nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
EPosta aracılığıyla pazarlamacılık, işletmelere hali hazırdaki ve muhtemel müşterileri ile iletişimlerini koparmamaya muavin olur Ama basitçe insanları bağlantı listenize eklemek ile yoğunluğu web sitenize yönlendiren ve satmak sağlayan halden anlayan bir kampanya aralarında büyük bir fark vardır
Eposta ile Pazarlama Gücünüzü Arttırmak İçin Bir Kaç İpucu
1 Katılımcılarınızın tercihlerini pat diye fazla seçenekli anketler ile deneme edin
Birden artı seçenekli anketler (optin form) dijital pazarlamacıların cephanesinde dinç bir tabanca olabilir Web sitenizdeki öbür değişkenleri test edebilir ve pazarlama kampanyalarınızda hangi kombinasyonların daha fazla eposta aboneliği sağlayacağını belirleyebilirsiniz
Örnek olarak, eğer optin formunuzu web sitenizde nereye yerleştireceğiniz yada “Derhal Kaydol düğmesinin rengi konusunda kararsızsanız, herkes için çeşitli seçenekler taşıyan bir anket (split deneme) ile anlamlı bir şampiyon belirleyebilirsiniz Bu tür anketlerin kullanımına başlatmak için eposta yönetim merkezinizin yardım bölümüne başvurun MailChimp, iContact ve ConstantContact gibi bir çok üstteki düzey anketleme yönetimi programları varsayılan özellikleri içersinde split deneme özelliğini sunuyor
2 Split deneme mesajlar yayınlanmalı
“Yayınlanmış Mesajlarınız split test için kullanışlı adaylar olabilir Bunlar belirli bir süre için planlanmış takipçi epostalarının aksine plansızca o an yolladığınız mesajlardır Çünkü yayınlama mesajları genellikle ürün lansmanları ve satış promosyonları gibi zamanlı bilgilendirmeleri duyurur, bu onları mümkün olduğunca etkin kılmak için önemli olabilir Yayın mesajlarınızda eylem çağrısını ve konu satırını split deneme etmeyi göz önünde bulundurun Tıklama ve mesaj okuma oranınızdaki ufak bir geliştirme dahi eposta pazarlamacılığınız için yatırımınızın getirisinde manâlı bir fark yaratabilir
3 Müşterilerinizi tanıyın
Müşterilerinizin eposta adreslerine sahip oluşunuzun bir öteki faydası da pazar araştırma potansiyelidir Mesela, X markanın yada Y markanın malları arasından birini seçmeye çalışırken, iç güdülerinize güvenmek zorunda değilsiniz Bir anket oluşturun ve müşterilerinizin fikirlerini olmak için epostayı kullanın Keza bu anketler tamamen onlar hakkında sayısal verileri de toplayabilirsiniz
4 Listelerinizi bölümlendirin
Pazarlama mesajınızı oluştururken hangisinin daha etkili olacağını düşünüyorsunuz; müşterilerin satın alma geçmişini önemsemeden tüm satışların tanıtımını tek çeşitle teşvik etmek mantıklı mı? Yada müşterilerin son dönemlerde aldıkları ürünler ile ilgili promosyonlarla desteklemek mi daha zekice? üstüne ise belirtilen müşterilerinize eposta pazarlamacılığı mesajlarınızı uygun bir şekilde getirebilirsiniz, promosyonlarınız daha etkin olacaktır İşin sırrı eposta listelerinde yaygın karakteristik özellikleri olanların birleştirildiği gruplardadır Örneğin, şirketinize harcama yapmış olan abonelerinizi yada yolladığınız her bir mesajı okuyan üyelerinizi gruplaştırabilirsiniz
En iyi uyum karşılayan özelleştirilmiş gruplar ticaret ve endüstri ile çeşitlendirileceklerdir Ama farklı çeşitlerde gruplandırma ve hedeflendirme deneyimleriyle, mesajlarınızı abonelerinize daha alımlı ve yararlı ışık halkası getirir ve satışla sonuçlandırabilirsiniz
5 Uyumlu olarak listelerinizi temizleyin
Listelerinizde bulunan ve mesajlarınızı okumayan aboneleriniz zamanınızı ve paranızı boşuna harcamaktadır Çünkü çoğu liste yönetimi programları eposta adresi sayısına kadar ödenti alır Listelerinizde her ay vakit ayırıp iletişiminizi kaybettiğiniz aboneleri arındırmak önemlidir
