iltasyazilim
FD Üye
Dünyada deniz seyahatleri son yıllarda hava taşımacılığında yaşanan gelişmeler sonucunda daha önceki yıllara nazaran ciddi anlamda düşüş yaşasa da gerçi denizyolu taşımacılığı, halen önemli bir piyasaya sahiptir Hal böyle olunca tarih baştan başa sıra dışı deniz kazaları yaşanmış ve bunlar dünya tarihine geçmiştir Dünyanın en meşhur deniz kazası her ne kadar 15 Nisan 1912 tarihinde Atlantik Okyanusu ’nun derinliklerine buz dağına çarpması sonucu batan Royal Mail Shipping Titanic olsa da Titanic bünyesinde sadece 2,220 civarında yolu bulunmakta idi ve bunlardan 1,500 yakın bir kesimi hayatını kaybetmişti Dünyanın en manâlı deniz kazalarından birine karışan MV Dona Paz, binlerce kişinin yaşamına mülk olmuştur Dünya denizcilik tarihine geçen en ölümcü kaza olan MV Dona Paz, Uzakdoğu ülkelerinden Filipinler siciline belirli bir yolcu gemisiydi Gemi ilk olarak 25 Nisan 1963 tarihinde denize indirilmiştir O dönem Japonlar göre üretilmiş olan MV Dona Paz, Japonya siciline belirtilen bir gemi olarak faaliyet göstermeye başlamıştır
Uzun yıllar Japonya bayrağı aşağı faaliyet göstermiş olan MV Dona Paz yolcu gemisi, 1975 yılında henüz 12 yaşında iken, komşu ülke Filipinler ’e satılmıştır MV Dona Paz satın alan, Sulpicio Lanes ’dı Japonya siciline kayıtlı iken, Himeyuri Maru isminde olan bu gezgin gemisi, 1975 yılında gerçekleşen satmak sonrasında MV Dona Paz adını almıştır Ad resmen görev tarihinden 6 sene sonradan 1981 yılında gerçekleşmiştir MV Dona Paz, Filipinler siciline açıklanmış iken, 5 Haziran 1979 tarihinde önemli bir yangın yaşasa da, bunu atlamış ve tekrar tamir edilmiştir Yapılan restorasyon çalışması sonrasında bitmiş sefere meydana çıkan MV Dona Paz, uzun yıllar her tarafında başarılı bir grafik çizmiş ve herhangi bir kazaya karışmamıştır Ancak tarihler 20 Aralık 1987 ’yi gösterdiğinde MV Dona Paz, önemli bir kazaya karışmış ve bu kazadan kurtulamamıştır 93,1 metre uzunluğunda olan MV Dona Paz, saate 18 knot hıza erişebiliyor ve 1,518 gezgin kapasitesine sahipti Bunun yanı sıra 66 adet de mürettebat kapasitesine sahiptir
Manila ile Tacloban aralarında haftalık seferler yapan MV Dona Paz, 20 Aralık 1987 tarihinde kapasitesinin fazla üzerinde yaklaşık olarak 4000 kişiyle Toclaban ’a doğru sefere başladı Gece saatlerinde MT Vektor adında bir petrol yüklü tankerle çarpışmıştır Çarpışma sırasında uyuyan çoğu birey ne olduğunu anlayamadan çarpışma sonucunda meydana çıkan yangında feci şekilde can vermiştir az kalsın 8,800 varillik petrolle yüklü olan MT Vektor, kısa sürede MV Dona Paz ’ın alevler içinde kalmasına asistan olmuştur Zaten fazla şekilde kapasitesinin üzerinde 2000 gezgin daha taşıyan MV Dona Paz da izdiham yaşanmış ve petrolün sızdı deniz yüzeyinin de tutuşması kazadan sağ kurtulup denize atlayanların da deniz de yanmalarına neden olmuştur Her iki gemi de kaza sonrası fazla önemli zarar alması nedeniyle su almaya başlamış ve 2 saat gibi kısa bir sürede batmıştır Kazadan yalnızca 24 kişi sağ olarak kurtulmuş bunun yanı sıra, resmi kayıtlara kadar 4386 birey feci şekilde ya boğularak ya da yanarak yaşamını yitirmiştir
Uzun yıllar Japonya bayrağı aşağı faaliyet göstermiş olan MV Dona Paz yolcu gemisi, 1975 yılında henüz 12 yaşında iken, komşu ülke Filipinler ’e satılmıştır MV Dona Paz satın alan, Sulpicio Lanes ’dı Japonya siciline kayıtlı iken, Himeyuri Maru isminde olan bu gezgin gemisi, 1975 yılında gerçekleşen satmak sonrasında MV Dona Paz adını almıştır Ad resmen görev tarihinden 6 sene sonradan 1981 yılında gerçekleşmiştir MV Dona Paz, Filipinler siciline açıklanmış iken, 5 Haziran 1979 tarihinde önemli bir yangın yaşasa da, bunu atlamış ve tekrar tamir edilmiştir Yapılan restorasyon çalışması sonrasında bitmiş sefere meydana çıkan MV Dona Paz, uzun yıllar her tarafında başarılı bir grafik çizmiş ve herhangi bir kazaya karışmamıştır Ancak tarihler 20 Aralık 1987 ’yi gösterdiğinde MV Dona Paz, önemli bir kazaya karışmış ve bu kazadan kurtulamamıştır 93,1 metre uzunluğunda olan MV Dona Paz, saate 18 knot hıza erişebiliyor ve 1,518 gezgin kapasitesine sahipti Bunun yanı sıra 66 adet de mürettebat kapasitesine sahiptir
Manila ile Tacloban aralarında haftalık seferler yapan MV Dona Paz, 20 Aralık 1987 tarihinde kapasitesinin fazla üzerinde yaklaşık olarak 4000 kişiyle Toclaban ’a doğru sefere başladı Gece saatlerinde MT Vektor adında bir petrol yüklü tankerle çarpışmıştır Çarpışma sırasında uyuyan çoğu birey ne olduğunu anlayamadan çarpışma sonucunda meydana çıkan yangında feci şekilde can vermiştir az kalsın 8,800 varillik petrolle yüklü olan MT Vektor, kısa sürede MV Dona Paz ’ın alevler içinde kalmasına asistan olmuştur Zaten fazla şekilde kapasitesinin üzerinde 2000 gezgin daha taşıyan MV Dona Paz da izdiham yaşanmış ve petrolün sızdı deniz yüzeyinin de tutuşması kazadan sağ kurtulup denize atlayanların da deniz de yanmalarına neden olmuştur Her iki gemi de kaza sonrası fazla önemli zarar alması nedeniyle su almaya başlamış ve 2 saat gibi kısa bir sürede batmıştır Kazadan yalnızca 24 kişi sağ olarak kurtulmuş bunun yanı sıra, resmi kayıtlara kadar 4386 birey feci şekilde ya boğularak ya da yanarak yaşamını yitirmiştir