Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Drift Nasıl Yapılır?

Drift Nasıl Yapılır?
0
49

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Drift Nasıl Yapılır? arabada drift nasıl yapılır önden çekişli arabayla drift nasıl yapılır önden çekişli arabada arabayla 1549175701 1549175701 driftnasilyapilir5c568b9ae898fdriftnasilyapilir5c568b9ae898f http:img361imageshackusimg3615681drift2467099iy5 ilk olarak 90′lı yılların başında Japonya’nın dağlık ve virajlı yollarından hızla inmeye çalışan kişiler kadar keşfedilmiştir Drift temelde aracın virajı dönme sırasında oluşan merkezkaç kuvvetine direnemeyip arkadaki kısmının kopması prensibine dayalı bir olaydır ve buna verilen isimdir Türkçeye “yanlama olarak geçmiş fakat birçok kelimede olduğu gibi yabancı şekli daha çok kullanılmaktadır Drift genelde ağırlama amaçlı bir harekettir ve motorsporları açısından beğenilmeyen bir durumdur Çünkü drift aracın aktarma organlarına hasar vermekte ve lastiği yıpranmasıyla yol tutuşunu büyük ölçüde azaltmaktadır Buna tabi olarak da tur sürelerini düşürmektedir Bir otomobilin drift yapabilecek nitelik taşıması için ilk olarak jantların en düşük 17″ ebatında olması ve ince yanak lastikler kullanılması gerekmektedir Somurtkan taktirde lastiğin janttan çıkabilmesi olasıdır Bunun haricinde arkadan itişli bir araç olması ve enerjik bir motora sahip olması hakiki manada driftin olmazsa olmazlarındandır Bunlara ilave olarak hakiki bir drift aracında kitli diferansiyel bulunur, bu sayede arka taraf koptuğunda tekerlek hızı dengelenerek aracın bakımlı kontrol edilebilmesi sağlanır Eksi kamber ayarı ile tekerlekleri hafif içeriye baktırıp, viraj çıkışlarında yeterli gücü hissedebilmek için motorda tork artırıcı düzenlemeleri yapmak önemlidir 1549175701 1549175701 driftnasilyapilir5c568b9d2898fdriftnasilyapilir5c568b9d2898f http:img232imageshackusimg2327331carrera2587437oy0 Drift yarışlarındaki devasa seyirci kitlesini görüp, “napıyor bu adamlar? diye düşünenleriniz olabilir ama aslında drift yarışlarının da bir altyapısı ve gelişmiş bir puan hesaplama sistemi vardır Başta Drift yarışında çizgiyi 1 geçmenin puana herhangi bir katkısı değil Puanlama araçlara bağlanan drift box isimli bir cihaz kadar yapılıyor Drift box araca bağlanıyor ve drift derhal otomobilin yolla yaptığı açıyı, hızı ve en önemlisi oluşan g kuvvetini hesaplıyor, ardındaki bütün bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkartıyor İşte meşhur japon D1 Street Legal serisinde puanlamayı yapan alet budur Bu sayede sürücünün yaptığı drift çözümleme ediliyor ve en yüksek puanı alan birey yarışın galibi oluyor Fakat tekrar tekrar birinci olanlar araca maksimum drift yaptıranlar değil, en yüksek hızda powerslide’a en yakın ölçüde drift yapabilenlerdir Yazının devamında powerslide ve öteki kavramları da açıklamaya çalışacağım Drift Yapma Teknikleri El Freni İle Yanlama (Handbrake Drift) Bu genelde en bodoslama tekniktir Viraja giriş sırasında debriyaja sonuna kadar basılır ve aracın burnunu viraj içine içten yönlendirirken el freni çekilir ve arkanın kopmasıyla beraber derhal bırakılıp gaza yüklenilir Alt yanlamanın en temel kuralı olan; arkadan kopan aracı kontra ile yani direksiyonu tam zıt yönde kırarak biriktirmek gerekir Aksi takdirde çok şık bir spin atacağınızı söyleyebilirim