iltasyazilim
FD Üye
drama etkinlik planı örneği
Drama Başvuru Örnekleri
Okulöncesi Eğitimde Drama
Drama Etkinlikleri
Drama Planı Örneği
1 ISINMA ÇALIŞMASI
FAALIYET (1) : Isınma çalışması
Hedef ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Kasıt 1: Maddesel koordinasyon gerektiren belirtilen hareketleri yapabilme
Kazanımlar 1: Sözel yönergelere uygun şekilde ısınma hareketleri yapar
2: Sözel yönergelere uygun olarak yürür
3: Sözel yönergelere uygun bir şekilde koşar
Sosyal Hissi Alan:
Gaye 2: Duygularını fark edebilme
Kazanım 4: duygularını müzik, dans, drama vb yollarla açıklama eder
Niyet 5: Başkalarının duygularını ayrım edebilme
Kazanımlar 1: Başkalarının duygularını ifade eder
2: Başkalarının duygularını paylaşır
Maksat 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 7:Gerektiğinde lideri izler
Hedef 11: Estetik özellikler içeren ürünler oluşturabilme
Kazanımlar 1: Estetik maddi hareketlerle yürür dans eder
8: Sunularında hayali hakiki nesneler kullanır
Araç ve Gereçler :
Uygulanışı :Arkadaşlar hemen hepimiz birer balon olalım Balonlar yılda bir kere bulutlarla buluşup gezerlermiş Buluşmadan önceki gece bir güzel uyuyup dinlenirlermiş( Uyuma hareketi ) Sabah olunca kalkar bir hoş gerinirlermiş Sonra pencereyi açar, derin nefes alıp verirlermiş Yola çıkmadan önce uzanıp daldan meyve toplayıp bir güzel yerlermiş ( parmak ucunda meyve toplama hareketi) En hoş kıyafetlerini giyip (giyinme hareketi) daima beraber gökyüzüne uçarlarmış ( bir yönde koşulur) Yolda yağmurla karşılaşmışlar Yağmur üzüntüsünden ağlıyormuş Balonlarda yağmurla birlikte üzülmüşler (üzgün yüz ifadesi) Birazcık daha gittikten sonra rüzgar çıkmış karşılarına Biranda sağa sola savrulmaya başlamışlar (sağa ve sola sallanma hareketi) Tam rüzgardan uzaklaştıkları sırada karla karşılaşmışlar Tümü üşümeye başlamış ( üşüme hareketi) Hepsi soğuktan donmak üzereyken güneş yüzünü göstermiş Güneş yavaşça ısıtmaya başlamış ve azıcık sonra hepsi terlemeye başlamışlar (terleme hareketi) tam o sırada bulutlar çıkmış karşılarına Bulutlara sarılıp mutlu bir gün geçirmişler ( bütün sınıf toplanır ve birbirlerine sarılırlar)
ETKINLIK (2) : Balon Patlatma Oyunu
Gaye ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Amaç 1: Fiziki koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 2: Sözel yönergelere uygun olarak yürür
3: sözel yönergelere uygun bir şekilde koşar
Sosyal Şehvetli Alan:
Gaye 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 2: Grup etkinliğine kendiliğinden katılır
9: Etkinliklerin süresine ilişkin yönergelere uyar
10: Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
Vasıta ve Gereçler : Sınıfta herkese yetecek kadar balon
Uygulanışı : Sınıfa daha önceden getirilmiş olan balonlar herkese birer tane düşecek şekilde bellere bağlanır Balonların yere değmesine dikkat edilir Müziğin açılmasıyla birlikte herkes arkadaşının ardından tabi olan balonu patlatmaya çalışır Balonu patlayan oyun dışı kalır Arkasından balonu patlamayan kim kalırsa birinci olur ve öteki arkadaşları tarafından alkışlanır
FAALIYET (3): Giyinme Oyunu
Kasıt ve Kazanımlar:
Özbakım becerileri:
Kasıt–2: giysilerini giyme ve çıkarabilme
Kazanım–4: giysilerini dürüst şekilde giyer
Vasıta ve Gereçler : Her türden ve bedenden giysi
Uygulanışı: Lider sınıfı iki gruba ayırır Her grup kendi içinden bir kişi belirler Lider, her iki grubun önüne aynı türden eşit sayıda giysi koyar Seçilen kişiye grup arkadaşlarını önlerindeki giysiyi giydirmeye çalışır başta ve akıcı şekilde giydiren oyunu kazanır Bu belirlendikten daha sonra aynı şekilde çıkarmaları istenir Tekrar birincil çıkaran oyunu kazanır Bu sıra takip edilerek başvuru yapılır
