iltasyazilim
FD Üye
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Dünya, Bilgisayar Mühendisi Armağan Yavuz’un çocukluk hayalinden yola çıkarak geliştirdiği bilgisayar oyunu Mount&Bladeoyununu konuşuyor
1 milyonun üzerinde satış rakamına ulaşan Mount&Blade proje aşamasındayken dünya oyun devlerinin geri çevirdiği savaş oyunu, ABD başta olmak üzere İskandinav ülkelerinde büyük ilgi görmesiyle 3 milyon dolarlık ciro elde etti
Küçüklüğünde bilgisayara ve bilgisayar oyunlarına oldukça ilgili olduğunu, o yıllarda hayali kahramanların birbirleriyle savaştığı bir oyun geliştirdiğini aktaran Yavuz, üniversitede bilgisayar mühendisliği eğitimi almaya başlamasıyla hayalini gerçekleştirmek için ününde hiçbir engel kalmadığını söyledi
Kimsenin destek vermediği hatta kendi tanıtımlarını bile kendi bütçeleriyle yaptığı bilgisayar mühendisi olan eşiyle birlikte geliştirdiği oyuna Mount&Blade adını vererek demo haline getirip uluslararası oyun dağıtım şirketlerine gönderdiğini belirten Yavuz, daha sonra yaşadıklarını şöyle anlattı:
Oyun dağıtım şirketleri oyunumuza ilgi göstermedi Bunun üzerine madem onlar dağıtmayacak kendi oyunumu ben dağıtırım diyerek önce bir internet sitesi açtım O sitede oyunun ne olduğunu, nasıl oynandığını anlatmaya başladım Daha sonra ziyaretçilerin oyunu dilerlerse o site üzerinden, dilerlerse bilgisayarlarına indirerek oynamalarını sağlayacak alt yapıyı oluşturdum
Forum sitelerinin de katkısıyla oyun 1 yıl içinde tanınmaya ve sevilerek oynanmaya başladı Böyle olunca daha önce oyunla ilgilenmeyen oyun dağıtıcılarının oyuna karşı algıları değişti Bu gelişmeler üzerine oyunun gerçeğini yapmaya başladım
Armağan Yavuz, Mount&Bladei 2008 yılında tamamlayarak piyasaya sunduğunu, oyunun birçok ülkede ilgiyle karşılandığını ifade ederek, bunun üzerine oyunun ikinci versiyonu için ekibi büyüterek ODTÜ Teknokent’te 23 kişilik ekiple çalışmalara başladığını söyledi
OYUN DÜNYASINI ALT ÜST ETTİ
Mount&Blade Warband adını verdiği ikinci oyunu programcısından grafikerine, ses uzmanından sanat yönetmenine kadar alanında uzman ekiple 2010?da tamamlayarak dünya pazarına sunduklarını aktaran Yavuz, şunları kaydetti:
Oyunumuzun yeni versiyonuna multiplayer ekledik Bu sayede oyunun oline olarak oynamasını sağladık Yaptığımız yenilikler o kadar beğenildi ki oyun dünyanın en büyük dijital oyun dağıtım sitesi ‘Steam’de milyon dolar bütçeli oyunları geride bırakarak ilk haftadan itibaren birinci sıraya yerleşti ABD ve İskandinav ülkeleri başta olmak üzere birçok ülkede büyük ilgi gören oyun, 1 milyonun üzerinde satış yaparak 3 milyon dolarlık ciroya ulaştı
DÜNYA DEVLERİ TARAFINDAN TÜM ZAMANLARIN EN İYİ 100 OYUNUNDAN BİRİ SEÇİLDİ
Oyunun dünyaca ünlü PC Gamer dergisinin ‘tüm zamanların en iyi 100 oyunu’ listesinde yer aldığını belirten Yavuz, elde ettikleri başarıyı devam ettirmek için oyunun geliştirilmiş versiyonunu mart ayında, 3 versiyonunu ise yıl sonuna yetiştirmek için yoğun biçimde çalıştıklarını dile getirdi
