Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Doğum Kontrolu ve Kürtajın Dinimizdeki Yeri

Doğum Kontrolu ve Kürtajın Dinimizdeki Yeri
0
78

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,754
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Doğum Kontrolu ve Kürtajın Dinimizdeki Yeri dinimizde kürtajın yeri kürtajın dindeki yeri dinimizdeki islamda dinimizde kürtaj Sual: Çocuk olmaması için önlem edinmek örneğin prezervatif uygulamak caiz mi? YANIT Evet caizdir Sual: Kadın çocuk olmaması için spiral kullansa, caiz mi? YANIT Evet Sual: Erkek, hanımı razı olmadığı halde, çocuk olmaması için önlem alabilir mi veya hanımını tedbir almaya zorlayabilir mi? CEVAP Hayır Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir? YANIT Tıp yetkilileri diyor fakat: Kürtajın riskleri hamilelik büyüdükçe artar Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında fazla kanama olabilir Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir Onun için kürtaj birincil aylarda yapılmalıdır Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır Bundan sonradan kürtaj elde etmek illegaldir O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı aşmamaya gayret etmelidir Kürtaj imkanına ulaşmamış binlerce bayanın gayri sıhhi metotlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği acı bir gerçektir O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır Yasalara göre 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar, keza kendi, keza de eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir Resmen evli görülmeyen kadınlarda eş rızası aranmaz 18 yaşından küçükler ise ama veli ya da vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirlerDinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani ceza olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır Ananın veya süt emen öteki çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur Kütübi sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe sperma olarak 40, aleka embriyo olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır Bundan daha sonra ruh verilir) mealindeki hadisi şerifini de esas bölge âlimler, bir özürden nedeniyle, 1 aydan 4 avuç içi değin kürtaja izin vermişlerdir (Reddül Muhtar) Diğer sebep olmasa da, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur (S Ebediyye) Sual: S Ebediyye’de, dört aylık olmamış çocuğu, din bilgisi verememek, İslam terbiyesiyle yetiştirememek korkusuyla aldırmanın caiz olduğu bildirilirken, İslam Ahlakı kitabında, Fetavai Hindiye’den alarak, bir şart bildirilmeden, dört aydan önce aldırmanın caiz olduğu bildiriliyor Bu iki açıklama arasında bir çelişki değil mu? YANIT Hayır, bir çelişki yoktur İslam Ahlakı’nda, (Dört aylık çocuğunu aldıran kadın cezalandırılır Daha önce aldırması caizdir) deniyor Hindiye’ye bakılınca, mesele daha kolay anlaşılıyor Bir özürle, dört ayı geçmiş bir çocuğu aldıran kadının cezalandırılacağı bildirildikten daha sonra, ancak dört aydan önce aldırabileceği açıklanıyor Yani özürle de olsa, zaruretsiz dört aydan daha sonra aldıramaz, dört aydan önce özürle aldırabilir deniyor Açıklama şöyle: Emzikli bir kadında, gebe olur, sütü kesilir ve emen çocuğun hayatı tehlikeye düşer; o çocuğun da babası olmazsa; hamilelik 4 ay olmadan önce, o kadın ilaçla çocuğunu düşürebilir Ama, 4 ay geçtikten daha sonra, çocuğunu aldırması caiz olmaz (Fetavai Hindiye) Dinimizde, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır Hele fakirlikten korkarak, çocuğu, anne karnındaki iken, ilaçla ya da başka metotla öldürmek, kürtajla almak canice olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır Ananın veya süt emen öteki çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden, yani 120 jurnal olmadan önce aldırmak caiz olur Çocuk aldırabilmek için iki şartın olması gerekiyor: 1 Çocuğun 120 günlükten minik olması, 2 İslam terbiyesi verememe endişesi, çocuğa veya anneye bir zarar gelmesi gibi biz özrün bulunması Sual: Down sendromu olduğu inceleme sonucu görünüşe göre beş aylık çocuğu kürtaj caiz midir? YANIT Dört aydan büyük olursa, caiz olmaz Dört aydan önce aldırmak gerektiği vakit, niyetimiz başka da olsa, niyetimizi değiştirip, İslam terbiyesi verememek niyetiyle aldırmak caiz olur Sual: Ananın ölümüne sebep olacağı anlaşılan, dört aydan büyük olan çocuğu aldırmak caiz midir? CEVAP Caiz olmaz Annenin ölümü muhakkak değildir Çocuk da, anne de canlıdır Canlının biri, diğerine tercih edilmez Yani çocuğu kurtarmak için anne öldürülemez, anneyi kurtarmak için çocuk öldürülmez; ama dört aydan küçükse, o vakit meşru bir sebeple çocuğu aldırmak caiz olur Sual: (Sağlık, estetik, idareli ve sosyolojik gibi bir sebeple dört ayı da geçse kürtaj caizdir) diyen oluyor Caiz midir? YANIT Hayır, saymadığı diğer bir sebep kalmamış Yani her sebeple çocuk aldırılır diyor Halbuki uzuvları teşekkül ettikten daha sonra, yani dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığı tüm fıkıh kitaplarında yazılıdır Sual: Fakir bir aileyiz, eşim bir çocuğa hamiledir Fakir olduğumuz için bakamayacağız, bu yüzden aldırmamız günah mıdır? YANIT Çocuğun da, sizin de rızkınızı veren Allahü teâlâdır Fakirlikten dolayı, iyi bakamamak, besleyememek korkusu, çocuk yıkmak için özür olmaz Çocuk aldırmak çağırmak, çocuğu öldürmek demektir Kur'anı kerimde mealen buyuruluyor oysa: (Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin) Enam 151 (Allahü teâlânın rızk vermediği, yer yüzünde bir mahluk yoktur) Hud 6 Ancak din bilgisi verememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur Uzuvları teşekkül etmeden 120 günden önce çökertmek caiz olur Çağrıda Bulunmak ancak, fakirlikten nedeniyle bakamamak yok, İslam terbiyesi ile yetiştirememek niyetiyle çocuğu aldırmak caiz oluyor Sual: Kadın, kocasından izinsiz, çocuk aldırabilir mi? YANIT Aldıramaz özel baskı  
 
858,544Konular
981,914Mesajlar
32,598Kullanıcılar
MrlostaqSon üye
Üst Alt