Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

E-ticaret, Tüketicilerin Güvenlik Endişelerine Rağmen Büyüyor

E-ticaret, Tüketicilerin Güvenlik Endişelerine Rağmen Büyüyor
0
45

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
E-ticaret-guvenlik.jpeg

Siber güvenlikte dünya önderi olan ESET, FinTech Araştırmasının tüketici alanındaki Online Alışveriş ve Bankacılık bölümü ile ilgili İngiltere, Amerika, Avustralya, Japonya ve Brezilya’da 10.000’den fazla kişinin katıldığı bir anket düzenledi. Araştırmaya katılanlardan, online alışveriş ve bankacılık ile ilgili görüş ve tecrübelerinin paylaşılması  istendi. Alınan karşılıklar, pandemi devrinde e-ticaret ilgili durumu gözler önüne seriyor.

Gençler daha çok online alışveriş yapıyor


Araştırma sonuçlarına nazaran, tüketicilerin sadece üçte biri  online alışveriş yaparken kendini hayli inançta hissediyor. Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 61‘i pandemi öncesine kıyasla daha fazla online alışveriş yaptığını belirtirken, bu oran 25-34 yaş ortasındaki kümede yüzde 70’e çıkıyor. Ayrıyeten araştırma online alışverişin pandemi sona erdikten sonra bile popülerliğini muhafazaya devam edeceğini gösteriyor. Araştırmaya nazaran tüketicilerin yüzde 40’ının pandemi sonrasında şu ankinden daha fazla online alışveriş yapması bekleniyor.

Online alışverişte tüketici kendini inançta hissetmiyor

Tüketiciler online alışveriş yaparken güvenlik konusunda tereddüt yaşıyor; tüketicilerin sadece yüzde 29’u online alışverişte “oldukça güvenli” hissediyor, yüzde 16’sı ise “fazla inançlı hissetmediğini” yahut “hiç inançlı hissetmediğini” belirtiyor. Lakin dünya genelinde tüketicilerin %69’u sistemli olarak kullandıkları online mağazalardan birini taklit eden, kimlik avına yönelik bir e-postayı fark edebileceğini düşünüyor. Bu durum, kimlik avına yönelik e-postalarla ilgili bilgilerin medyada sık sık yer almasının sonucunda mevzuyla ilgili genel farkındalığın arttığını gösteriyor.

E-ticaret-guvenlik-scaled.jpg


Araştırma bilgilerine nazaran e-ticaretin pandemi sonrasında inanılmaz bir biçimde artacağı göz önünde bulunduruluyor. Sonuçlar online alışveriş yaparken karşılaşılan tehditlere karşı tüketicileri korumak ve onlara  güven aşılamak için daha fazla efor gösterilmesi gerektiğini gösteriyor.

İnternet bankacılığını benimsedik


İnternet bankacılığında daha büyük bir inanç kelam konusu. Dünya genelindeki iştirakçilerin yüzde 83‘ü banka hesaplarını online yönettiklerini belirtirken, bunlardan yüzde 24’ü bunu taşınabilir bir uygulama üzerinden gerçekleştiriyor. İştirakçilerden yüzde 39‘u online bankacılık konusunda kendisini hayli inançlı hissediyor. Bu durum dünya genelinde bankaların güvenlik ve müşteri inancı konusunda perakendecilerin önünde olduğunu gösteriyor.

Siber tehditlere karşı güvenliğin sağlanması kıymetli

ESET’in Ticaretten Sorumlu Lideri Ignacio Sbampato sonuçlarla ilgili şu yorumda bulundu: “COVID-19 pandemisi mağazaları şahsen ziyaret etmemizi kıymetli ölçüde sonlandırdı, bu nedenle araştırmamızın online alışverişin popülerliğindeki artışa dikkat çekmesi bizleri şaşırtmadı. Araştırmanın sonuçlarına nazaran pandemi sonrasında da bu artışın devam edecek olması ilgi cazibeli bir durum. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda, çevrimiçi alışveriş yaparken tüketicilerin üçte birinden daha azının hayli inançlı hissediyor olması kaygı verici. İnternet alışverişiyle ilgili mevcut güvenlik tedbirleri konusunda müşteri farkındalığını artırmadığımız takdirde beşerler ödeme detaylarını riske atmaya devam edecektir. Bu nedenle, perakende satış yapanlar ve tüketiciler açısından süreçler sırasında bu bilgilerin siber tehditlere karşı güvenliğinin sağlanması değerlidir. Müşterileri ve müşterilere ilişkin dataları kimlik avı hırsızlarından,  diğer berbat maksatlı bireylerden korumak hayati değere sahip. Son teknoloji güvenlik yazılımı teknolojisini kullanarak bunu sağlamak bizim misyonumuz.”
 

Similar threads

Amerika'dan başlayıp tüm dünyaya yayılan Efsane Cuma (Kara Cuma) ve Siber Pazartesi devrine sayılı günler kaldı. Her yıl tüketicilerin; markaların en büyük indirimlerini heyecanla beklediği Efsane Cuma ve Siber Pazartesi devri geldi çattı. Bu yıl 26 Kasım Cuma ve 29 Kasım Pazartesi günleri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
46
E-ticarete yapılan yatırımlar, fizikî mağazalarda yaşanan dönüşümler ve yeni pazarlama stratejileri derken hepsini bir ortaya getiren çok kanallı alışveriş, son periyotta popülaritesini artırdı. Google da pandemi sonrası değişen perakende ve tüketici dünyasının şimdiki...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Pandeminin tesirlerini yitirmesiyle birlikte alışveriş trendlerinin merkezine çok kanallı alışveriş konsepti yerleşti. Fakat tüm dünyada yavaş yavaş gelişmeye başlayan bu trendin kullanıcılar üzerindeki tesiri ve talepleri yeni yeni şekillenmeye başladı. Google da bu alanda dala dayanak olacak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
90
COVID-19 ile birlikte artan dijitalleşme ve fiziksel yapılan birçok sürecin online dünyaya taşınması artık tüm dünyada gözlemlenen bir gerçek. Dijital dünyada yapılan işlem hacmindeki artışın siber suçlular için fırsat yarattığı da birçok kişinin farkında olduğu, ancak şirketlerle birlikte daha...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
Yılbaşı dönemi birçok kişi için yılın en hoş vakitlerinden biri olabilir lakin siber hatalıların da en çok saldırdığı devirlerden biri. Bilhassa aralık ayı tüm dünyada harcamaların en çok arttığı ağır bir periyot. Yılbaşı vakti alışverişler yapılırken siber hatalılar da pusuya yatmış yeni...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
858,496Konular
981,850Mesajlar
29,896Kullanıcılar
Adflkco1Son üye
Üst Alt