Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

DLSS Rakibi FidelityFX Super Resolution Yolda

DLSS Rakibi FidelityFX Super Resolution Yolda
0
53

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
AMD-Radeon-RX-6000-FidelityFX-DLSS-Super-Ornekleme.jpg

NVIDIA’nın DLSS teknolojisi (Derin Öğrenme Üstün Örnekleme) bilhassa ışın izleme dayanağı olan oyunlarda hem imaj kalitesini hem de performansı artırması ile çarpıcı sonuçlar vererek oyuncuların beğenisini kazandı. DLSS ekosistemi her geçen ay büyüyor ve bu da NVIDIA’nın RTX ekran kartlarını alımlı bir seçenek haline getiriyor.

AMD, şimdi Radeon GPU’larda DLSS’e muadil bir teknoloji getirmese de birçok kişi misal sonuçlar elde etmek için oyunun çözünürlüğünü düşürüp Radeon Sharpening yahut FidelityFX CAS özelliklerini kullanıyor ancak bu ülkü yahut muadil bir tahlil değil. Öte yandan bu ince ayarlar, üstün örnekleme tekniğine özel takviye eklemek için oyun geliştiricilerinin iştirakini gerektirmiyor ve ayrıyeten DLSS’den farklı olarak tüm çözünürlüklerde çalışıyor.

AMD, Xbox Series X/S ve PlayStation 5’te yer alanlar da dahil olmak üzere çeşitli Radeon GPU’larda çalışacak bir teknoloji olan FidelityFX Harika Resolution (FSR) üzerinde uzun vakittir çalışıyor. Yani şirket bu teknolojiyi hem PC hem de konsollarda hakikat formda sunmaya çalışacak. Bu bağlamda teknoloji, Radeon RX 6000 serisi ekran kartlarının yahut yeni jenerasyon oyun konsollarının piyasaya sürüldüğü esnada şimdi hazır değildi.

PC World ile bir röportaj esnasında , AMD’nin Grafik İş Ünitesi Lider Yardımcısı Scott Herkelman, FidelityFX Harika Çözünürlük için “içeride çok âlâ ilerliyor” kelamını etti.  Herkelman ayrıyeten, yükseltme algoritmasının kalitesini değerlendirmenin biraz daha vakit alacağını, lakin birebir vakitte şirketin FSR’yi bu yıl piyasaya sürmeyi bir öncelik haline getirdiğini söyledi.

RX-6900-XT-Ekran-Karti-640x306.jpg


AMD genel olarak teknolojilerini açık ve platformlar ortası uyumlu hale getirmeye biraz değer veriyor ve FSR de bir istisna değil üzere görünüyor. Öte yandan şirketin NVIDIA’nın DLSS ile yaptığı yanlışlardan ders çıkarması makul olacaktır. Hatırlarsanız DLSS birinci çıktığında başarılı olamamış fakat daha sonra büyük bir güncelleme almıştı.

Herkelman, AMD’nin FSR’sinin makine tahsiline dayalı olmayacağını açıkladı ki bu eski Radeon kartlarıyla takılıp kalan birçok oyuncuya bir umut ışığı olabilir. En azından teoride, AMD tüm uyumlu donanımlar için FSR’yi tek seferde devreye almayı hedefliyor, bu bağlamda yeni yükseltme teknolojisi Microsoft’un DirectML API’sini temel alabilir. Tüm bunlar kulağa heyecan verici gelse de, beklemek ve AMD’nin yaklaşımının pratikte nasıl çalıştığını görmemiz gerekecek.
 

Similar threads

AMD, geçtiğimiz günlerde NVIDIA DLSS’e rakip olabilecek FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisini tanıtmıştı. AMD, FidelityFX ile görüntü kalitesinden ödün vermeden yüksek performans vermeyi amaçlıyordu. Aynı zamanda, NVIDIA tarafında da DLSS teknolojisi karşımıza çıkmaktaydı. Son yapılan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
AMD, Computex 2021 etkinliğinde FidelityFX Üstün Çözünürlük (FSR) teknolojisini göstermişti. FSR, oyunların çok fazla süreç gücüne gereksinim duymadan daha uygun görünmesini ve daha yeterli performans göstermesini sağlayan bir dijital yükseltme teknolojisi olarak karşımıza çıkıyor. FSR’nin uzun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
AMD bugün, son teknoloji uzamsal yükseltme çözümü AMD FidelityFX Super Resolution (FSR)’nin kullanıma sunulduğunu duyurdu. AMD FSR, kare hızlarını artırmak ve yüksek kaliteli, yüksek çözünürlüklü oyun deneyimleri sunmak için tasarlanmış açık kaynaklı, platformlar arası bir teknolojidir. 40’tan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
128
Marvel’s Avengers ve Necromunda: Hired Gun zaten NVIDIA’nın DLSS teknolojisiyle desteklenen oyunlardı. Öte taraftan bu oyunlar, henüz birkaç gün önce AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisine kavuşmuştu. Böylelikle iki teknoloji arasındaki kalite farkını gözlemleme fırsatı da doğmuş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Nvidia, uzun bir süre önce gücünü RTX kartlarından alan DLSS teknolojisini duyurdu. DLSS teknolojisi ekrandaki pikselleri RTX GPU‘dan faydalanıp yapay zeka yardımıyla dolduruyor. DLSS teknolojisi yapay zekayı kullandığı için, RTX GPU’lara ihtiyaç duyuyor. Uzun bir süredir rakipsiz olan NVIDIA...
Cevaplar
0
Görüntüleme
39
858,496Konular
981,802Mesajlar
29,870Kullanıcılar
kemalbelenSon üye
Üst Alt