Değer Biçme: Arkadaşlarını giydiren gruplar arasındaki rekabet her iki grubunda keyif almasını sağladı Oyun sonunda giydirilen şahısların görünüşü grup arkadaşlarını gülümsetti Keyif alınan yarışmalı bir oyundu
FAALIYET(4): Gazete oyunu
Kasıt ve Kazanımlar
SosyalDuygusal Bölge:
Kasıt 3 : Dikkatini toplayabilme
Kazanım–2: Dikkatini nesnedurumolay üzerinde yoğunlaştırır
Bilişsel Alan ve Dil Alanı:
Hedef – 1 : Gözlem yapabilme
Kazanım – 1: Öbür durumlarda gözlemlediklerini söyler (boyut, renk, biçim, işlev, koku, ses, tat vb)
Psikomotor Bölge:
Hedef – 4: Ufak kaslarını kullanarak belirtilmiş bir zorlama gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım – 4 : Malzemelere elleriyle şekil verir
Kasıt – 1 : Maddesel koordinasyon gerektiren kayıtlı hareketleri yapabilme
Kazanım – 13 : Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar
Vasıta ve Gereçler: Fazla sayıda eski gazete
Uygulanışı: Herkese bir parça gazete dağıtılır Daire olunur Dairenin bütün ortasına gazeteler yığılır daha sonra drama lideri elindeki gazeteye bir şekil verir Mesela; gazete bir paraşüt olur Sonradan bir bir sınıftakilere sorulur “sizin gazeteniz ne oldu? diye Cümbür Cemaat elindeki gazeteye bir şekil verir Herkes yaptığı şekli anlattıktan sonra yeni bir talimat verilir Ellerindeki ve besbelli yer alan gazetelerin tümünün yırtılması istenir Ve yırtarken “kurtulmak istediğiniz kötü bir düşünceden kurtulduğunuzu düşünün diyerek talimat verilir daha sonra müzik eşliğinde tüm gazeteler parçalanır daha sonra sınıftan bir birey ebe seçilir Ve arkasını dönmesi istenir Sınıftan herhangi biri, diğerleri kadar gazete yığınlarının arasına saklanır Ebe olan kişi gözlemi ve dikkati değerlendirmek amacıyla sınıftaki arkadaşlarından eksik olanı hatırlamaya çalışır Birkaç kişiyle bu tekrarlanır sonra sınıfı biriktirmek için ebe olan ve saklanan kişi aldım verdim usulüyle kendilerine grup oluştururlar Böylece sınıf iki ayrı gruba bölünmüş olur sonra her iki gruba birer çöp poşeti verilir Gruplarla bir müsabaka yapılır “hadi bakalım en büyük topu kim yapacak denir Ve böylelikle sınıfta tek bir gazete parçası kalmadan derslik toplanmış olacaktır Toplar yapıldıktan sonradan ağızları sımsıkı bağlanır Sınıftakilerden daire şeklinde oturmaları istenir Müzik eşliğinde iki top havada elden ele dolaşmaya başlar Müzik durduğunda top kimin elinde kaldıysa o kişi yatar, ölü numarası yapılır
Değerleme: oyunun arkasında herkes çok eğlenceli olduğu görüşünde anlaşmaya varılmış oldu Bilhassa gazetelerin yırtılmasından daha sonra nasıl toplanacağına ilişkin sorunun yine oyunla gevşemiş olması ve faaliyetler arasındaki geçişler öğrenciler kadar beğeni topladı
2RAHATLAMA ÇALIŞMASI
FAALIYET(5) : Rahatlama çalışması
Maksat ve Kazanımlar:
SosyalŞehvetli Bölge:
Niyet 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanım–2: Dikkatini nesnedurumolay üzerinde yoğunlaştırır
Araç – Gereç: minderler, olağan müzik cd ’si, bilgisayar
Uygulanışı: öğrencilerin minderlere uzanması istenir Derin derin nefes almaları ve gözlerini kapamaları istenir Ardından müzik açılır ve aşağıdaki metin okunmaya başlanır
