Eğitim Alanındaki Kök Sorunlar 1 Tüm eğitim sisteminin tek elden yönetilmeye çalışılması, 2 Öğreti bütünlüklerinin farklı dersler, ayrı öğretmenler, öbür üniteler yoluyla bozulması, kavrayışın güçleştirilmesi, 3 Koşullandırmanın, temel eğitim felsefesi olusu (bu yolla sapkın ideolojilere de yöntem icazeti verilmiş oluyor), 4 İdeolojik koşullandırma gerçekleştirmek isteyen örgütlerin öğrencileri tuzağa düşürmeleri, 5 Kuşkusuzluk (Farsça ezber), 6 Eğitim sureci taraflarının veli, öğrenci, öğretmen, idareci vb, surecin planlamasına katılmayışı; MEB, YOK tek odaklılığı, 7 Coğrafî bölgeler arası dengesizlik, 8 Eğitimin kok sorunları yerine görüntüleri üstünde durma eğilimi, 9 Öğrenme yerine öğretme odaklılık, 10 Öğretmenlerin nitelik dağılımındaki yeteneksizlik, 11 Okulların somut daha aşağıyapı yetersizliği, 12 Ölçmedeğerlendirmede benimsenen objektiflik yaklaşımının, ayrı öğrenme profili ve eğitim ihtiyaçlarına sahip öğrencileri eleyiciliği, 13 Kişisel farklılıkları dikkate alan subjektif değerlendirme yerine, çeşitlilik gözetmeyen tarafsız ölçme sistemleri, 14 Öğrenci profillerinin öğrenme stili, çoklu zeka tipi, sorun alanları bilinmeyişi ve önemsenmeyişi, 15 Ailesinden uzaktan okumak zorunda olanların barınma sorunları, 16 Ailesinden uzakta okumak zorunda olanların psikososyal sorunları, 17 Eğitilmiş gençlerin mektep sonrası işsizliği, 18 Mesleki eğitim genel eğitim dengesizliği, 19 Öğretmen yetiştiren okulların özellik yetmezliği, 20 Ezber (kuşkusuzluk) koşullandırma ad bilmeyi yeter sayma aracılığıyla yetiştirilen öğretmenler, 21 Öğretmenlerin siyasal ideolojik tercihlerle tayinleri, 22 Doğu ve güneydoğu basta elde etmek üzere gerice yörelerin cezalandırma nedeniyle kullanımı, 23 Tanıdık Olmayan dil eğitiminin hatalı kullanımı, 24 Dünyada çok bilinen, fakat Türkiye'de önemsenmeyen bazı sorunlar (dislexia, ADD vbg), 25 Eğitim sisteminin, öğrenme güçlüğü olan çocukları eğitemeyip toplum dışına itmesi, 26 Eğitim sisteminin, Allah vergisi (gifted) çocukları eğitemeyip toplumu yoksun bırakması, 27 Bedensel özürlü çocuklar, 28 Hoca ücretlerinin düşüklüğü, 29 Özel okulların azlığı, 30 Akreditasyon sistemlerinin bulunmayışı, 31 Okullar arası, öğretmenler arası bilgi ağlarının bulunmayışı, 32 Internet'te Türkçe içerik yetersizliği, 33 Medyada, çocuk ve gençleri negatif etkileyen yayınlar, 34 Ebeveynlerin çocuklarına başlıca misal olamayışları, 35 Öğretmenlerin populist yaklaşımları, 36 Eğitsel kaynakların azlığı ve kalite düşüklüğü, 37 Eğitim anlayışımızın olmaya değil, isim bilmeye dayalı oluşu, 38 İnsanın doğal öğrenme yeteneğinin önemsenmeyip öğretmeye siklet verilmesi, 39 Tekrara dayalı öğretme, 40 Kişinin eğitim ihtiyaçlarının kendi dışarıya belirlenişi, 41 Okulda her şeyin DERS olarak algılatılması, 42 Ülkenin sorunlarından kurtulabilme yolunun okullara DERS olarak konulmasından geçtiğinin sanılması, 43 İnsanin allah vergisi dürüstiyigüzele yok, yanlışkötüçirkine eğilimli olduğunun varsayılması, 44 Eğitim sistemini çevreleyen değerinde sistemindeki kirlenmenin, okul öğretileriyle çelişmesi sonunda doğan ruhsal çelişki ortamı, 45 Bilim kuruluşlarının eğitime sağladığı desteğin yetersizliği, 46 İki kutuplu ve tek doğrulu düşünme sistemi, 47 Keşke, Zaten , Ama vb gibi Nedenselliğe dayanmayan, üretmeye karşın sözcüklerin okullarda sık kullanılarak topluma benimsetilmesi, 48 Birçok kurumun, diplomayı önemseyerek ona gereksiz bir layık kazandırması, 49 Eğitimin okul suresiyle sinirli sayılıp, okul sonrası öğrenmeye son verilmesi, 50 Askerlik hizmeti esnasında edinilen becerilerin sertifikasyona dayandırılmaması,(erlerin boyacı, sıvacı ,karocu, marangoz