NVIDIA’nın DLSS teknolojisi (Derin Öğrenme Üstün Örnekleme) bilhassa ışın izleme dayanağı olan oyunlarda hem imaj kalitesini hem de performansı artırması ile çarpıcı sonuçlar vererek oyuncuların beğenisini kazandı. DLSS ekosistemi her geçen ay büyüyor ve bu da NVIDIA’nın RTX ekran kartlarını alımlı bir seçenek haline getiriyor.
AMD, şimdi Radeon GPU’larda DLSS’e muadil bir teknoloji getirmese de birçok kişi misal sonuçlar elde etmek için oyunun çözünürlüğünü düşürüp Radeon Sharpening yahut FidelityFX CAS özelliklerini kullanıyor ancak bu ülkü yahut muadil bir tahlil değil. Öte yandan bu ince ayarlar, üstün örnekleme tekniğine özel takviye eklemek için oyun geliştiricilerinin iştirakini gerektirmiyor ve ayrıyeten DLSS’den farklı olarak tüm çözünürlüklerde çalışıyor.
AMD, Xbox Series X/S ve PlayStation 5’te yer alanlar da dahil olmak üzere çeşitli Radeon GPU’larda çalışacak bir teknoloji olan FidelityFX Harika Resolution (FSR) üzerinde uzun vakittir çalışıyor. Yani şirket bu teknolojiyi hem PC hem de konsollarda hakikat formda sunmaya çalışacak. Bu bağlamda teknoloji, Radeon RX 6000 serisi ekran kartlarının yahut yeni jenerasyon oyun konsollarının piyasaya sürüldüğü esnada şimdi hazır değildi.
PC World ile bir röportaj esnasında , AMD’nin Grafik İş Ünitesi Lider Yardımcısı Scott Herkelman, FidelityFX Harika Çözünürlük için “içeride çok âlâ ilerliyor” kelamını etti. Herkelman ayrıyeten, yükseltme algoritmasının kalitesini değerlendirmenin biraz daha vakit alacağını, lakin birebir vakitte şirketin FSR’yi bu yıl piyasaya sürmeyi bir öncelik haline getirdiğini söyledi.
AMD genel olarak teknolojilerini açık ve platformlar ortası uyumlu hale getirmeye biraz değer veriyor ve FSR de bir istisna değil üzere görünüyor. Öte yandan şirketin NVIDIA’nın DLSS ile yaptığı yanlışlardan ders çıkarması makul olacaktır. Hatırlarsanız DLSS birinci çıktığında başarılı olamamış fakat daha sonra büyük bir güncelleme almıştı.
Herkelman, AMD’nin FSR’sinin makine tahsiline dayalı olmayacağını açıkladı ki bu eski Radeon kartlarıyla takılıp kalan birçok oyuncuya bir umut ışığı olabilir. En azından teoride, AMD tüm uyumlu donanımlar için FSR’yi tek seferde devreye almayı hedefliyor, bu bağlamda yeni yükseltme teknolojisi Microsoft’un DirectML API’sini temel alabilir. Tüm bunlar kulağa heyecan verici gelse de, beklemek ve AMD’nin yaklaşımının pratikte nasıl çalıştığını görmemiz gerekecek.