“ en dar pozisyonunuzu alın Yerçekimini tüm vücudunuzla hissedin Tamamen rahatlayın Kalp atışlarınızın sesini duyuyorsunuz Derin bir nefes alın… Verin… Her Yerde derin bir nefes alın… ve verin… her nefes alışverişinizde kalp atışlarınızın düzeldiğini normala döndüğünü hissediyorsunuz Tekrar derin bir nefes alın ve verin Hemen söylediklerimi düş etmenizi hissediyorum demin yaptığımız topun üzerindesiniz, bu top sihirli bir top İstediğiniz her yere gidebiliyor Gök Mavisi gökyüzü ve parıl parıl güneş var dışarıya Yükseliyorsunuz, yükseldikçe daha bir uzaklaşıyor sizden yaşam Uçmanın tadına doyasıya varıyorsunuz Her geçen saniye gitmek istediğiniz yere biraz daha yaklaşıyorsunuz Bundan Böyle iyice yaklaştınız… yaklaştınız ve artık ordasınız…
Değerlendirme: Rahatlama etkinliği sonrası, öğrencilere etkinlik esnasında konsantre olup olmadıkları soruldu ve nereye gitmek istedikleri hakkında konuşuldu Öğrencilerin büyük çoğunluğu konsantre olduklarını ve rahatladıklarını söyledi
3OLUŞUM ÇALIŞMASI
ETKINLIK –(6) : Öykü oluşturma
Gaye ve Kazanımlar:
Dil Alanı:
Gaye – 4: Kendini sözel olarak açıklama edebilme
Kazanımlar – 6: Duygu, fikir ve hayallerini söyler
7: Duygu, zihin ve hayallerini becerikli yollarla açıklar
8: Üstlendiği role uygun konuşur
Sosyal – Hissi Alan:
Maksat – 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar – 2: Grup etkinliğine kendi katılır
3: Grupta sorumluluk almaya hevesli olur
4: Aldığı sorumluluğu yerine getirir
9: Etkinliklerin süresine ilişkin yönergelere uyar
10: Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
Bilişsel Alan:
Amaç – 16: Belirlenmiş şart ve olaylarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım – 2: Bir olayın mümkün sonuçlarını söyler
Vasıta ve Gereçler : Farklı Alanlara Yönlendirilmiş mutfak malzemeleri
Uygulanışı : Değişik mutfak malzemeleri bir torbaya konur Derslik daire çeklinde oturtulur Herkes sırayla torbanın içine bakmadan içinden bir şey alır Malzemeler dağıtıldıktan sonradan cümbür cemaat elindeki malzemeyle ilgili bir tümce söyler Bu şekilde bir hikaye oluşturulur daha sonra sınıf iki gruba ayrılarak bu hikayenin devamının canlandırılması istenir
netten seçme parça *
Drama Başvuru Örnekleri
Okulöncesi Eğitimde Drama
Drama Etkinlikleri
Drama Planı Örneği
1 ISINMA ÇALIŞMASI
FAALIYET (1) : Isınma çalışması
Hedef ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Kasıt 1: Maddesel koordinasyon gerektiren belirtilen hareketleri yapabilme
Kazanımlar 1: Sözel yönergelere uygun şekilde ısınma hareketleri yapar
2: Sözel yönergelere uygun olarak yürür
3: Sözel yönergelere uygun bir şekilde koşar
Sosyal Hissi Alan:
Gaye 2: Duygularını fark edebilme
Kazanım 4: duygularını müzik, dans, drama vb yollarla açıklama eder
Niyet 5: Başkalarının duygularını ayrım edebilme
Kazanımlar 1: Başkalarının duygularını ifade eder
2: Başkalarının duygularını paylaşır
Maksat 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 7:Gerektiğinde lideri izler
Hedef 11: Estetik özellikler içeren ürünler oluşturabilme
Kazanımlar 1: Estetik maddi hareketlerle yürür dans eder
8: Sunularında hayali hakiki nesneler kullanır
Araç ve Gereçler :
Uygulanışı :Arkadaşlar hemen hepimiz birer balon olalım Balonlar yılda bir kere bulutlarla buluşup gezerlermiş Buluşmadan önceki gece bir güzel uyuyup dinlenirlermiş( Uyuma hareketi ) Sabah olunca kalkar bir hoş gerinirlermiş Sonra pencereyi açar, derin nefes alıp verirlermiş Yola çıkmadan önce uzanıp daldan meyve toplayıp bir güzel yerlermiş ( parmak ucunda meyve toplama hareketi) En hoş kıyafetlerini giyip (giyinme hareketi) daima beraber gökyüzüne uçarlarmış ( bir yönde koşulur) Yolda yağmurla karşılaşmışlar Yağmur üzüntüsünden ağlıyormuş Balonlarda yağmurla birlikte üzülmüşler (üzgün yüz ifadesi) Birazcık daha gittikten sonra rüzgar çıkmış karşılarına Biranda sağa sola savrulmaya başlamışlar (sağa ve sola sallanma hareketi) Tam rüzgardan uzaklaştıkları sırada karla karşılaşmışlar Tümü üşümeye başlamış ( üşüme hareketi) Hepsi soğuktan donmak üzereyken güneş yüzünü göstermiş Güneş yavaşça ısıtmaya başlamış ve azıcık sonra hepsi terlemeye başlamışlar (terleme hareketi) tam o sırada bulutlar çıkmış karşılarına Bulutlara sarılıp mutlu bir gün geçirmişler ( bütün sınıf toplanır ve birbirlerine sarılırlar)
