
EA, bu yılki futbol oyunu FIFA 22‘nin 1 Ekim’de gerçekleştirilen lansmanının çabucak akabinde serinin geleceğini yorumlayan bir blog yazısı yayınladı. Şirket, maksadının özgün bir tecrübe oluşturmak olduğunu ve bunun gerçekleşmesinde lisans ortaklarının kıymetli olduğunu belirtiyor. Bu iştirakler sayesinde, UEFA Şampiyonlar Ligi üzere gerçek hayattaki karşılaşmalar ve yüzlerce ekip oyunda oynanabilir durumda. EA Sports kümesinin genel müdürü Cam Weber, “Ortaklıklarımızın genişliği ve lisanslı içerik ekosistemimiz, artık ve gelecek yıllar boyunca EA Sports futbol oyunlarımıza rakipsiz özgünlük getirmeye devam etmemizi sağlayacaktır.” diyor.
Lakin, birtakım nedenlerden ötürü FIFA ismi, EA’in oyuncu tecrübesi için gerekli gördüğü temel lisansların bir kesimi olmayabilir. Bu durum oyuncular için bir şok olabileceği kadar, EA’in bakış açısından bir mana tabir edebiliyor da olabilir. Öncelikle şirketin belirttiği üzere, FIFA lisansı, oyundaki öbür tüm lisanslı içeriklerden başka. Böylelikle, FIFA ismi olmadan bile teknik olarak favori ekipler yahut favori oyuncular oyunda bulunabilir.

Aslında, FIFA isminin çıkarılması EA’in ferdî ligler, gruplar yahut oyuncular için lisans mutabakatı yapmak ismine daha fazla imkana sahip olduğu manasına gelebilir. Şirket, oyuncuları için en manalı olan lisanslara yatırım yapmaktan bahsediyor ve gerçeği söylemek gerekirse, oyun satın alındığında başlıktaki isim muhtemelen çok az fark yaratıyor. Bununla birlikte, FIFA markası inanılmaz derecede tanınır durumda. Bu durumun, FIFA isminin çıkarılması sonucunda oyunun satışları üzerinde olumsuz bir tesiri olup olmayacağı da merak konusu.
EA’in neredeyse rakipsiz olduğunu düşünerek, FIFA markasını oyunları ismine tutmak için çok daha az baskı hissetmesi de hayli mümkün. Çünkü FIFA oyunlarının en büyük rakibi Pro Evolotion Soccer yıllardır düşüşte ve bu yılki versiyonu da Steam üzerinde şimdiye kadarki en berbat puanlı görüntü oyunu olma unvanını kazandı.
Son olarak, FIFA markasının EA’in futbol oyunlarından çıkarılıp çıkarılmayacağını söylemek için şimdi erken olduğunu belirtelim. Lakin yeniden de şirketin bu derece açık bir biçimde değişiklik yapmak istediği gerçeği bu ihtimali kuvvetlendiriyor.