Dolunay her telden ünlü tiyatrocularımızdan dolunay Soysert rol gereği kılıktan kılığa giriyor KOCAM ÖPÜŞME SAHNESİNİ BANA YAZMADI 1548636543 1548636543 dolunayhertelden5c4e51834e936dolunayhertelden5c4e51834e936 http:wwwgeccecomserviceMakeThumbaspx?Image webimageshaberdolunaysoysertmanset&w 415&Alt webimageshaberhaberlrg LATİFE HANIM’I DA OYNADI MARİLYN MONROE’YU DA HEMEN DE ORTAĞI OLDUĞU TİYATRODA, SENARYOSUNU EŞİ SİNAN TUZCU’NUN YAZDIĞI OYUNDA BİSEKSÜEL BİR FAHİŞEYİ CANLANDIRIYOR BENİM ANNEM MELEK’TE İSE MÜLAYİM BİR EŞİ Ekranların sevilen yüzü Dolunay Soysert sezon başladığında “Tiyatro sahnesinde kadın kadına öpüşme haberleriyle gündeme gelmişti Oyun esnasında rol arkadaşı Beste Bolluk’ten küçük bir buse bölge hoş oyuncu, eşinin doğrusu bu rolü kendisi için değil Ceyda Düvenci için yazdığını, rolleri nasıl ve niçin değiştirdiklerini anlattı Özel tiyatro patronluğu kolay mı, zorlanıyor musunuz? Kendimi patron olarak görmüyorum, biz bir ekibiz Özel tiyatro patronu almak benim fazla da kaldıramadığım bir titr İstanbul Halk Müziği Tiyatrosu iyi bir takım, iyi ortaklarız Levent Üzümcü, Yıldıray Şahinler, ben ve Bahtiyar Engin’den oluşuyoruz Maşallah oyunumuz iyi izleniyor fakat bizim prodüksiyonumuz fazla pahalı Bir sinema sistemi var, kiraladığınız bir sürü şey var Devlet desteğini bu aşamada şöyle isteriz: Keşke bizim için başka bir vergilendirme olsa bundan başka salon versinler, diğer hiçbir şey yapmasınlar Eşiniz oyununuzun senaryosunu yazdığına kadar bununla birlikte sizin çalışanınız oluyor, zorlama değil mi? Fazla baskı oluyor natürel, fazla zıtız fakat fazla da tatlı oluyor açık konuşmak gerekirse Zıtlığın olduğu yerde harmoni da vardır Yaratıcılığa inanıyoruz Tartışmamızın sonucunda birbirimizi devirmek amaçlı hareket etmeyiz, hiçbir süre Birbirimizi içten noktaya götürmek için tartışırız Egoları çok şişkin ahali değiliz Sanat tartışmadan doğar Tartışa tartışa bir yere mutlaka götürüyoruz İçinizdeki amaç pozitifse zaten oradan bir kötülük çıkmaz Dışarıdan baktığınız süre sanat dünyasında başarılı bir evlilik, başarılı bir kariyer Mutlu musunuz? Fazla şükür Mutluluk kişiden kişiye değişiyor Biz birçok insan için fotoğraftan ibaretiz Gazete sayfalarında, üzerimizde cici kıyafetlerimizle, filancanın galasında daima gülümserken, hep tatlı tatlı bakarken görüyorlar Mutlu çift miyiz? Evet onlar için böylece Çoğu mutlu çift vardır Mutluluğu önce kendi içinizde yakalamanız lazım Sinan’la bizim başardığımız şey kendi mutluluğumuzu ön planda tutmamız O kendi namına mutluluğunu ön planda tutuyor, ben kendi adıma mutluluğumu ön planda tutuyorum Dolayısıyla birbirini seven halk olarak o mutlu olunca ben de otomatikman mutlu oluyorum zaten Böylece o meslek yürüyüp gidiyor Lakin bu imajlar ve bu etiketler beni korkutuyor Çünkü sevinç dediğiniz şey de göreceli Bir sabah kalkarsınız “öyle mutsuzum fakat dersiniz ve sebebin o olduğunu zannedersiniz O yüzden mutluluğu önce kendimizde bulduk Ceyda’yla birbirimizin rollerini sevdik Peki şu ünlü bayan kadına öpüşme sahnesi Beste Bereket de Ceyda Düvenci de “İzleyici öpüşmeyi görmek için gelecekse gelsinler diyor Siz ne düşünüyorsunuz? O öpüşme, o karakterin yaptığı bir hareketti O sahne olmasaydı izleyici meselenin öyle olduğunu anlamayacaktı Nasıl bir sahnede tokadı yiyor ve bunu sorgulamıyorsak, öpüşme sahnesi de sorgulanmamalıydı Ben senaryoyu okuduğumda hiç yük vermedim, takılmadım Siz seçtiniz değil mi rolünüzü? Şöyle bir şey oldu aslında; Sinan hep ayrı bir oyuncu seçimi tasarlamış kafasında Daha açık konuşmak gerekirse Ceyda’yla benim yerim değişikti Ama sonra Ceyda’yla konuştuk “Ben senin rolünü sevdim dedi “Ben de seninkini daha çok sevdim dedim Sonra Sinan’a ve diğerlerine götürdük fikrimizi Zıt bir şey düşünmediler “Bir deneyin dediler, denedik “Sevdiniz mi? dediler “Evet sevdik dedik “E cilalı oynayın o süre dediler İkimiz de benzer anda o sağduyuyla hareket ettik ve daha da iyi olduğunu düşünüyoruz Tersi olamazdı Niçin bu rolü daha fazla sevmiş olabilirsiniz? Bilmiyorum Olur Ya de Yeşim karakterine üzüldüğüm için Tam bilmiyorum lakin ona ben can saptamak istedim İzleyenler “Sen diğer rolü oynayabilirdin diyor Hayır olamazdı Ben Aslı olmak istemedim Ceyda da Yeşim olmak istemedi Ailem için öpüşme değil yediğim tokat manâlı id İstanbul Üniversitesi Kazıbilim ve Sanat Tarihi Bölümü’nde okurken Müjdat Gezen Sanat Merkezi sınavlarını da kazandım Bir sene babama söylemedim Babam azıcık katı bir adamdı Zor bir genç kızlık geçiriyordum Değişken halimden fazla şikayetçiydi Ben dışarı çıkacağım, istediğimi yapacağım, arkadaşımda kalacağım, flört edeceğim diye savaşlar verdim Babam Cumhuriyet filmini çektikten, Latife Hanım’ı oynadıktan sonradan oyuncu olmam konusunda ikna oldu Dedi ama: “Tamam ben bundan sonra karışmayacağım Sen ne istediğini belirledin ve bunu da yapıyorsun Derhal tekrar tekrar birincil oyunuma gelip izlerler ve yorumlarını söylerler Sürmanşet’i kayınvalidem, kayınpederim, annem, babam hep birlikte izlediler, beğendiler Yeşim karakteri için üzüldüler; onlar diğer bakıyorlar Öpüşme sahnesi için bir şey demediler Yalnızca tokat sahnesi vardı, o sahne için “Canın acıdı mı? diye sordular “Hayır dedim Çünkü pek görünüyor fakat o bir teknik gerçekte, tokat yemiyorum, yalnızca yemiş gibi görünüyorum Ailem sahnede yaptığım çoğu şeye çok alıştı, ne yaptığımı sorgulamıyorlar Özgüven beni güzelleştirdi Yıllar geçtikçe güzelleştiğimi söyleyenlere şaşırıyorum Olur Ya kaygılanmayı bıraktığım içindir bir de özgüveniniz varsa zaten güzelsiniz Kadını özgüven değin güzel kılan bir şey değil Duruşunuz bile değişiyor Konuştukça güzelleştiğimi düşünüyorum Susarken fazla da güzel görmüyorum kendimi İnsanlarla güzelleşiyorum, yalnızken böylece hoş değilim