ETKINLIK (2) : Balon Patlatma Oyunu
Gaye ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Amaç 1: Fiziki koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 2: Sözel yönergelere uygun olarak yürür
3: sözel yönergelere uygun bir şekilde koşar
Sosyal Şehvetli Alan:
Gaye 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 2: Grup etkinliğine kendiliğinden katılır
9: Etkinliklerin süresine ilişkin yönergelere uyar
10: Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
Vasıta ve Gereçler : Sınıfta herkese yetecek kadar balon
Uygulanışı : Sınıfa daha önceden getirilmiş olan balonlar herkese birer tane düşecek şekilde bellere bağlanır Balonların yere değmesine dikkat edilir Müziğin açılmasıyla birlikte herkes arkadaşının ardından tabi olan balonu patlatmaya çalışır Balonu patlayan oyun dışı kalır Arkasından balonu patlamayan kim kalırsa birinci olur ve öteki arkadaşları tarafından alkışlanır
FAALIYET (3): Giyinme Oyunu
Kasıt ve Kazanımlar:
Özbakım becerileri:
Kasıt–2: giysilerini giyme ve çıkarabilme
Kazanım–4: giysilerini dürüst şekilde giyer
Vasıta ve Gereçler : Her türden ve bedenden giysi
Uygulanışı: Lider sınıfı iki gruba ayırır Her grup kendi içinden bir kişi belirler Lider, her iki grubun önüne aynı türden eşit sayıda giysi koyar Seçilen kişiye grup arkadaşlarını önlerindeki giysiyi giydirmeye çalışır başta ve akıcı şekilde giydiren oyunu kazanır Bu belirlendikten daha sonra aynı şekilde çıkarmaları istenir Tekrar birincil çıkaran oyunu kazanır Bu sıra takip edilerek başvuru yapılır
Değer Biçme: Arkadaşlarını giydiren gruplar arasındaki rekabet her iki grubunda keyif almasını sağladı Oyun sonunda giydirilen şahısların görünüşü grup arkadaşlarını gülümsetti Keyif alınan yarışmalı bir oyundu
FAALIYET(4): Gazete oyunu
Kasıt ve Kazanımlar
SosyalDuygusal Bölge:
Kasıt 3 : Dikkatini toplayabilme
Kazanım–2: Dikkatini nesnedurumolay üzerinde yoğunlaştırır
Bilişsel Alan ve Dil Alanı:
Hedef – 1 : Gözlem yapabilme
Kazanım – 1: Öbür durumlarda gözlemlediklerini söyler (boyut, renk, biçim, işlev, koku, ses, tat vb)
Psikomotor Bölge:
Hedef – 4: Ufak kaslarını kullanarak belirtilmiş bir zorlama gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım – 4 : Malzemelere elleriyle şekil verir
Kasıt – 1 : Maddesel koordinasyon gerektiren kayıtlı hareketleri yapabilme
Kazanım – 13 : Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar
Vasıta ve Gereçler: Fazla sayıda eski gazete
Uygulanışı: Herkese bir parça gazete dağıtılır Daire olunur Dairenin bütün ortasına gazeteler yığılır daha sonra drama lideri elindeki gazeteye bir şekil verir Mesela; gazete bir paraşüt olur Sonradan bir bir sınıftakilere sorulur “sizin gazeteniz ne oldu? diye Cümbür Cemaat elindeki gazeteye bir şekil verir Herkes yaptığı şekli anlattıktan sonra yeni bir talimat verilir Ellerindeki ve besbelli yer alan gazetelerin tümünün yırtılması istenir Ve yırtarken “kurtulmak istediğiniz kötü bir düşünceden kurtulduğunuzu düşünün diyerek talimat verilir daha sonra müzik eşliğinde tüm gazeteler parçalanır daha sonra sınıftan bir birey ebe seçilir Ve arkasını dönmesi istenir Sınıftan herhangi biri, diğerleri kadar gazete yığınlarının arasına saklanır Ebe olan kişi gözlemi ve dikkati değerlendirmek amacıyla sınıftaki