Türkiye geneli meyve zerzevat mamul ihracatının yüzde 40'ını gerçekleştiren Egeli meyve zerzevat mamul ihracatçıları; alt kesimlerin nabzını tutmak, potansiyellerini ortaya çıkarmak için mamul, yaş meyve ve meyve suları kesimlerinde alt komiteler oluşturdu.
Tanışma toplantısı niteliğindeki birinci toplantı, mamul komitesi ile Türkiye Meyve Zerzevat Mamulleri Bölüm Şurası Lideri Türkmen Türkmenoğlu’nun iştirakiyle Ege İhracatçı Birlikleri’nde gerçekleştirildi.
Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği Mamul Komite Lideri Akcelep Gıda’dan Deniz Celep, Komite temsilcileri ise Cenkçi Turşuculuk’tan Jülide Çelikcenkci, İnsus Gıda’dan İbrahim Acar, Lidya Konservecilik’ten Tolga Selim Kağan, A.V.O.D. Gıda’dan Burak Kızak oldu.
Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, “Türkiye geneli meyve zerzevat mamul ihracatı 2020 yılında 1,6 milyar dolarken 2021 yılında yüzde 37 artışla 2,2 milyar dolara yükseldi. Birliğimizden ise 2020 yılında 693 milyon dolarlık mamul ihracatı yapılırken 2021’de yüzde 17 ivmeyle 811 milyon doları Türkiye’ye kazandırdık. 2022 yılında Ege’den yapılan meyve zerzevat mamul ihracatında 1,5 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz. Mamul ihracatının yüzde 40’ının gerçekleştiği bölgemizde, Egeli ihracatçılarımızın muvaffakiyet hissesi yadsınamaz. Kornişon turşuda Türkiye’nin ihracatının yüzde 80’i, kuru domateste ise Türkiye ihracatının yüzde 95’i Ege’den yapılıyor. Genel Kurul’da da kelamını verdiğimiz üzere eser bazlı komiteler kurarak çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. Bugün burada alt bölümlerin nabzını tutmak, potansiyellerini ortaya çıkarmak için mamul, meyve ve meyve suları bölümlerinde her üç ayda bir toplanmak üzere, üç tane alt komite oluşturduk.” dedi.
Türkiye geneli mamul ihracatı 1,5 milyar dolara koşuyor
Türkiye Meyve Zerzevat Mamulleri Bölüm Şurası Lideri Türkmen Türkmenoğlu, 2022 yılının Ocak-Temmuz periyodunda Türkiye geneli mamul ihracatının yüzde 21 artışla 1 milyar 313 milyon dolara, EİB’nin mamul ihracatının ise yüzde 10 artışla 471 milyon dolara ulaştığını açıkladı.
“Türkiye geneli ihracatımızda ABD’ye yüzde 48 artışla 198 milyon dolar, Almanya’ya yüzde 15 artışla 173 milyon dolar, Irak’a yüzde 70 artışla 172 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Toplamda 157 ülke ve bölgeye ihracatımız var. Türkiye’den yapılan mamul ihracatında birinci üç eser ortasında yüzde 80 artışla 180 milyon dolarla domates salçası, yüzde 14 artışla 170 milyon dolarla gazlı içecekler, yüzde 9 artışla 115 milyon dolarla elma suyu ve konsantreleri yer alıyor. Mamul Komitesi ile gerçekleştirdiğimiz birinci toplantımızda bölümümüzün yaşadığı yeni meseleler ve tahliller görüşüldü. Bölüm tanıtımının en verimli formda yapılabilmesi için fikir alışverişinde bulunduk. Mamul bölümümüzün ihracat pazarının genişletilmesi ve mevcut ihracat pazarlarında yaşadığımız ve yaşayacağımız problemlerin tahlillerine yönelik toplantılarımız devam edecek.”
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı