Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Dünyanın İlk Tam Elektrikli Yük Treni Raylara İndi

Dünyanın İlk Tam Elektrikli Yük Treni Raylara İndi
0
64

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
dunyanin-ilk-tam-elektrikli-yuk-treni-raylara-indi-1632240298.jpg

Küresel ısınmanın, çevre kirliliğinin ve doğal kaynak tüketiminin büyük hız kazandığı dünyamızda bu durumu yavaşlatacak alternatiflere yönelim de hızla artıyor. Fosil yakıtlar yerine elektrik kullanan araçlar da bu değişimde önemli bir rol oynuyor. Bu teknolojinin trenlerde kullanılması yeni bir durum değil, ancak bugün gerçekleşen gelişme bu alanda önemli bir adım niteliği taşıyor.

Dünyanın birçok yerinde elektrikli tren hatları bulunuyor ve yıllardır kullanılıyor. Ancak bunların hepsi yolcu trenleri. Bugün ise ilk kez elektrikli bir yük treni raylara indirildi. FLXdrive adındaki yük treninin aküsü bir Tesla aracınınkinden 100 kat daha fazla enerji taşıyor.

Tesla’larca güçle raylarda ilerliyor:


7c7b37cafcb27d44bcd543c5bf183f0c305d810d.jpeg

Pittsburgh merkezli ABD’li demiryolu şirketi Wabtec’in ‘dünyanın ilk elektrikli aküyle çalışan yük treni’ niteliğindeli treni ortaya çıktı. Demiryolu taşımacılığının sürdürülebilirliği konusunda devrim niteliğinde olacak FLXdrive, 7 megawatt’lık bir aküyle çalışıyor. Yani onlarca Tesla aracın demiryolunda yük çektiğini hayal ederek lokomotifin gücünü görebilirsiniz. ABD’de ulaşımın oluşturduğu karbon salınımının çeyreğini demiryolu yük taşımacılığı oluşturuyor ve bu durum, dünyanın farklı bölgelerinde de pek farklı değil.

FLXdrive’ın ilk kez raylara inmesi oldukça küçük bir adım, ancak önemi yadsınamaz. Bu tip elektrikli yük trenlerinin yaygınlaşması, iklim krizini yavaşlatmak için yaptığımız birçok şeyin yanında önemli bir yere sahip olacak. Kaldı ki krizi önlemek için kesinlikle yeterli çaba sarf etmiyoruz.

Kömür endüstrisi şu ana kadar hep demiryolu sektörünü ayakta tutan unsur oldu. Diğer yük taşıma yollarının ise elektrikli hale gelmesi, ‘karbon nötr’ sıfatını taşıması oldukça zordu. Demiryolu şirketleri FLXdrive gibi lokomotiflerle daha çok haşır neşir olduğu ve kömürle yollarını ayırdığı takdirde dünyanın en çok tercih edilen yolculuk ve yük taşımacılığı opsiyonları haline gelebilirler. Tabii bu olduğu zamanda şöyle sıkıntılı bir soru aklımıza geliyor: Bu kadar elektrik, tamamen ya da çoğunlukla çevre dostu yollarla üretilebilecek mi? Tartışmalar bu soruyu olumlu ve olumsuz şekilde cevaplayabiliyor, elektriğe geçişin kaderini ise zaman gösterecek.


 

Similar threads

Yük treni ismi nedir? Yük taşımada kullanılan tren, yük katarı, marşandiz. Ekspres yük treni nedir? 1) Ekspres yük trenleri; belirli merkezler arasında doğru yük taşıyan, işletme zorunluluğu dışında istasyonlarda durdurulmayan ve manevra yaptırılmayan trenlerdir. Trenlerde yakıt olarak ne...
Cevaplar
0
Görüntüleme
257
Denizcilik sektöründe karbon emisyonunu büyük oranda azaltabilecek önemli bir adım atıldı. Yara Birkeland isimli kargo gemisi, üzerinde hiç mürettebat olmadan, tamamen otonom şekilde yük taşımaya başlayacak. Elektrikli kargo gemisi, başlangıçta Norveç'te iki kasaba arasında yük taşıyacak ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
66
Etraf kirliliğinin artmasıyla üretici firmalar artık daha çok elektrik gücüyle çalışan araçlar üretmeye yöneldi. Uçak, helikopter ve gemilerin de elektrik gücüyle çalışanını üretmek için testler yapılmaya başlandı. Trenler için ise bu teknoloji test basamaklarını çoktan geçti. Geçtiğimiz yıl...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
Yüksek süratli trenleri, elektrikle çalışan trenleri ve hatta manyetik güçle çalışan trenleri daha evvel görmüştük. Artık ise Almanya’da bir prensip daha tanıklık ediyoruz. Almanya’nın Bremervörde bölgesinde dünyanın birinci hidrojenle çalışan treni, seferlerine başladı. Sürdürülebilir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
136
İlk Demiryolu Ve Trenin Gelişimi İngiltere’deki madenlerde, maden yüklü vagonların açtıkları olukların kenarlarına önce tahtadan, sonra demirden konan kenarlıklar ve bunların kaymaların önleyen traversler, demiryolunun başlangıcı sayılabilir İlk demiryolu İngiltere’de atların çektiği...
Cevaplar
0
Görüntüleme
184
858,496Konular
981,670Mesajlar
29,756Kullanıcılar
Üst Alt