arkadaşlarından eksik olanı hatırlamaya çalışır Birkaç kişiyle bu tekrarlanır sonra sınıfı biriktirmek için ebe olan ve saklanan kişi aldım verdim usulüyle kendilerine grup oluştururlar Böylece sınıf iki ayrı gruba bölünmüş olur sonra her iki gruba birer çöp poşeti verilir Gruplarla bir müsabaka yapılır “hadi bakalım en büyük topu kim yapacak denir Ve böylelikle sınıfta tek bir gazete parçası kalmadan derslik toplanmış olacaktır Toplar yapıldıktan sonradan ağızları sımsıkı bağlanır Sınıftakilerden daire şeklinde oturmaları istenir Müzik eşliğinde iki top havada elden ele dolaşmaya başlar Müzik durduğunda top kimin elinde kaldıysa o kişi yatar, ölü numarası yapılır
Değerleme: oyunun arkasında herkes çok eğlenceli olduğu görüşünde anlaşmaya varılmış oldu Bilhassa gazetelerin yırtılmasından daha sonra nasıl toplanacağına ilişkin sorunun yine oyunla gevşemiş olması ve faaliyetler arasındaki geçişler öğrenciler kadar beğeni topladı
2RAHATLAMA ÇALIŞMASI
FAALIYET(5) : Rahatlama çalışması
Maksat ve Kazanımlar:
SosyalŞehvetli Bölge:
Niyet 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanım–2: Dikkatini nesnedurumolay üzerinde yoğunlaştırır
Araç – Gereç: minderler, olağan müzik cd ’si, bilgisayar
Uygulanışı: öğrencilerin minderlere uzanması istenir Derin derin nefes almaları ve gözlerini kapamaları istenir Ardından müzik açılır ve aşağıdaki metin okunmaya başlanır
“ en dar pozisyonunuzu alın Yerçekimini tüm vücudunuzla hissedin Tamamen rahatlayın Kalp atışlarınızın sesini duyuyorsunuz Derin bir nefes alın… Verin… Her Yerde derin bir nefes alın… ve verin… her nefes alışverişinizde kalp atışlarınızın düzeldiğini normala döndüğünü hissediyorsunuz Tekrar derin bir nefes alın ve verin Hemen söylediklerimi düş etmenizi hissediyorum demin yaptığımız topun üzerindesiniz, bu top sihirli bir top İstediğiniz her yere gidebiliyor Gök Mavisi gökyüzü ve parıl parıl güneş var dışarıya Yükseliyorsunuz, yükseldikçe daha bir uzaklaşıyor sizden yaşam Uçmanın tadına doyasıya varıyorsunuz Her geçen saniye gitmek istediğiniz yere biraz daha yaklaşıyorsunuz Bundan Böyle iyice yaklaştınız… yaklaştınız ve artık ordasınız…
Değerlendirme: Rahatlama etkinliği sonrası, öğrencilere etkinlik esnasında konsantre olup olmadıkları soruldu ve nereye gitmek istedikleri hakkında konuşuldu Öğrencilerin büyük çoğunluğu konsantre olduklarını ve rahatladıklarını söyledi
3OLUŞUM ÇALIŞMASI
ETKINLIK –(6) : Öykü oluşturma
Gaye ve Kazanımlar:
Dil Alanı:
Gaye – 4: Kendini sözel olarak açıklama edebilme
Kazanımlar – 6: Duygu, fikir ve hayallerini söyler
7: Duygu, zihin ve hayallerini becerikli yollarla açıklar
8: Üstlendiği role uygun konuşur
Sosyal – Hissi Alan:
Maksat – 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar – 2: Grup etkinliğine kendi katılır
3: Grupta sorumluluk almaya hevesli olur
4: Aldığı sorumluluğu yerine getirir
9: Etkinliklerin süresine ilişkin yönergelere uyar
10: Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
Bilişsel Alan:
Amaç – 16: Belirlenmiş şart ve olaylarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım – 2: Bir olayın mümkün sonuçlarını söyler
Vasıta ve Gereçler : Farklı Alanlara Yönlendirilmiş mutfak malzemeleri
Uygulanışı : Değişik mutfak malzemeleri bir torbaya konur Derslik daire çeklinde oturtulur Herkes sırayla torbanın içine bakmadan içinden bir şey alır Malzemeler dağıtıldıktan sonradan cümbür cemaat elindeki malzemeyle ilgili bir tümce söyler Bu şekilde bir hikaye oluşturulur daha sonra sınıf iki gruba ayrılarak bu hikayenin devamının canlandırılması istenir
netten seçme parça *