Son yıllarda teknoloji şirketlerini şad etmeyen telefon satış rakamları mevcuttu. Bu rakamları arttırmak için şirketler yeni dizaynlar ve donanımsal geliştirmeler yaptılar. Başkaca şirketlerin üzerinde en çok çalıştığı hususlardan birisi de elbet uzun ömürlü cihazlar. Tüketicilerin, cihaz fiyatları arttıkça sık sık yenilemeye gitmemesi sonucu sağlam cihazlar geliştirmeye çalışıyor. Şirketler de bu çalışmalarının meyvesini sene içerisinde almışa benziyor. Strategy Analytics isimli araştırma şirketinin yayınladığı son raporda satış rakamlarının iki yıl sonra artış gösterdiğini belirtti.
2019 yılının Ekim ayının sona ermesiyle şirketler üçüncü çeyrek datalarını açıklamaya başladı. Araştırma şirketleri de açıklanan bu olguları baz alarak çeşitli araştırmalar ve raporlar yayınlıyorlar. Bu araştırmalar sonucunda da şirketler yeni stratejiler üretmeye çalışıyor.
Strategy Analytics'in yayınladığı son raporda akıllı telefon satışlarının geçen yılın üçüncü çeyreğinde şirketlerin yayınladığı rakamlar doğrultusunda bu yıl yüzde 2 orantısında artış gösterdiği açıklandı. Geçen sene yerküre umumunda akıllı telefon satışlarının sayısı 359.8 milyonken bu sene 363.3 milyona yükseldi.
Strategy Analytics'in başkan Linda Sui'nin yaptığı açıklamalara nazaran, satış rakamlarının artışta olmasının en kıymetli münasebetlerinden birinin şirketler arası yarışma için uygulanan düşük fiyat siyaseti. Başkaca bu büyümenin gayrı değerli sebeplerinden birkaçı ise büyük ekranlar ve 5G teknolojisi oldu.
Bu yılın üçüncü çeyrek sonu datalarını yayınlayan şirketlerden Samsung ve Huawei büyüyen şirketler arasında mekan aldı. Samsung, akıllı telefon satışlarını geçen yılın tıpkı devriyle karşılaştırıldığında yüzde 8 orantısında artış sağlamayı başardı. Vesair bir büyüme kateden şirket ise Huawei, geçen yılın birebir devriyle karşılaştırıldığında yüzde 29 orantısında artış gösterdi.
Samsung'un bu büyümeyi elde etmesinde ki en büyük etkenlerinden birisi ise acilen hemen her kitleden insanın dikkatini çekmeyi başaran Note 10 modelleri oldu. Yeni çıkardığı modellerle rakiplerinin önüne geçmeyi planlayan Samsung, bunu başarmışa benziyor. Huawei'de yaşanan büyümenin en büyük etkenlerinden birisi Çin'deki satışlarını fevkalâde halde arttırması. ABD'nin yaptığı yaptırımlara karşın büyüme kateden şirket çok uygun satış rakamları elde etti.
Apple tarafında ise bir düşüş laf konusu. Geçen yılla tıpkı periyot karşılaştırıldığında yüzde 3'lük bir düşüş yaşadı. Bu düşüşün en büyük nedenlerinden birisi ise dizaynların yeni modellerde tekrar etmesi. Kullanıcıların yeni tasarım beklentisini karşılayamayan Apple, satış rakamlarında yaşadığı düşüşle bunu muayyen etmiş oldu. Ama yeni tanıttığı elverişli fiyatlı cihazlarla birlikte tekrardan büyümeyi hedefleyen şirket mahsusen Asya ve Amerika'da şık rakamlar elde etmek istiyor.