Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Dünyanın en büyük perakendecisi Türkiye’yi seçti

Dünyanın en büyük perakendecisi Türkiye’yi seçti
0
82

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
47
F-D Coin
85
ABD%2Dde%2Dsilahli%2Dsaldiri%2DOlu%2Dve%2Dyaralilar%2Dvar%2D227671%2Ejpg

Koronavirüs, dünya devinin ibresini Türkiye'ye çevirtti. Dünyadaki onbinlerce mağazasına 'ucuz üretim' diye Çin mallarını sokan Walmart, virüs salgını nedeniyle fikir değiştirdi.

Çin'den mal alımını azaltan perakende devi, siparişlerinin bir bölümünü Türkiye'ye kaydırdı. 27 ülkede, 55 farklı markayla faaliyet gösteren, 520 milyar dolarlık cirosu, 25 milyar doları aşan nakit akışıyla dünyanın en büyük perakendecisi olan Walmart için plastikten yiyeceğe kadar pek çok üründe Türkiye alternatif olmaya başladı.



Türkiye'nin ilk ketçap ihracatçısı Assan Foods, Lux Plastik, Avşar Emaye, Titiz Plastik, Mehtap Alüminyum, Gondol Plastik, Paşabahçe, Keramika, Solmazer ve Arda Cam gibi onlarca firma Walmart'a satışa başladı.

ÇİN'E ALTERNATİF OLABİLİRİZ

TAİK Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Kovid- 19 ile birlikte Çin ve ABD arasındaki ilişkilerin daha da gerginleştiğini, Çin'e bağımlı şirketlerin tedarik zincirlerini çeşitlendirmek için yeni ülkelere yöneldiğini gözlemlediklerini belirterek, "Bu kapsamda Türkiye, Vietnam, Hindistan gibi ülkeler öne çıkıyor. Aynı zamanda tedarik zincirinde Çin'e bağımlı olan Amerikalı firmalar bugün ciddi sorunlar yaşıyor. Birçok sektörde ülkemiz ABD'li ithalatçılar için Çin'e alternatif olabilir" dedi. Yalçındağ, Kovid-19 sonrası süreçte Türk özel sektörünün öne çıkabilmesini teminen, BCG'ye 100 milyar dolar ticaret hedefi kapsamında hazırlatılan raporun, güncelleneceğini söyledi.

ÖZTİRYAKİ: TÜRK MALI YOKTU

İstanbul Demir ve Demirdışı İhracatçılar Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki Walmart'a ürün satmak için 2005'ten bu yana çalışma yaptıklarını o tarihte yüzlerine bakmadıklarını belirterek, "Walmart'larda tekstil gibi klasik ürünlerin dışında Türk malı bulunmuyordu. Şirket sadece Çin'e odaklanmıştı. Bu durum virüs sonrası değişti. Çin ucuz üretim yaptığı için Walmart tüm ürünleri oradan alıyordu. Şimdi hata yaptıklarını anladılar. Şu anda bazı şirketlerimiz Walmart'a satış yapmaya başladı. Bu artacaktır" dedi. Öztiryaki, ABD'de antrepolar yapmayı planladıklarını da söyledi.

ABD'DE BAŞKA MARKETLERİN DE İLGİSİ BAŞLADI

Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Başkanı Orhan Aydın, pandemi önlemlerinin hafifletilmesinin ardından Walmart'tan randevu alıp, ABD'ye gideceklerini belirterek, "Randevu için harekete geçtik. ABD'deki diğer dev marketlerin de Türkiye'ye ilgisi başladı" diye konuştu.

ÇİN PAZARI KAYBETTİ

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder de, Çin'in Kovid-19 sürecinden sonra üstünlüğünü kaybetmeye başladığını belirterek, şöyle konuştu: "Dünyanın her yerinde firmalar tedarik zincirlerinde alternatif pazar ve firma arayışına geçti. Çünkü herkes tek pazar ve tek tedarikçi ile çalışmanın risk olduğunu gördü. Dünyada gerek üretim altyapısı, gerek insan kaynağı, gerek rekabetçi fiyatı ve gerekse verdiği hizmetle en önemli alternatiflerin başında ülkemiz geliyor" dedi.

İbrahim Acar/Sabah
 

Similar threads

Uluslararası mutfak eşyaları, ev dekorasyonu, züccaciye, aksesuar ve hediyelik eşya fuarı "Ambiente 2020" Frankfurt’ta 7 Şubat tarihinde kapılarını açtı. İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) tarafından İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB)...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
Koronavirüs salgınının beklenenden uzun sürmesi başta Almanya olmak üzere birçok sanayi ülkesindeki üretim planlarını altüst etti. Daha evvelki ihalelerde Türk firmalarını art plana iten dev markalar başta olmak üzere birçok Avrupalı üretici acil kodlu yeni teklif mailleriyle KOBİ'lerin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
46
Türkiye'de terör eylemlerinin yoğunlaştığı 2017 sonrasında alım gruplarını kaybeden ve büyüme trendini sürdüremeyen hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, global üretim kanallarını elinde bulunduran Çin'e alternatif olmaya hazırlanıyor. 2019 yılını yüzde 0.4'lük sembolik bir büyüme...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) ve PwC Türkiye iş birliği ile hazırlanan "Türkiye'nin Kuşak ve Yol Girişimi'nde Konumlandırılması" başlıklı raporun sonuçları, İstanbul'da düzenlenen toplantıda açıklandı. Toplantıda konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Turagay, "Türkiye'nin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
45
Ross iki ülkenin önde gelen kesim temsilcileri ile bir ortaya gelecek. Görüşmelerde Çin'e uygulanan gümrük vergileri sebebiyle Türkiye'nin hangi eserleri ABD'ye ihraç edebileceği masaya yatırılacak. 81 yaşındaki ABD Ticaret Bakanı Wilbur Ross’un Türkiye ziyareti başladı. İstanbul’a...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
858,505Konular
982,983Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt