Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Dünyanın en değerli markası "Amazon" zirvedeki yerini korudu

Dünyanın en değerli markası "Amazon" zirvedeki yerini korudu

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
35
F-D Coin
94
2244659_720x360.jpg

Dünyanın en değerli markası, bu yıl itibarıyla 220,8 milyar dolarlık değere ulaşan "Amazon" olurken, bu şirketi 160 milyar dolarla Google, 141 milyar dolarla Apple izledi.

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500-2020" araştırması sonuçlandı.

AA muhabirinin, araştırma verilerinden derlediği bilgiye göre, geçen yıl 187,9 milyar dolarlık marka değeriyle ilk sırada yer alan Amazon, değerini yüzde 17,5 artırarak 220,8 milyar dolara çıkardı ve zirvedeki yerini korudu.

Dünya devleri arasında Google, marka değerindeki yüzde 11,9'luk artışla 159,7 milyar dolara ulaşarak ikinciliğe yükselirken, Apple'ın marka değeri geçen yıla göre yüzde 8,5 gerileyerek 141 milyar dolara düştü ve şirket üçüncü sırada yer aldı.

Söz konusu listede ABD'li Microsoft 117 milyar dolarla 4'üncü, Güney Koreli Samsung 94,5 milyar dolarla 5'inci, Çinli ICBC 80,8 milyar dolarla 6'ncı, ABD'li Facebook 79,8 milyar dolarla 7'nci, ABD'li Walmart 77,5 milyar dolarla 8'inci, Çinli Ping An 69 milyar dolarla 9'uncu ve Huawei 65 milyar dolarla 10'uncu sırada yer buldu.

Bu sene değerini en yüksek oranda artıran marka, yüzde 65 ile ABD'li otomotiv şirketi Tesla oldu. Tesla, geçen yıl 7,5 milyar dolar olan marka değerini bu sene 12,4 milyar dolara çıkardı ve listede 264'üncü sıradan 147'nci sıraya yükseldi. Artış oranında Tesla'yı yüzde 58'lik yükselişle Instagram, yüzde 43'lük yükselişle Mitsubishi Grup takip etti.

En fazla değer kaybına uğrayan markalar ise yüzde 54 ile Çinli teknoloji şirketi Baidu, yüzde 47'lik kayıpla ABD'li medya şirketi Fox oldu.

- Türk markaları listede yok

Araştırma sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde yer alıyor. Global 500 listesinde şirketlerin 205'ini ABD'li firmalar oluştururken, 70'inin Çin, 36'sının Japon, 32'sinin Fransız, 21'inin Alman, 20'sinin İngiliz olduğu görüldü.

Sıralama tablosunun en altında
yer alan markanın değeri 4,2 milyar doları bulurken, bu değere ulaşamadığı için Türk markaları sıralamada yer almadı.

- "Ülke gündeminin ilk sırasına markalaşma yerleştirilmeli"

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine yaptığı açıklamada, lojistik gibi sektörlerde marka değerlerinin kayba uğradığını, perakende alanında da e-ticaretin eskisi kadar başarılı olamadığının istatistiklere yansıdığını söyledi.

Telekom sektöründeki sıkıntıların da verilerde görüldüğünü dile getiren İlgüner, 5 telekom markasından 4'ünün değer kaybettiğini bildirdi.

İlgüner, "Küresel büyümedeki yavaşlama şirketlerin marka değerlerini de etkiledi, bu sene 244 marka değerini yükseltirken, 212 markanın değerinin düştüğü görüldü." dedi.

Dünyanın en değerli 500 markası arasında ilk 20 şirket şöyle sıralandı (milyar dolar):
2020 sıraMarka AdıÜlkeSektörMarka Değeri
(Milyon Dolar)
Marka Değerindeki Değişim (Yüzde)
(2019-2020)
      
1AmazonABDPerakende220.79117,5
2GoogleABDTeknoloji159.72211,9
3AppleABDTeknoloji140.524-8,5
4MicrosoftABDTeknoloji117.072-2,1
5Samsung GrupGüney KoreTeknoloji94.4943,5
6ICBCÇinBankacılık80.7911,2
7FacebookABDMedya79.804-4,1
8WalmartABDPerakende77.52014,2
9Ping AnÇinSigorta69.04119,8
10HuaweiÇinTeknoloji65.0844,5
11Mercedes-BenzAlmanyaOtomotiv65.0417,8
12VerizonABDTelekom63.692-10,5
13China Construction BankÇinBankacılık62.602-10,2
14AT&TABDTelekom59.103-32,1
15ToyotaJaponyaOtomotiv58.07611,1
16State GridÇinGenel Hizmet56.96511,1
17DisneyABDMedya56.12322,7
18Agricultural Bank Of ChinaÇinBankacılık54.658-0,7
19WeChatÇinMedya54.1466,8
20Bank of ChinaÇinBankacılık50.630-0,7
 

Similar threads

Brand Finance, 2020 yılına ilişkin "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasını tamamladı. Listede ilk sırayı 1 milyar 975 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, bu şirketi 1 milyar 616 milyon dolarlık marka değeriyle Ziraat Bankası takip etti. Listede üçüncü sırayı 1...
Cevaplar
0
Görüntüleme
91
Dünyanın en büyük iki ekonomisi arasındaki ticaret savaşı tarım, ham madde, teknoloji, fikri mülkiyet hakları, enerji ve otomotiv gibi birçok sektöre yayıldı, Borsalarda kayıplara, çelik, alüminyum, petrol gibi emtia fiyatlarında da sert dalgalanmalara yol açtı. Gelişmekte olan ülkelerin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
80
2022'de Apple, yaklaşık 355,1 milyar ABD doları iddiası marka kıymetiyle dünyanın en bedelli markası olarak uzunluk gösterdi. Dünyanın ikinci başkan markası olan Amazon ise, yaklaşık 254,2 milyar ABD doları marka kıymetine sahip. Marka kıymeti, pazarlama sanayisinde, âlâ bilinen bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
133
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan araştırmaya göre dünyanın en değerli markası zirvesi 355 milyar dolarla yine teknoloji devi Apple'ın oldu. Listede Türk markaları bu yıl da yer almadı... 2021 yılı araştırmasında ilk sırada yer alan Apple, bu yıl da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
105
Önde gelen marka değerleme ve strateji danışmanlığı şirketlerinden Brand Finance, yakın zamanda yayınladığı Brand Finance Global 500 2022 raporunda HUAWEI'yi 2022'nin en değerli 10 markasından biri arasında gösterdi. HUAWEI'nin marka değerinin yıllık yüzde 29'luk şaşırtıcı büyümesiyle 71,2...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
858,468Konular
981,186Mesajlar
29,540Kullanıcılar
kaansaddaSon üye
Üst Alt