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Dünya, Bilgisayar Mühendisi Armağan Yavuz’un çocukluk hayalinden yola çıkarak geliştirdiği bilgisayar oyunu Mount&Bladeoyununu konuşuyor
1 milyonun üzerinde satış rakamına ulaşan Mount&Blade proje aşamasındayken dünya oyun devlerinin geri çevirdiği savaş oyunu, ABD başta olmak üzere İskandinav ülkelerinde büyük ilgi görmesiyle 3 milyon dolarlık ciro elde etti
Küçüklüğünde bilgisayara ve bilgisayar oyunlarına oldukça ilgili olduğunu, o yıllarda hayali kahramanların birbirleriyle savaştığı bir oyun geliştirdiğini aktaran Yavuz, üniversitede bilgisayar mühendisliği eğitimi almaya başlamasıyla hayalini gerçekleştirmek için ününde hiçbir engel kalmadığını söyledi
Kimsenin destek vermediği hatta kendi tanıtımlarını bile kendi bütçeleriyle yaptığı bilgisayar mühendisi olan eşiyle birlikte geliştirdiği oyuna Mount&Blade adını vererek demo haline getirip uluslararası oyun dağıtım şirketlerine gönderdiğini belirten Yavuz, daha sonra yaşadıklarını şöyle anlattı:
Oyun dağıtım şirketleri oyunumuza ilgi göstermedi Bunun üzerine madem onlar dağıtmayacak kendi oyunumu ben dağıtırım diyerek önce bir internet sitesi açtım O sitede oyunun ne olduğunu, nasıl oynandığını anlatmaya başladım Daha sonra ziyaretçilerin oyunu dilerlerse o site üzerinden, dilerlerse bilgisayarlarına indirerek oynamalarını sağlayacak alt yapıyı oluşturdum
Forum sitelerinin de katkısıyla oyun 1 yıl içinde tanınmaya ve sevilerek oynanmaya başladı Böyle olunca daha önce oyunla ilgilenmeyen oyun dağıtıcılarının oyuna karşı algıları değişti Bu gelişmeler üzerine oyunun gerçeğini yapmaya başladım
Armağan Yavuz, Mount&Bladei 2008 yılında tamamlayarak piyasaya sunduğunu, oyunun birçok ülkede ilgiyle karşılandığını ifade ederek, bunun üzerine oyunun ikinci versiyonu için ekibi büyüterek ODTÜ Teknokent’te 23 kişilik ekiple çalışmalara başladığını söyledi
OYUN DÜNYASINI ALT ÜST ETTİ
Mount&Blade Warband adını verdiği ikinci oyunu programcısından grafikerine, ses uzmanından sanat yönetmenine kadar alanında uzman ekiple 2010?da tamamlayarak dünya pazarına sunduklarını aktaran Yavuz, şunları kaydetti:
Oyunumuzun yeni versiyonuna multiplayer ekledik Bu sayede oyunun oline olarak oynamasını sağladık Yaptığımız yenilikler o kadar beğenildi ki oyun dünyanın en büyük dijital oyun dağıtım sitesi ‘Steam’de milyon dolar bütçeli oyunları geride bırakarak ilk haftadan itibaren birinci sıraya yerleşti ABD ve İskandinav ülkeleri başta olmak üzere birçok ülkede büyük ilgi gören oyun, 1 milyonun üzerinde satış yaparak 3 milyon dolarlık ciroya ulaştı
DÜNYA DEVLERİ TARAFINDAN TÜM ZAMANLARIN EN İYİ 100 OYUNUNDAN BİRİ SEÇİLDİ
Oyunun dünyaca ünlü PC Gamer dergisinin ‘tüm zamanların en iyi 100 oyunu’ listesinde yer aldığını belirten Yavuz, elde ettikleri başarıyı devam ettirmek için oyunun geliştirilmiş versiyonunu mart ayında, 3 versiyonunu ise yıl sonuna yetiştirmek için yoğun biçimde çalıştıklarını dile getirdi
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız