Koronavirüs nedeniyle Çin'de üretim ve satış süreçlerinde yaşanan aksamalar, Amerikalı ve Avrupalı dokumacılık ve hazır giysi satın alım devlerinin rotasını Türkiye'ye çevirdi.
Superdry, Inditex, H&M, Hermes- Otto, Debenhams, Ralph Lauren, Avec Les Filles, Rohb, Lunya, Levi's, Abercrombie, GAP, Banana Republic, Citizens of Humanity, Connor, Mino ve Asmara üzere markalar siparişlerini artırdı. Türkiye bilhassa yaz koleksiyonları için üretimde birkaç vardiyayla çalışacak.
% 100 KAPASİTEYLE ÇALIŞACAK
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Lideri Mustafa Gültepe, "Şu anda yüzde 85 kapasiteyle çalışıyoruz. Türkiye'den yüksek alım yapan Zara, Massimo Dutti, Berksha üzere markaları bünyesinde barındıran Inditex kümesi, H&M, Superdry üzere markalar siparişlerini süratle artırıyor. Ek siparişlerle kapasitemizi yüzden 100'e çıkaracağız. Siparişler devam ederse ya kapasite artışına gideriz ya da vardiya sayısını artırırız" diye konuştu.
YENİ DÖNEM GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
Türkiye Giysi Sanayicileri Derneği Lideri Haydi Karasu da tasarım ve perakende firmalarının Çin'e gidemediklerini ve oradaki birçok firmanın da üretimi dondurduğunu hatırlatarak, "Bu nedenle birçok tanınmış marka yeni dönem eserlerinin üretimi için Türkiye'yle görüşmeye başladı" dedi.
ÇİN'DEN ORTA MALI TEDARİKLERİ TÜRKİYE'YE YÖNELİYOR
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank gündemde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını ve bunun oluşturduğu belirsizliklerin olduğunu kaydederek, "Çin'den yapılan orta malı tedariklerinin bir kısmının ülkemize kayma durumu var" halinde konuştu. Varank, talep artışlarının vakitle dokuma üzere öteki bölümlerde de görülebileceğini kaydetti.
KİMYA, MOBİLYA VE ÇELİK BÖLÜMÜNE TALEP YAĞIYOR
Koronavirüs salgını nedeniyle kimya bölümünde maske ve paklık gereçlerine olan talep yüzde 30-40 ortası arttı. Buna bağlı ocakta ihracat artışı yüzde 20'lere ulaştı. Çin'de düzenlenecek 2 mobilya fuarının da iptal olmasıyla mobilya alım heyetleri istikametini Türkiye'ye döndü. Bölüme yeni ülkelerden dahi talep almaya başladı. 2020'de ihracat gayesini 4.5 milyar dolar olarak belirleyen bölüm, Avrupa'dan gelen ek taleplerle gayesini 5 milyar dolara çıkardı.
Pınar Çelik/Sabah