
Yerkürenin en büyük birinci 4 şirketinden birisi olan Amazon, çalışanlarının verimliliğini artırmak için ziyadesiyle sefalı yeni bir sistemi depolarında yürürlüğe soktu. Çalışanların Istekli esasına dayalı olarak katıldığı yeni sistemde çalışanlar belirli hizmetleri bölgesine getirdiklerinde puan kazanıyorlar ve birbirleri arasında bu puanlarla yarışıyorlar.

Amazon'un yıllar içinde gösterdiği büyüme ve gelişme onu, paketleri daha süratli bir halde kargolamak zorunda bıraktı. Bunu gerçekleştirmek için birinci başta çalışanlarına ziyade mesai koyan ABD merkezli şirket daha sonra bu metodun yürümeyeceğini anladı ve bu iş için robotları devreye sokarken, çalışanların saat başına aldıkları minimum vardiya ecrini 15 dolar olarak sabitlemişti. Artık ise çok daha etkileşimli bir prosedürü hayata geçirdi.

Yapılacak işleri oyunlaştıran Amazon, makinelerin ekranlarına bu oyunu yükledi. Vazifeleri gerçekleştiren her çalışan bu oyun sayesinde ya kendi başlarına ya da kadro hâlinde çalışarak puan kazanıp başka çalışanlardan üstün gelmeye çalışıyorlar. Amazon'un pratiğe başladığı motive edici yolu Uber ve Lyft'in sürücülerin daha uzun sürmeleri durumunda hâlihazırda uyguluyor oluşu ise çalışanları ödüllendirmenin iş muvaffakiyetini yakalamada değerli bir etmen olduğunu kanıtlıyor.