Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 29
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
Dolu hasarı aracın değerini ne kadar düşürür ?
Bu konuda iki kriter önemlidir;- Birincisi, aracın marka ve modeli.
- İkincisi ise dolu hasarının şiddeti.
25 senelik Renault Broadway’de güneş yanığı veya çizikler yada bunlara bağlı boya olması oldukça kuvvetli bir ihtimal olduğundan dolu hasarı isterse de çok şiddetli olsun 25 senelik Renault Broadway’in bedelinden en fazla 5-6 bin TL düşürtür.
Renault Broadway fiyatlarının takribi 50-60 bin TL olduğu günümüzde bu yaklaşık %10 değer kaybı demektir.
Söz konusu yeni model bir BMW ise şiddetli dolu hasarı 100 bin TL üzerinde bir değer kaybı olacaktır. Yani şiddetli dolu hasarı BMW’de de %10 civarı değer düşüklüğü yaratacaktır.
Bu rakamlar abartılı gelebilir ama aşağıdaki fotoğrafa bakarsanız hak vereceksiniz.
Dolu hasarı şiddetli değil ise yani araçta önemli derecede bir dolu hasarı yok ise değer düşüklüğü oranı araç bedelinin yaklaşık %1 ila %3’ü kadardır. Yukarıdaki resimdeki gibi dolu hasarları insanın başına nadiren gelir.
Dolu hasarı nedeniyle aracı boyatmak değerini ne kadar düşürür ?
Diyelim ki dolu hasarından dolayı kevgire dönmüş bir aracınız var. Kaportayı düzelttirip tamamen pürüzsüz bir yüzey sağlamak için boyattırmak istiyorsunuz. Bu durumda aracınızdaki değer düşüklüğü ne olur ?Aracı komple boyatmanız durumunda aracınızın değeri yaklaşık %10 ila %20 civarında düşecektir. Yani dolu hasarı gören aracınıza hiçbir şey yaptırmasanız belki boyattığınız araçtan değerli olacaktır.
Bundan şu anlamı çıkarıyoruz:
Neden böyle ?Dolu hasarı nedeniyle araç boyanmamalıdır.
Çünkü ülkemizde boyalı araca isterse dolu hasarından boyansın -hatta siz eski resmini de gösterseniz bile- ister güneş lekesinden boyansın isterse de temizlik boyası yaptırın kötü gözle bakarlar.
Bir araç ekspertiz raporunda tamamen boyalı çıkıyorsa ve yeni model bir araç ise alıcının kafasında takla atıp perte çıkmış veya birkaç farklı araçtan parça alınmış da birleştirildikten sonra komple boyanmış senaryosu gelmektedir.
Alıcıların bunu düşünmesi normaldir. Çünkü bunu yapanların sayısı dolu hasarından araç boyatanlardan fazladır.
Araçtaki dolu hasarını gösteren resim bile boyanan negatif imajına engel olamayacaktır. Çünkü alıcılar bu durumda şu şekilde düşünecektir:
Şiddetli dolu hasarı nedeniyle kaportanın neredeyse her kısmına işlem uygulanması gerekecek olup bir kere çekiçlenen yer daha sonra yine hasar alırsa bu sefer boyasız göçük düzeltme işlemi aynı derecede başarılı olmayacaktır.Demek ki sadece boyasız göçük düzeltme ile düzeltilemeyecek derecede bir hasar oluşmuş.