-
Çocuğun sürekli hareket halinde olması -
Koordine olamama -
Konsantre olamama/dikkat-algı problemi -
Bir şeylere çarpma -
Kendini kontrol edememe -
Kendine güvensizlik -
Vücut parçalarının uzaydaki konumlarını söyleyememe -
Konuşmakta ya da oyun oynamakta zorlanmak -
Yeme problemleri -
Dil – konuşma problemleri -
Anneden başka herhangi birine gitmeyi reddetme -
Beceri gerektiren oyun ve oyuncaklarla oynamaktan kaçınma -
Tuvalet eğitimi almakta güçlük çekme -
Davranış problemleri -
Bir obje ya da aktiviteden başka bir duruma geçmekte güçlük çekme -
Giyinmekte zorlanma ya da kendini rahat hissedememe -
Gevşek vücut ve/veya zayıf denge -
Çocuğun kolayca ürkmesi -
Dokunsal, işitsel, görsel ve tat uyaranlarına karşı fazla hassas olması -
Akademik öğrenme becerisinin düşük olması, öğrenmeye açık olamama -
Soyut düşünme kabiliyetinin olmaması/düşük olması -
Yiyecek olmayan nesneleri yalama, ağzına götürme -
Yavaş hareket etme -
Kendine ve eşyalara vurma/dokunma -
Çorap giymek istememe -
Her şeyi koklamak isteme -
Saçlarının, tırnaklarının kesilmesini istememe -
Yüzünün yıkanmasını istememe -
Elleri bir araya getirmede problem -
Dikkat dağınıklığı -
Sallanmaktan veya zıplamaktan hoşlanmama veya aşırı hoşlanma -
Banyo yapmak istememe -
Bir oyunu sürdürmede güçlük çekme -
Merdiven inmede ve çıkmada zorlanma -
Kurallı oyunları oynamada zorlanma -
Fazla ışıktan çok hoşlanma veya karanlıkta olmayı tercih etme -
Ani seslerden korkma -
Yaşına uygun oyuncaklarla oynamama -
Kalem tutmak ve resim yapmak gibi ince motor becerilerini yapmakta yaşıtlarına göre zorluk çekme -
Ayakların yerden kesilmesinden hoşlanmama -
Bazı yüzeylere temas etmekten ve dokunmaktan kaçınma -
Özellikle çıplak ayakla, kuma ve çime basmaktan kaçınma -
Sadece belirli tatları (örneğin tuzlu veya tatlı) yeme
Duyu Bütünleme Bozukluğu ile mücadele eden çocuklar aynı zamanda depresyon, başarısızlık, sosyal izolasyon gibi ikincil etkiler yaşayabilirler.