Dizel araçların verimli çalışmalarını için çok sayıda parçanın doğru şekilde çalışması gerekmektedir Bunlarından bir tanesi de enjektörlerdir Tüm üreticiler ve servis sahipleri bu konuda kullanıcıları uyarak doğru aralıklarla parçanın temizliğini yaptırmaları konusunda onları uyarmaktadır Periyodik bakımlar sayesinde enjektörlerde yaşanan sorunlar daha az rastlanmaktadır Parçaların temizliğinin nasıl yapıldığını anlatmadan önce enjektörler içerisinde tıkanma olduğundan bunun nasıl anlaşılacağı hakkında biraz bilgi verelim
Öncelikle ülkemizde dizel araçların fazla tercih edildiğini bilmeyen yoktur Bunun en büyük nedeni yakıt fiyatlarının çok yüksek olmasıdır Bu da ortaya dizel tercihini çıkarıyor olsa da unutulmaması gereken nokta insanların daha ucuz diye kalitesiz dizel yakıt tercih etmeleridir Enjektörlerin kısa sürede arıza vermelerinin en büyük nedeni bu yakıtların daha sık kullanılmamasıdır İlk kullanımda bir sorun çıkarmıyor olsa da zamanla bu sorunun yaşanmasına neden olabilir Eğer bu türden bir yakıtı çok sık kullanıyorsanız yapmanız gereken enjektör temizliğini daha sık aralıklarla yaptırmak olacaktır Enjektörde bozulma yaşanırsa bunun tamiri neredeyse imkansız olacaktır Yani parçanın değiştirilmesi gerekecektir Bu da yüksek bir maliyetin ortaya çıkmasına neden olabilir Ancak bakımları düzenli aralıklarla yaptırırsanız sorun fazla büyümeden rahatlıkla araçtan istediğiniz performansı almaya devam edebilirsiniz
Enjektör arızalarının temelde iki nedeni vardır Birisi motor içinden veya yakıttan genel pisliklerdir Bunlar enjektör memelerinin tıkanmasına neden olur İkinci sorun ise kolayca tamir edilecek bir nokta değildir Motorun silindir çağının aşırı aşınma nedeniyle genişlemesidir Bu durumda yapmanız gereken tek işlem enjektörü değiştirmek olacaktır
Dizel aracınızda enjektör temizliği yaptırmak istiyorsanız size tavsiyemiz aracınızı servisinize götürmek olacaktır Temizleme işlemi en garanti şekliyle buralarda yapılacaktır Serviste ki görevliler enjektörleri mazot kullanarak dikkatli bir şekilde yıkayacaktır Bunun yanında görevini doğru şekilde yaptığı kontrol etmek içinde bir dizi işlemden geçirilecektir Enjektörlerde sorun olduğunu anlamak için profesyonel olmanız gerek yok Motorda gözle görülür bir düşüklüğün olması, rölanti esnasında titremenin yaşanması, emisyon oranlarının çok yüksek olması ve hızlanmada yaşanan problemler enjektör tıkanması nedeniyle olabilir
Öncelikle ülkemizde dizel araçların fazla tercih edildiğini bilmeyen yoktur Bunun en büyük nedeni yakıt fiyatlarının çok yüksek olmasıdır Bu da ortaya dizel tercihini çıkarıyor olsa da unutulmaması gereken nokta insanların daha ucuz diye kalitesiz dizel yakıt tercih etmeleridir Enjektörlerin kısa sürede arıza vermelerinin en büyük nedeni bu yakıtların daha sık kullanılmamasıdır İlk kullanımda bir sorun çıkarmıyor olsa da zamanla bu sorunun yaşanmasına neden olabilir Eğer bu türden bir yakıtı çok sık kullanıyorsanız yapmanız gereken enjektör temizliğini daha sık aralıklarla yaptırmak olacaktır Enjektörde bozulma yaşanırsa bunun tamiri neredeyse imkansız olacaktır Yani parçanın değiştirilmesi gerekecektir Bu da yüksek bir maliyetin ortaya çıkmasına neden olabilir Ancak bakımları düzenli aralıklarla yaptırırsanız sorun fazla büyümeden rahatlıkla araçtan istediğiniz performansı almaya devam edebilirsiniz
Enjektör arızalarının temelde iki nedeni vardır Birisi motor içinden veya yakıttan genel pisliklerdir Bunlar enjektör memelerinin tıkanmasına neden olur İkinci sorun ise kolayca tamir edilecek bir nokta değildir Motorun silindir çağının aşırı aşınma nedeniyle genişlemesidir Bu durumda yapmanız gereken tek işlem enjektörü değiştirmek olacaktır
Dizel aracınızda enjektör temizliği yaptırmak istiyorsanız size tavsiyemiz aracınızı servisinize götürmek olacaktır Temizleme işlemi en garanti şekliyle buralarda yapılacaktır Serviste ki görevliler enjektörleri mazot kullanarak dikkatli bir şekilde yıkayacaktır Bunun yanında görevini doğru şekilde yaptığı kontrol etmek içinde bir dizi işlemden geçirilecektir Enjektörlerde sorun olduğunu anlamak için profesyonel olmanız gerek yok Motorda gözle görülür bir düşüklüğün olması, rölanti esnasında titremenin yaşanması, emisyon oranlarının çok yüksek olması ve hızlanmada yaşanan problemler enjektör tıkanması nedeniyle olabilir