedeniyle Cuma namazı kılınmayacak” savları hakkında Diyanet İşleri Başkanlığı'nca açıklama geldi.
“Cuma namazı kılınmayacak” tezlerine yönelik Diyanet İşleri Başkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Güçlü bahis ile ilgili şu açıklamada bulundu:
“Koronavirüs nedeniyle 13 Mart Cuma günü, Cuma namazının kılınmayacağına dair, Sayın Diyanet İşleri Liderimizin toplumsal medya hesabından yapılmış üzere gösterilen ve gerçekle ilgisi olmayan bir ekran imajının, çok sayıda toplumsal medya kümelerinde paylaşıldığı öğrenilmiştir. Kelam konusu paylaşım gerçek dışıdır.
Cuma namazının kılınmaması üzere bir durum kelam konusu değildir. Prestij edilmemesi istirham olunur.”
DİYANET İŞLERİ BAKANLIĞI’NDAN CUMA NAMAZI AÇIKLAMASI
Diyanet İşleri Başkanlığı Basın Müşavirliği toplumsal medya hesaplarından yapılan duyuruda Lider Erbaş’ın yarın (13 Mart) Ankara Ahmet Hamdi Akseki Camii’nde “Tedbir Mümin’den Takdir Allah’tandır” bahisli hutbe irad edip Cuma namazı kıldıracağı bilgisi paylaşıldı.
DİYANET: ALKOLÜN TEMİZLİKTE KULLANILMASI CAİZDİR
Diyanet İşleri Yüksek Şurası Başkanlığı’na sorulan “Alkol içeren unsurların temizlikte kullanılması caiz midir?” sorusuna dikkat çeken bir karşılık verildi. Karşılıkta şu tabirler kullanıldı: “İspirto, kolonya vb. sıvılarla, paklık emeliyle üretilen alkollü hususların içilmesi haram olmakla birlikte (Buhârî, Edep, 80; Müslim, Eşribe, 73), temizlikte kullanılmaları caizdir. Namaz kılmadan evvel bu eserlerin sürüldüğü yerlerin yıkanması da gerekmez (Kâsânî, Bedâî’, V, 115; Elmalılı, Hak Dini, II, 763-764).”
Diyanet, geçmişte sorulan diğer bir soruya da şöyle yanıt vermişti: “Sentetik alkolün paklık eserlerinde yahut temizleyici olarak kullanılması da caizdir. Bu bağlamda mesela ispirto, kolonya vb. sıvılarla, paklık gayesiyle üretilen alkollü unsurların içilmesi haram olmakla birlikte (bk. Buhârî, Edep, 80; Müslim, Eşribe, 73) bunların temizlikte kullanılmaları caizdir. Bu özellikteki unsurlar dinen necis de sayılmadığından, namaz kılmadan evvel bu eserlerin sürüldüğü yerlerin yıkanması da gerekmez (Kâsânî, Bedâî’, V, 115; Elmalılı, Hak Dini, II, 763-764).”