Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Dramanın Eğitimdeki Onemi

Dramanın Eğitimdeki Onemi
0
84

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
drama ve eğitim, dramanın eğitimdeki yeri,dramanın eğitime faydaları, dramanın eğitime yararları, dramanın eğitime katkıları, dramanın onemi, drama ve eğitim hakkında bilgi,

Eğitimde, ulkemizde en cok başvurulan yontem oğretmenin anlatıp oğrenenlerin dinlediği bilinen klasik yontemdir Bu yontem bircok konuda işe yaradığı gibi, bircok konuda ise yetersiz kalmaktadır Ozellikle dramanın konu edindiği iletişim, sosyal ilişkiler, duygu ve duşuncelerin ifadede edilmesi, empati kurabilme, duş gucunu geliştirme gibi konularda oğrenenlerde istendik yonde davranış değişikliği meydana getirmek hemen hemen mumkun değildir Sosyal yaşam ve sosyal cevreyle ilgili bilgilerin coğu da yaşantılar yoluyla edinilir Gunumuzde teknolojik gelişmeler nedeniyle bireyin sosyalleşme surecinde aile, komşular, akrabalar vb yakınların etkisi azalmıştır Bu nedenle akrabalık ve komşuluk ilişkileri sırasında yaşantılar yoluyla edinilen bilgilerin bireye kazandırılması, yaşantılar yoluyla bireyde olumlu değişmeler sağlama yontemi olan drama tekniğinin eğitimde uygulanması zorunluluk haline gelmiştir

JJack Rousseau ile başlayıp, John Dewey, Johann Heinrich Pestalozzi ve Friedrich Froebel ile devam eden, Maria Montessori ile once Avrupadan, Amerikaya yayılan, daha sonra da dunyadaki başka ulkelerde etkisini surduren, cocuğun icsel potansiyelinin onemini ve bu potansiyelini ozgur ve sevgi dolu cevresel koşullarda aktif yaşantıları sayesinde gelişebileceğini vurgulayan goruş, eğitimde drama tekniğinin temelindeki anlayışlardan biri olarak kabul edilebilir

Bu goruşu vurgulayan Hohmann ve Weikart gibi cağdaş eğitimciler de cocuğun doğrudan doğruya kendi yaşadığı yaşantılar ile ilgili olarak calışmasının ve duşunmesinin anlamlı olduğunu, başkalarının yaşadığı yada anlattıklarının değil, kendi yaşantılarının anlamlı bilgi sağlayabileceğini belirtmişlerdir Anlamlı olan bilgi ise, davranışa yansır ve daha kalıcıdır

Cocuklarla drama kuramcılarından Peter Slade ise drama uygulamalarının bir başka yonu olan, kendi hareketleri yolu ile yaşantı gecirmenin yanı sıra, konuşarak iletişimde bulunmanın onemini vurgulamıştır Kendi hareketleri yoluyla algıladıkları konusunda konuşarak iletişimde bulunan cocuk, oğrenme ortamında bir “seyirci değil, “aktif bir katılımcıdır ve oğrenme bakımından avantajlı bir konumdadır

Drama bir bakıma oyundur Cocuk ve oyunun birbirine ne kadar cok yakışan iki olgu olduğu tartışılmaz bir gercektir Cocuk, cevresiyle iletişim kurmaya başladığı andan itibaren oyun oynar ve bu oyunlar icinde hoşca vakit gecirip eğlenirken bir taraftan da hayatı tanır Ancak drama da amac cocuğu oyalamak, ona hoşca vakit gecirtmek, eğlendirmek değildir Amac soz konusu oyun surecinde cocuğun kendini geliştirmesi bakımından yaşantılar yoluyla yeni oğrenimler kazanmasıdır Bu bakımdan drama, ozellikle orgun eğitim vermeyen SHCEK bunyesindeki cocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları gibi kuruluşlarda uygulanabilirliği olan, cağdaş bir eğitim tekniğidir
 
858,496Konular
982,322Mesajlar
30,204Kullanıcılar
Üst Alt