
Capital, Ekonomist ve StartUp dergileri tarafından Vodafone Business ana sponsorluğunda "Yeni Dünyaya Hazır Mıyız?" ana temasıyla hibrit olarak düzenlenen Uludağ İktisat Tepesi devam ediyor.
Tepe kapsamında gerçekleştirilen "Kamuda Değişim Ajandası" başlıklı panelde konuşan Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Lideri Dr. Ali Taha Koç, 2008 yılında kullanıma açılan e-Devlet Kapısı'nın 5 binin üzerinde hizmetin verildiği ve 53,9 milyon vatandaşın kullandığı bir sisteme dönüştüğünü söz etti.
Koç, "Artık e-Devlet'i Dijital Türkiye Portalı'na gerçek çevireceğiz. Yani yalnızca kamu olmayacak. Vatandaşımızın hayatı için gereken her türlü dijital sürece müracaatın yapılabileceği bir kapı haline getirmek istiyoruz e-Devlet'i." diye konuştu.
Dünyada dijital dönüşüm eğitimlerinin çok değerli bir hal aldığını söz ederek ofis olarak bu alanda çeşitli çalışmaları sürdürdüklerini söyleyen Koç, Türkiye'deki dijital dönüşüm faaliyetlerinin bütüncül ve sürdürülebilir bir perspektifle planlandığını söz etti.
E-Devlet'te 5 Binin Üzerinde Hizmet Veriliyor
Koç, e-Devlet'in 2008 yılında 22 kamu hizmetinin sunulduğu küçük bir portal olarak kurulduğunu işaret ederek, portalda şu anda 5 binin üzerinde hizmetin verildiğini şu tabirlerle anlattı;
"e-Devlet şu anda 13 yaşında ve 5 binin üzerinde hizmetin verildiği, 53,9 milyon vatandaşımızın kullandığı bir sisteme dönüştü. Artık e-Devlet'in en kıymetli özelliklerinden birisi bizim hizmeti vatandaşın ayağına götürmemiz. En son 700 bin kişilik bir anket yaptık ve vatandaşlarımızın geri beslemelerini aldık. Artık e-Devlet'i Dijital Türkiye Portalı'na gerçek çevireceğiz. Yani yalnızca kamu olmayacak. Vatandaşımızın hayatı için gereken her türlü dijital sürece müracaatın yapılabileceği bir kapı haline getirmek istiyoruz e-Devlet'i. Geçen sene pandeminin de tesiriyle yaklaşık 2,4 kere vatandaşımız e-Devlet Kapısı'ndan hizmet aldı. Bunun muadili neydi? Vatandaşlarımızın 2,4 milyar kere kamu kurumlarına gitmesiydi. Bunun vakit ve iş süreçleri manasında dev bir ekonomik yükü olurdu."
e-Devlet'te Kıymetli Değişiklikler
e-Devlet Araçlarım Hizmeti
Araç sahiplerinin araçlarıyla ilgili tüm hizmetleri tek bir yerden görebileceği "Araçlarım" hizmeti oluşturduklarını aktaran Koç, HGS'den vergilere kadar bütün bakanlıkların sunduğu hizmetlerin listelendiğini kaydetti.
Koç, "e-Devlet üzerinde 'Araçlarım' hizmetini haziran ayında devreye aldık. Baktık ki 200 milyonun üzerinde kullanıldı, dedik ki 'yoğurt tuttu'. Artık de 'Çalışma Hayatım' ve 'İkametgahım' başlıkları ile bu alanlardaki tüm hizmetlerin tek başlık altında listeleneceği daha bütünleşik hizmetlere gerçek yöneliyoruz şu anda." dedi.
Türkiye'nin dijital hizmet kapısı e-Devlet'in dünyada da başarılarıyla öne çıktığını aktaran Koç şunlara dikkati çekti:
Türkiye 4. Sırada
"Biz birçok endekste de üst sıralardayız. En son Avrupa Birliği'nin yapmış olduğu bir çalışmadan bahsetmek istiyorum. AB Avrupa'daki 36 ülkeye bizi de dahil etti ve 'Dijital Devlet' uygulamalarında kullanıcı odaklılığı ölçtü. Burada Türkiye 4. sıraya geldi. Birinci 3'e baktığımız vakit da nüfusları çok küçük kimi Avrupa ülkeleri olarak görüyoruz. Yani bu manada baktığımız vakit önder pozisyonundayız.
Bunun tabi bunların bir de siber güvenlik boyutu var. Bu kadar hizmeti dijitalleştirdiğiniz vakit onların bilgilerini muhafazamız manasında da kıymetli vazifelerimiz oluyor. Dijital Dönüşüm Ofisi olarak da Bilgi ve İrtibat Güvenliği Rehberi yayımladık ve sayın cumhurbaşkanımız öncelikle bir genelge yayımladı. Gerisinden da Ulaştırma Bakanlığı'mızla birlikte Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Hareket Planı yayımladık. Hem rehberimizi hem de strateji belgemizdeki önlemleri uyguladığımız vakit da dijital manadaki direncimiz artmış olacak."
- Yeni dünyaya hazır mıyız?
- E-devlet uygulaması değişti