İki ay gibi belirtilen bir süre içerisinde ve son temizliğinizden önce listenizde ekli olan kişilerden mesajlarınızı okumamış olan abonelerinizi belirlemek için eposta yönetimi programındaki arama fonksiyonunu kullanabilirsiniz Listenizi temiz tutmak etkili oluşunuz konusunda olası olduğunca belirlenmiş olmanızı sağlar
Eposta ile Pazarlama Gücünüzü Arttırmak İçin Bir Kaç İpucu
1 Katılımcılarınızın tercihlerini pat diye fazla seçenekli anketler ile deneme edin
Birden artı seçenekli anketler (optin form) dijital pazarlamacıların cephanesinde dinç bir tabanca olabilir Web sitenizdeki öbür değişkenleri test edebilir ve pazarlama kampanyalarınızda hangi kombinasyonların daha fazla eposta aboneliği sağlayacağını belirleyebilirsiniz
Örnek olarak, eğer optin formunuzu web sitenizde nereye yerleştireceğiniz yada “Derhal Kaydol düğmesinin rengi konusunda kararsızsanız, herkes için çeşitli seçenekler taşıyan bir anket (split deneme) ile anlamlı bir şampiyon belirleyebilirsiniz Bu tür anketlerin kullanımına başlatmak için eposta yönetim merkezinizin yardım bölümüne başvurun MailChimp, iContact ve ConstantContact gibi bir çok üstteki düzey anketleme yönetimi programları varsayılan özellikleri içersinde split deneme özelliğini sunuyor
2 Split deneme mesajlar yayınlanmalı
“Yayınlanmış Mesajlarınız split test için kullanışlı adaylar olabilir Bunlar belirli bir süre için planlanmış takipçi epostalarının aksine plansızca o an yolladığınız mesajlardır Çünkü yayınlama mesajları genellikle ürün lansmanları ve satış promosyonları gibi zamanlı bilgilendirmeleri duyurur, bu onları mümkün olduğunca etkin kılmak için önemli olabilir Yayın mesajlarınızda eylem çağrısını ve konu satırını split deneme etmeyi göz önünde bulundurun Tıklama ve mesaj okuma oranınızdaki ufak bir geliştirme dahi eposta pazarlamacılığınız için yatırımınızın getirisinde manâlı bir fark yaratabilir
3 Müşterilerinizi tanıyın
Müşterilerinizin eposta adreslerine sahip oluşunuzun bir öteki faydası da pazar araştırma potansiyelidir Mesela, X markanın yada Y markanın malları arasından birini seçmeye çalışırken, iç güdülerinize güvenmek zorunda değilsiniz Bir anket oluşturun ve müşterilerinizin fikirlerini olmak için epostayı kullanın Keza bu anketler tamamen onlar hakkında sayısal verileri de toplayabilirsiniz
4 Listelerinizi bölümlendirin
Pazarlama mesajınızı oluştururken hangisinin daha etkili olacağını düşünüyorsunuz; müşterilerin satın alma geçmişini önemsemeden tüm satışların tanıtımını tek çeşitle teşvik etmek mantıklı mı? Yada müşterilerin son dönemlerde aldıkları ürünler ile ilgili promosyonlarla desteklemek mi daha zekice? üstüne ise belirtilen müşterilerinize eposta pazarlamacılığı mesajlarınızı uygun bir şekilde getirebilirsiniz, promosyonlarınız daha etkin olacaktır İşin sırrı eposta listelerinde yaygın karakteristik özellikleri olanların birleştirildiği gruplardadır Örneğin, şirketinize harcama yapmış olan abonelerinizi yada yolladığınız her bir mesajı okuyan üyelerinizi gruplaştırabilirsiniz
En iyi uyum karşılayan özelleştirilmiş gruplar ticaret ve endüstri ile çeşitlendirileceklerdir Ama farklı çeşitlerde gruplandırma ve hedeflendirme deneyimleriyle, mesajlarınızı abonelerinize daha alımlı ve yararlı ışık halkası getirir ve satışla sonuçlandırabilirsiniz
5 Uyumlu olarak listelerinizi temizleyin
Listelerinizde bulunan ve mesajlarınızı okumayan aboneleriniz zamanınızı ve paranızı boşuna harcamaktadır Çünkü çoğu liste yönetimi programları eposta adresi sayısına kadar ödenti alır Listelerinizde her ay vakit ayırıp iletişiminizi kaybettiğiniz aboneleri arındırmak önemlidir
İki ay gibi belirtilen bir süre içerisinde ve son temizliğinizden önce listenizde ekli olan kişilerden mesajlarınızı okumamış olan abonelerinizi belirlemek için eposta yönetimi programındaki arama fonksiyonunu kullanabilirsiniz Listenizi temiz tutmak etkili oluşunuz konusunda olası olduğunca belirlenmiş olmanızı sağlar