Bir 'servis oyunu' olan Anthem'in büyük bir fiyaskoyla sonuçlanması, Electronic Arts içerisinde de bazı taşları oynatmış görünüyor. Onca reklamı yapılan, büyük umutlarla ve büyük maliyetlerle piyasaya sunulan Anthem, bir türlü belini doğrultamamış, diriltme çabaları da sonuçsuz kalmıştı. Hal böyle olunca da Electronic Arts'ın 2019 yılında beyan ettiği 'oyunların geleceği servis oyunlarında' düşüncesinin çok da sağlıklı olmadığı ortaya çıkmış oldu.
Bloomberg'den Jason Schreier'in makalesine göre Electronic Arts, Dragon Age 4'ün tüm çok oyunculu bileşenlerini kaldırmaya ve oyunu tamamen tek kişilik bir deneyim haline getirmeye karar verdi.
Bunun iki sebebi olduğu söyleniyor. Birincisi yine tek kişilik bir oyun olan Star Wars Jedi: Fallen Order'ın tahminlerin de ötesine geçen satış başarısı, diğeri ise Anthem fiyaskosu. Demek ki EA'in kendini servis oyunlarına adama fikri, Dragon Age 4'te de karşılık bulmuş ve bu oyunu hem tek kişilik, hem de servis oyunu şeklinde hazırlama düşüncesi mevcutmuş. Zaten başlarda tek kişilik, derin bir rol yapma oyunu fikriyle yola çıkılmış olsa da, sonraki açıklamalarda bu oyun için "ejderhalı Anthem" dendiğini bile duymuştuk.
- Dragon Age 4'ün İlk Sinematik Fragmanı Heyecan Verici
Yeni Dragon Age 4, bir bakıma Bioware için tamam ya da devam oyunu olacak. Mass Effect Andromeda ve Anthem'den sonra bir zamanların o ünlü rol yapma oyunu stüdyosuna artık büyük bir kuşkuyla yaklaşır olduk. Umarım şimdi oyunun kontrolü kendilerindeyken ve tek kişilik bir deneyime odaklanabilecekken, beklediğimiz kalitede bir oyunla karşılaşırız.