Hepimizin bildiği üzere dünyanın dört bir yanından milyarlarca insan; pandemi, savaş ve ekonomik kriz üzere zorluklarla uğraştığımız bugünlerde, kendilerini bitmek bilmeyen bu meselelerden uzaklaştıracak ve keyifli edecek şeylerin arayışındalar.
Bu nedenle de ‘şaka günü’ olarak isimlendirdiğimiz bugünde; yani 1 Nisan’da, beşerler birbirlerine latife yaparak bir nebze de olsa keyifli olmaya çalışıyor. Doğal ki dünya çapından birçok marka ve şirket de her yıl olduğu üzere bu akıma katılıyor ve insanları gerçek olmayan eserler, düzmece kampanyalar üzere paylaşımlar yaparak bizleri kandırmaya çalışıyor.
Birçok marka ve şirketten 1 Nisan şakası
Bu sene de bu durum farklı değildi. Dünya çapında tanınan büyük marka ve şirketler, şakaların en çok yapıldığı yerlerin başında gelen toplumsal medya platformlarını kullanarak paylaşımlarda bulundu. Bu şirketler; yeni eserler ve geçersiz teknolojiler üzere şeyleri içeren birçok paylaşımla takipçilerine 1 Nisan latifesi yaptı.
Yemek, teknoloji, otomotiv ve daha birçok daldan yapılan bu paylaşımlar insanların ilgisini çekti. Hatta bu paylaşımların sahiden inanan insanların bulunduğunu bile söylemek mümkün. Biz de sizler için DJI, Xiaomi, Honda, Subway, Duolingo ve daha birçok şirketin yaptığı latifeleri derledik.
DJI’den drone’lar için hava yastığı
()
Çin merkezli insansız hava aracı şirketi DJI, yaptığı bir paylaşımla takipçilerini kandırdı. Drone’lar için hava yastığı tasarladığını tabir eden dev şirket, açıklamalarında şu tabirleri kullandı: “Bu sene piyasaya sürülecek tüm drone’larımızda yer alacak olan hava yastıklarını duyurmaktan memnunluk duyuyoruz. Tasalarınızı giderecek bu çok istikametli hava yastıklarını aktifleştirmek için kumandalardaki deklanşöre üç kez basmanız yeterli”
Xiaomi’den tüm sıkıntıları giderecek ConfiBOOST tablet
Bir öteki Çinli teknoloji devi olan Xiaomi de Hindistan için yayımladığı bir gönderiyle 1 Nisan latifesi yaptı. Şirket, paylaşımında bir tablet çıkardığını tabir etti. Fakat bu eser, bildiğimiz tablet bilgisayardan değil, onun yerine bir haptı. Xiaomi açıklamalarında ConfiBOOST ismini verdiği bu hapı içenlerin tüm meselelerinden kurtulacağını tabir etti. Ayrıyeten eser için, “sınavlarınızı çalışmadan geçeceksiniz, ultra taşınabilir” üzere komik tabirlere de yer verildi.
Razer’dan HyperSense kostümü
Oyun dünyasının önde gelen şirketlerinden Razer da latife yapanlar ortasında yer alıyordu. ABD merkezli şirket, HyperSense isimli bir metaverse kıyafeti tasarladığını belirtti. Yapılan açıklamalarda bu kıyafette bir milyondan fazla dokunsal sensörün bulunduğu, fizikî temaslardan hislere kadar her şeyin hissedilebileceği söz edildi. Razer ayrıyeten, bu kıyafetin ağrı hissini artırıp azaltabileceğini, gerçek dünya kadar gerçekçi bir tecrübe sunacağını tabir etti. YouTube üzerinden kıyafet hakkında paylaşılan bu latife birçok insanın güzeline gitti ve ‘Gelecekte nitekim bu usul kıyafetler olabilir mi?’ sorusunun sorulmasına neden oldu.
Duolingo’dan lisan öğrenmenizi sağlayacak havayolu
İnsanlara lisan öğrenme hizmeti sunan Duolingo da 1 Nisan latifesi yapan şirketler ortasında bulunuyordu. Tanınan uygulama, insanların uçarken lisan öğrenmesini sağlayacak bir havayolu çıkaracağını duyurdu. Ayrıyeten bu havayoluna ilişkin uçakların nasıl olabileceği ile ilgili de bir görsel paylaşıldı.
Honda’dan evcil hayvanlar için tasarlanan ön koltuk
Japonya merkezli araba üreticisi Honda da 1 Nisan’ı latife yapmadan geçmedi. Dev marka, şoförlerin yanında bulunan evcil hayvanların etrafını daha âlâ görebilmesini sağlayan bir ön koltuk tasarladığını tabir etti.
Subway’den ekmek kokusunu meskeninize taşıyacak alet
Dünyanın en büyük fast-food zincirlerinden Subway, orijinal bir eser piyasaya süreceğini açıklayarak takipçilerini kandırdı. Dev şirket, ünlü ekmeklerinin kokusunu konuta taşımaya yardımcı olacak ‘Eau de Dough’ isimli son teknoloji bir alet çıkardığını belirtti.
Peki, siz bu latifeler hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce en güzel 1 Nisan latifesi hangi markaya ilişkin? Fikirlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.