bilgisayarci
FD Üye
Doğan Holding, 2022 yılının birinci yarıya ait finansal sonuçlarını açıkladı. Doğan Holding 2022 yılının birinci 6 ayında konsolide gelirlerini bir evvelki yılın birebir devrine nazaran 176 artırarak 18,0 milyar TL konsolide gelir elde etti. Holding’in 2022 yılının birinci 6 ayında elde ettiği brüt kâr ise bir evvelki yılın birebir devrine nazaran 250 artarak 2,8 milyar TL olurken; Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) ise 309 artarak 2,2 milyar TL’ye yükseldi. Doğan Holding’in net devir kârı ise faaliyet kârlarındaki güzelleşme ve yatırım faaliyetlerinden elde edilen gelirler sayesinde 331 artarak 695 milyon TL’den 3,0 milyar TL’ye yükseldi.
Doğan Holding’in Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği konsolide finansal tablolara nazaran; 2022 yılının birinci yarısında konsolide gelirleri 18,0 milyar TL olarak gerçekleşti. Doğan Holding’in brüt kârı, 2022 yılının birinci yarısında bir evvelki yılın birebir periyoduna nazaran 250 artarak 2,8 milyar TL olurken; Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) ise 309 artarak 2,2 milyar TL’ye yükseldi. Doğan Holding’in net periyot kârı ise 2022 yılının birinci yarısında 2021 yılının birinci yarısına nazaran 331 artarak 695 milyon TL’den 3,0 milyar TL’ye yükseldi.
‘Gelir artışının ana nedeni, tüm küme şirketlerinin güçlü birinci yarı performansları’
Doğan Holding CEO’su Çağlar Göğüş Net Periyot Kârı’nın 331 artışla 3,0 milyar TL olmasında elektrik üretimi, akaryakıt perakendesi, otomotiv ticaret ve pazarlama, sanayi ve ticaret segmentlerinin net kâr sayılarındaki artışların tesirli olduğunu belirtti. Göğüş şöyle devam etti: “Akaryakıt perakendesi segmentinin gelirleri 191 artarken, elektrik üretimi segmentinin gelirleri yüksek kapasite faktörleri ile çalışan RES’lerin katkısı ve elektrik fiyatlarındaki artış ile 188 arttı. Sanayi ve ticaret segmentinde Çelik Halat, Ditaş ve Sesa’nın güçlü performansları ve ihracattaki artışları ile gelirler 128 büyüdü. Otomotiv ticaret ve pazarlama segmentinin gelirleri ise yüksek seyreden talep ve portföye yeni eklenen markaların dayanağı ile 213 arttı.”
Kârlılıkta tüm segmentlerde operasyonel performans artışı, güzelleşen marjlar ve faal bilanço idaresi ile düzgün düzeylere gelindiğini belirten Göğüş, Holding’in brüt kârının geçen yılın birebir periyoduna nazaran 250 artarak, 806 milyon TL’den 2,8 milyar TL’ye çıkarken, FAVÖK marjının ise 8,3’den 12,2’ye yükseldiğinin altını çizdi.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı