Siber güvenlikte dünya önderi olan ESET, FinTech Araştırmasının tüketici alanındaki Online Alışveriş ve Bankacılık bölümü ile ilgili İngiltere, Amerika, Avustralya, Japonya ve Brezilya’da 10.000’den fazla kişinin katıldığı bir anket düzenledi. Araştırmaya katılanlardan, online alışveriş ve bankacılık ile ilgili görüş ve tecrübelerinin paylaşılması istendi. Alınan karşılıklar, pandemi devrinde e-ticaret ilgili durumu gözler önüne seriyor.
Gençler daha çok online alışveriş yapıyor
Araştırma sonuçlarına nazaran, tüketicilerin sadece üçte biri online alışveriş yaparken kendini hayli inançta hissediyor. Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 61‘i pandemi öncesine kıyasla daha fazla online alışveriş yaptığını belirtirken, bu oran 25-34 yaş ortasındaki kümede yüzde 70’e çıkıyor. Ayrıyeten araştırma online alışverişin pandemi sona erdikten sonra bile popülerliğini muhafazaya devam edeceğini gösteriyor. Araştırmaya nazaran tüketicilerin yüzde 40’ının pandemi sonrasında şu ankinden daha fazla online alışveriş yapması bekleniyor.
Online alışverişte tüketici kendini inançta hissetmiyor
Tüketiciler online alışveriş yaparken güvenlik konusunda tereddüt yaşıyor; tüketicilerin sadece yüzde 29’u online alışverişte “oldukça güvenli” hissediyor, yüzde 16’sı ise “fazla inançlı hissetmediğini” yahut “hiç inançlı hissetmediğini” belirtiyor. Lakin dünya genelinde tüketicilerin %69’u sistemli olarak kullandıkları online mağazalardan birini taklit eden, kimlik avına yönelik bir e-postayı fark edebileceğini düşünüyor. Bu durum, kimlik avına yönelik e-postalarla ilgili bilgilerin medyada sık sık yer almasının sonucunda mevzuyla ilgili genel farkındalığın arttığını gösteriyor.
Araştırma bilgilerine nazaran e-ticaretin pandemi sonrasında inanılmaz bir biçimde artacağı göz önünde bulunduruluyor. Sonuçlar online alışveriş yaparken karşılaşılan tehditlere karşı tüketicileri korumak ve onlara güven aşılamak için daha fazla efor gösterilmesi gerektiğini gösteriyor.
İnternet bankacılığını benimsedik
İnternet bankacılığında daha büyük bir inanç kelam konusu. Dünya genelindeki iştirakçilerin yüzde 83‘ü banka hesaplarını online yönettiklerini belirtirken, bunlardan yüzde 24’ü bunu taşınabilir bir uygulama üzerinden gerçekleştiriyor. İştirakçilerden yüzde 39‘u online bankacılık konusunda kendisini hayli inançlı hissediyor. Bu durum dünya genelinde bankaların güvenlik ve müşteri inancı konusunda perakendecilerin önünde olduğunu gösteriyor.
Siber tehditlere karşı güvenliğin sağlanması kıymetli
ESET’in Ticaretten Sorumlu Lideri Ignacio Sbampato sonuçlarla ilgili şu yorumda bulundu: “COVID-19 pandemisi mağazaları şahsen ziyaret etmemizi kıymetli ölçüde sonlandırdı, bu nedenle araştırmamızın online alışverişin popülerliğindeki artışa dikkat çekmesi bizleri şaşırtmadı. Araştırmanın sonuçlarına nazaran pandemi sonrasında da bu artışın devam edecek olması ilgi cazibeli bir durum. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda, çevrimiçi alışveriş yaparken tüketicilerin üçte birinden daha azının hayli inançlı hissediyor olması kaygı verici. İnternet alışverişiyle ilgili mevcut güvenlik tedbirleri konusunda müşteri farkındalığını artırmadığımız takdirde beşerler ödeme detaylarını riske atmaya devam edecektir. Bu nedenle, perakende satış yapanlar ve tüketiciler açısından süreçler sırasında bu bilgilerin siber tehditlere karşı güvenliğinin sağlanması değerlidir. Müşterileri ve müşterilere ilişkin dataları kimlik avı hırsızlarından, diğer berbat maksatlı bireylerden korumak hayati değere sahip. Son teknoloji güvenlik yazılımı teknolojisini kullanarak bunu sağlamak bizim misyonumuz.”