EA tarafından yapılan yakın tarihli bir patent başvurusu , şirketin bir oyunun zorluğunu marifet düzeyinize nazaran ayarlamaya çalışan bir dizi uyarlanabilir sistem geliştirdiğini ortaya koyuyor. Bu uyarlanabilir sistem, öncelikle kullanıcıları mümkün olduğu kadar uzun müddet oyun oynamaya devam ettirmek için tasarlanmıştır.
Patent başvurusu Ekim 2020'de yapıldı ve Mart ayı sonlarında kamuoyuna açıklandı. Sistemler, bir oyuncunun marifet seviyesine ve bir oyun oturumunun istenen müddetine nazaran bir oyunun zorluk ayarını otomatik olarak ayarlar. Uygulamada bahsedilen sistemler, oyuncuları maharet düzeylerine nazaran "kullanıcı kümelerine" ayırır ve bu oyuncuları meşgul tutmak için makul bir "tohum" a zorluğu ayarlar.
Uygulamanın bir kısmında "Yazılım geliştiricileri çoklukla yazılımlarının mümkün olduğu kadar uzun mühlet kullanıcılarla etkileşime geçmesini isterler," yazmaktadır. "... Birçok vakit, çok güç yahut çok kolay oyunlar bir kullanıcı için daha az keyifle sonuçlanır. Sonuç olarak, kullanıcının oyunu daha az oynaması mümkündür."
Uyarlanabilir zorluk ayarları, nispeten ender olmalarına karşın görüntü oyunlarında yeni bir şey değildir. Bu çeşit sistemlerin dikkate bedel örnekleri arasında Left 4 Dead ve God Hand sayılabilir . Bununla birlikte, Resident Evil 4 gibi "uyarlanabilir zorluğun" oyuncudan gizlendiği birçok oyun vardır
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.