iltasyazilim
FD Üye
Içten Nedir? Hakkında Bilgi
(1 Os Âdil, Muhik, Yasal, Adalet, Sevap, Sağlık Durumu, Munsif, Sahih, Tamam2 Os Realite, Sahih, Vefalı, Gerçek, Mûteber, Tabii, Adalet, Sıdık, Belirlenmiş, Vâkî, Sevap)
Gerçeğe uyan
Tüzel bir kasıt verir Hileli ve tüzesiz karşılığında kullanılır Mantık terimi olarak doğru operasyon, tüzeye uygun işlemdir Törebilim terimi olarak doğru insan, tüzeye uygun davranan insandır Ruhbilim terimi olarak içten fikir, tüzeye göre yargılayan zihindir
Bilgisel bir anlam verir Yanlış ve yalan karşılığında kullanılır Alman düşünürü Kant, bu anlamdaki dürüst'yu teorik us'un duyusu sayar Fransız düşünürü Descartes, açık ve seçik data'yi bu anlamda doğru olarak niteler Metafizik, bilinçsel gerçeği bu anlamda doğru olarak ileri sürmüştür Hellenistik felsefenin şüpheciliği bu anlamda içten data edinilemeyeceği kanısındadır ve bu anlamdaki dürüst'yu yargılamaktan kaçınır Bilimsel uğraşı bu anlamdaki dürüst'yu amaçlar ve her yeni adımıyla onu yanlışlamayıp sadece sınırlarEleştiriciliğin, yeni Kantçılığın ve mantıksal olguculuğun önsel olarak us'ta bulunduğunu ve ahali aralarında müşterek bir özellik olduğunu ileri sürdükleri dürüst ve hakiki kavramlarının sıkı bağımlılığı ve objektif kaynağı eytişimsel özdekçi felsefede ortaya konmuştur Eytişimsel özdekçi felsefeye tarafından doğru kavramı mantık işlemlerinin mantık kurallarına uygunluğunu, hakiki kavramıysa düşüncenin nesnel gerçekliğe uygunluğunu dile getirir Dürüst edinmek reel olmanın gerekli bir koşuludur, daha açık bir deyişle içten olmayan hakiki olamaz Çünkü mantık kuralları ve yasaları da son çözümlemede objektif gerçeklikten yansır ve mantıklı dürüst, düşünsel işlemlerin mantık kurallarında yansıyan objektif gerçekliğin belirtilen ilişkilerine uygunluğu demektir *
(1 Os Âdil, Muhik, Yasal, Adalet, Sevap, Sağlık Durumu, Munsif, Sahih, Tamam2 Os Realite, Sahih, Vefalı, Gerçek, Mûteber, Tabii, Adalet, Sıdık, Belirlenmiş, Vâkî, Sevap)
Gerçeğe uyan
Tüzel bir kasıt verir Hileli ve tüzesiz karşılığında kullanılır Mantık terimi olarak doğru operasyon, tüzeye uygun işlemdir Törebilim terimi olarak doğru insan, tüzeye uygun davranan insandır Ruhbilim terimi olarak içten fikir, tüzeye göre yargılayan zihindir
Bilgisel bir anlam verir Yanlış ve yalan karşılığında kullanılır Alman düşünürü Kant, bu anlamdaki dürüst'yu teorik us'un duyusu sayar Fransız düşünürü Descartes, açık ve seçik data'yi bu anlamda doğru olarak niteler Metafizik, bilinçsel gerçeği bu anlamda doğru olarak ileri sürmüştür Hellenistik felsefenin şüpheciliği bu anlamda içten data edinilemeyeceği kanısındadır ve bu anlamdaki dürüst'yu yargılamaktan kaçınır Bilimsel uğraşı bu anlamdaki dürüst'yu amaçlar ve her yeni adımıyla onu yanlışlamayıp sadece sınırlarEleştiriciliğin, yeni Kantçılığın ve mantıksal olguculuğun önsel olarak us'ta bulunduğunu ve ahali aralarında müşterek bir özellik olduğunu ileri sürdükleri dürüst ve hakiki kavramlarının sıkı bağımlılığı ve objektif kaynağı eytişimsel özdekçi felsefede ortaya konmuştur Eytişimsel özdekçi felsefeye tarafından doğru kavramı mantık işlemlerinin mantık kurallarına uygunluğunu, hakiki kavramıysa düşüncenin nesnel gerçekliğe uygunluğunu dile getirir Dürüst edinmek reel olmanın gerekli bir koşuludur, daha açık bir deyişle içten olmayan hakiki olamaz Çünkü mantık kuralları ve yasaları da son çözümlemede objektif gerçeklikten yansır ve mantıklı dürüst, düşünsel işlemlerin mantık kurallarında yansıyan objektif gerçekliğin belirtilen ilişkilerine uygunluğu demektir *