Bugüne kadar e-ticaret tecrübesi olmayan, müşteriden bilgi toplamayan küçük esnaf, dükkanların kapanmasıyla birlikte büyük bir gelir kaybına uğrayınca, e-ticaret ağına dahil olmanın yollarını araştırmaya başladı.
Doğuş Kümesi çatısı altında faaliyet gösteren Related Digital’in CEO’su Sedat Kılıç, pandemi devri öncesinde de KOBİ’lerin toplumsal medya ve arama motoru reklamlarının ötesine geçip nizamlı pazarlama teknolojilerine yatırım yapma hazırlığında olduklarını söyledi.
“Günde 400 milyonun üzerinde data işliyoruz. Bizde 850 milyon tane kayıtlı faal müşteri var” diyen Kılıç, pek yakında semt e-ticaret sitelerinin kurulacağını, bu mevzuda hazırlıklar yapıldığını söyledi.
Kılıç, şunları söyledi: “Birçok insan e-ticarete girdi. Lakin temelinde e-ticarete giremeyen, girmek isteyen, hizmet vermek isteyen de birçok firma var. Bugün kuru temizlemeci nereye gidecek, bir platformu yok ki. Yahut kasap Ahmet, o nereye gidecek? Göktürk’teki, Ataşehir’deki, Kuzguncuk’taki kasabın girebileceği bir platform yok, verebileceği bir servis de yok. İşte bundan bu türlü bu bölgesel e-ticaretin ehemmiyeti artacak.”