nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Eticarette çok fazla indirim yapmanın zararları nelerdir
İnternet üzerinde gözde olan konulardan birisi de e ticarettir E ticaret kişilere çoğu menfaat ve zarar sağlamaktadır Peki e ticaretin firmanız açısından ne gibi etkileri olabilir buna değinecek olursak daha pozitif satışı amaçlayan fiyat indirimlerinde pozitif yapılan indirimlerden bahsetmek istiyorum Her şeyin fazlası şüphesiz ki zarardır Fiyatlar üstünde uygulanan indirimin de müşteri üstünde faydası olsa da bazen firmalara zararı olmaktadır Bu indirimler tüketici açısından düşünüldüğü vakit fazla rasyonel ve mantıklı olabilmektedir fakat üretici işyeri açısından düşündüğümüz zaman Eticaret üzerinden indirim gerçekleştirmek firmalara büyük zararlar verebiliyor Birçok yeni açılan firma tanıtım amacı ile ürünlerinde indirimler uygulamaktadırlar Bi nevi bu indirimler firmanın ürünleri için tanıtım amaçlı kampanyalardır Ilk süreçte işyeri için yapılan bu indirim kampanyaları ürün tanıtımında ve markayı tüketici kitleye ulaştırmak için etkili olabilmektedir Fakat yeni açılım süreci geçtikten sonradan firma için yapılan pek çok indirim risk çanları çalmaya başlayabilir Lakin dönem dönem değişen kampanyalar dıştan müşteriyi sürekli olarak sürüklemek için yapılan indirimler marka namına uzun vadede zararlar vermektedir Firmaların bu şekilde aralıksız olarak indirim uygulamaları yapmasının firma namına başlıca etkileri bulunmaktadır Azıcık da bu etkilerden bahsetmek icabında bu etkiler şu şekildedir Öncelikle bu şart ilk önce piyasayı etkilemektedir Pazarda istenmeyecek şekilde bir rekabet ortamı yaratacaktır Kesintisiz indirimler yaparak Pazar ortamında istenmeyen bir rekabete yol açmış olabilirsiniz İndirim uyguladığınız ürünler sebebi ile Pazar da rekabet de çekişecektir Aralıksız olarak fiyatlarını düşüren firmalar piyasada sektörlerin küçülmesine yol açar ve olumsuz şekilde etkilenmesine sebep verir Bir diğeri ise firmanın kendi marka değeri düşmektedir Firmalarda aralıksız olarak yapılan indirimler sonucunda ürünler zaruri bir neticede markanın değerini de düşürecektir Çünkü iktisat kuralına kadar fiyatı düşen malın talebi artmaktadır Bu da markanızı zedeleyecektir Çünkü istek artacaktır ve bu marka bir süre sonradan değerini kaybetmiş olacaktır Diğer zararı ise firmanın kendisine has müşterilerini bu fazla indirimden rahatsız olabilir Firmanın yeni müşteriler amaçlı yaptığı indirimlerden devamlı olan müşterileri rahatsız olabilir Bu şekilde de size sadık müşterilerinizi kaçırabilirsiniz *
İnternet üzerinde gözde olan konulardan birisi de e ticarettir E ticaret kişilere çoğu menfaat ve zarar sağlamaktadır Peki e ticaretin firmanız açısından ne gibi etkileri olabilir buna değinecek olursak daha pozitif satışı amaçlayan fiyat indirimlerinde pozitif yapılan indirimlerden bahsetmek istiyorum Her şeyin fazlası şüphesiz ki zarardır Fiyatlar üstünde uygulanan indirimin de müşteri üstünde faydası olsa da bazen firmalara zararı olmaktadır Bu indirimler tüketici açısından düşünüldüğü vakit fazla rasyonel ve mantıklı olabilmektedir fakat üretici işyeri açısından düşündüğümüz zaman Eticaret üzerinden indirim gerçekleştirmek firmalara büyük zararlar verebiliyor Birçok yeni açılan firma tanıtım amacı ile ürünlerinde indirimler uygulamaktadırlar Bi nevi bu indirimler firmanın ürünleri için tanıtım amaçlı kampanyalardır Ilk süreçte işyeri için yapılan bu indirim kampanyaları ürün tanıtımında ve markayı tüketici kitleye ulaştırmak için etkili olabilmektedir Fakat yeni açılım süreci geçtikten sonradan firma için yapılan pek çok indirim risk çanları çalmaya başlayabilir Lakin dönem dönem değişen kampanyalar dıştan müşteriyi sürekli olarak sürüklemek için yapılan indirimler marka namına uzun vadede zararlar vermektedir Firmaların bu şekilde aralıksız olarak indirim uygulamaları yapmasının firma namına başlıca etkileri bulunmaktadır Azıcık da bu etkilerden bahsetmek icabında bu etkiler şu şekildedir Öncelikle bu şart ilk önce piyasayı etkilemektedir Pazarda istenmeyecek şekilde bir rekabet ortamı yaratacaktır Kesintisiz indirimler yaparak Pazar ortamında istenmeyen bir rekabete yol açmış olabilirsiniz İndirim uyguladığınız ürünler sebebi ile Pazar da rekabet de çekişecektir Aralıksız olarak fiyatlarını düşüren firmalar piyasada sektörlerin küçülmesine yol açar ve olumsuz şekilde etkilenmesine sebep verir Bir diğeri ise firmanın kendi marka değeri düşmektedir Firmalarda aralıksız olarak yapılan indirimler sonucunda ürünler zaruri bir neticede markanın değerini de düşürecektir Çünkü iktisat kuralına kadar fiyatı düşen malın talebi artmaktadır Bu da markanızı zedeleyecektir Çünkü istek artacaktır ve bu marka bir süre sonradan değerini kaybetmiş olacaktır Diğer zararı ise firmanın kendisine has müşterilerini bu fazla indirimden rahatsız olabilir Firmanın yeni müşteriler amaçlı yaptığı indirimlerden devamlı olan müşterileri rahatsız olabilir Bu şekilde de size sadık müşterilerinizi kaçırabilirsiniz *