Siklet Transferi İle Yanlama (Weight Transfer Sliding) Viraja gelirken vites küçültülür ve aracın burnu viraj içine doğru çevrilirken debiyaj çabucak bırakılır, hemen ardından yeniden gaza yüklenilerek arkası kopan araçla keza seri ayrıca de etkili bir yanlama gerçekleştirilir Bu metodun başlıca inceliği debriyajdan aniden ayağın çekilmesiyle aracın yavaşlaması ve benzeri fren etkisi yapmışcasına tartı merkezinin ön tarafa kayıp arkadaki tekerlekler üzerindeki yükün azalmasıdır Bu sayede arka taraf vites küçültmeden dolayı sağlanan motor atikliğine yenik düşer ve kusursuzca yanlanır Kuvvet İle Yanlama (Power Over) Aracın önü viraj dışından içeriye doğru yönlenirken dip gaz verilir ve viraj süpürme dediğimiz hareketle viraj dış çizgiyi takiben yanlayarak dönülür Bunu yapabilmek için dinç tork’a sahip vasıta kullanmak gerekir 150Hp’yi sınır layık olarak düşünürsek 200Hp ve üstü motorlar bu tarz yanlama için uygundur Tahmin edeceğiniz üzere trafikte enerjik motora sahip vasıta kullanan zengin arkadaşlar tarafından kullanılan en yaygın yanlama şekli de budur Karşıt Ağırlık Transferi İle Yanlama (Opposite Weight Transfer Sliding) Viraja nizami apeksinden girilirken direksiyon viraj dışına doğru kırılıp aniden içe çevrilirse önem merkezinin ani yer değişimi nedeniyle aracın arka kısmı kaymaya başlar ve araç gaz verilerek kontra ile toplanır Göze en hoş gelen ve en teknik yanlama şekli kendimce budur Debriyaj İle Yanlama (Clutch Kick) Aracın güçten düştüğü durumlarda zorunlu gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı aniden bırakma suretiyle patinaj sağlayıp arkayı kaydırmak için kullanılır Zor ile yanlamaya fazla benzer bir yöntemdir Fren İle Yanlama (Brake Sliding) Viraja girerken önce araç viraj içine doğru yönlendirilip arkadan kayana değin sert fren yapılır Aracın arkası kaymaya başladıktan daha sonra gaz verilerek kontra ile toplanır Burada dikakt edilmesi gereken, aracın hızının çok iyi ayarlanması ve frenleme esnasında önden kaymaya mahal vermeden gaza yüklenmektir Sürat İle Yanlama (Powersliding) Bu yöntem geniş virajlarda yapılır ve yüksek hızlardayken direksiyonu yavaş yavaş kırarak önden kayma olmadan sürat artırılmaya devam edilir Bu esnada merkezkaç kuvvetinin etkisiyle siz bir yandan direksiyonun açısını arttırırken bir yandan da gaz vermeye devam ettiğinizden fazla yüksek hızla ve tamamen yanlayarak virajı alırsınız Eğer başlangıçta direksiyonu pozitif kırarsanız araç önden kaymaya başlayacaktır ve daha drift başlayamadan gaz kesip toplamak zorunda kalırsınız 1549175701 1549175701 driftnasilyapilir5c568b9da8481driftnasilyapilir5c568b9da8481 http:img522imageshackusimg5225639apex2773549kz9png Son olarak driftle süre kaybetmeden bir virajı en süratli dönmek için apex’in hangi çizgisinin kullanılması gerektiğine bakalım Cyan Çizgi: Apex’e geç girmek, dolayısıyla viraj girişinde kaymalarla beraber virajdan düz bir çizgi halinde hızlanarak çıkmaktır Viraj orta çabuk dönülmüş olur Mavi Çizgi: Apex’e erken girmek, dolayısıyla viraj çıkışında kaymalarla beraber virajdan yavaş çıkmaktır Yani viraj yavaş dönülmüş olur Yeşil Çizgi: Apex’e optimum şekilde girip, yeniden optimum şekilde çıkmaktır İşte 90 derecelik bir viraj en süratli bu şekilde dönülebilir  
 
858,466Konular
981,160Mesajlar
29,534Kullanıcılar
Üst Alt