vb g elde ettiği becerileri belgelemeleri), 51 Yasamın az sayıdaki temel amaçlarından birisinin öğrenme olduğunun okulca verilemeyişi, eğitimin bir külfet haline getirilişi, 52 Eğitim sisteminin performans ölçütlerinin bulunmayışı, okullaşma oranı, mektep sayısı vs'nin yegane kriter olusu, 53 Eğitimde devletin rolünün: Koşullandırmaya müsade vermemek ve bildiri edilecek içeriğe yerinde bilgilendirmeyi gözden geçirmek olduğunun anlaşılmayışı, 54 Devletin vatandaşlarına, ailelerin çocuklarına aleyhinde mahremiyet saygılarının bulunmayışı, 55 Saygının KORKU, Sevginin KORUMA olarak algılanmasının koşullandırılması, 56 Ailelerin, çocukların özgüvenlerinin oluşmasına imkan vermeyecek ölçüde koruyuculuk yapmaları, 57 Ailelerin, çocuklarının meraklarını öldürmeleri, 58 Ailelerin, kendi hoşnutluk olmamış arzularını çocukları aracılığıyla hoşnutluk etmeye çalışmaları, 59 Sıradan eğitim suresinin kısalığı, 60 Eğitim suresiyle ilgili olmayan sorunların, sure uzama yoluyla çözülmeye çalışılması, 61 Okul yapı ve donanımlarından jurnal, haftalık ve yıllık faydalanma oranlarının düşüklüğü, 62 Öğretmenlerin zamanlarından kullanım oranının düşüklüğü, 63 Iş dünyasının, kendi görevlerini maharet kazandırma, belirli uzmanlıkta adam yetiştirme vb g devlete yaptırması, 64 Bağımlılığı herhangi olan anne ve babaların çocukları, 65 Okulda dayak, 66 Okulda, öğrencileri onur kırıcı davranışlar, 67 Sınavlarda kopya çekilmesine karşı gözetimle tedbir alınıp, kopya çekmeyenlerin potansiyel hırsız sayılması, 68 İlköğretim okullarının 1kademesinde(15sinif) israfatüketime yönelik KANTIN uygulamasının kazanç nedeniyle özendirme edilmesi, 69 Mektep kantinlerinde satılan sağlığa zararlı yiyeceklerin yarattığı, tiryakilik, hastalanma, savurganlık vbg sakıncalar 70 Öğrencilerin üretim düzeyinin düşüklüğü (FS) 71 Öğretmenlerin üretim düzeylerinin düşüklüğü (FS) 72 Okul ve öğrenme ortamlarının motivasyonu arttırıcı değil azaltıcı ortamlar olması (FS) 73 En sade ve yetersiz haliyle bile öğrenme hedefleri, öğretim yöntemlerive ölçme değerlemearasında bir tutarlılık olmaması (FS) 74 Kaliteli, kafası açık, becerikli şahısların öğretmenlik mesleğini seçmemeleri (FS) 75 Öğrenme ortamlarının yalnızca okul olarak algılanması (FS) 76 Öğrenmek için öğrenmek değil anekdot için öğrenmenin ağır basması (FS) 77 Öğretmenlerin öğrencilere marifetli, üretken, hayatından hoşnut bireyler olarak model olamamaları (FS) 78 Siyasi ve Sosyal Korkular ve endişelernedeniyle program içeriklerinin yaratıcılığı teşvik eder nitelikte olmayışı 79 Devletin Standartve ideolojik kalıplara yerindeeğitim verme ricası 80 Devlet Bütçesinden Eğitime Tatmin Edici kaynak tahsisi yapılmayışı 81 Hoca Eğitimindeki yetersizlikler 82 Öğretmenlik mesleğinin özendirilmeyişi 83 Derslik ve Okul içi Baskıcıortamlar yaratılması 84 Çocukların Erken öğrenim çağında Rekabet, ödül, Suç Oluşturanile koşullandırılması 85 Eğitiminöğrenimin Sınıflara ve okullara Hapsedilmesini dayatan yönetmelikler 86 Öğrencilerin eğitsel kollarda yeterince görev almayışları 87 Eğitim kurumlarındaki verimin ezbere dayalı sınavların sonuçlarıyla değerlendirilmesi 88 Eğitim kurumlarındaki hiyerarşi sonucunda çocukların düşünce üretmeye yönelmemesi 89 Siyasal iradenin eğitimi vasıta olarak görmesi 90 Dinin toplum üzerindeki etkisi, imam konuşmacı okulları, cami ve mescitlerin eğitim mekanları olarak kullanılması 91 Kazanç dengesizliği, hayat koşullarındaki uçurum çocukların erken yaşta hayata atılmasının gerekliliği 92 Gelecekten beklentisizlik Eğitimi boşboğaz kılıyor olabilir Aile planlamasının toplumda tamamiyle yerleşmemesi nedeniyle fazla sayıdaki çocuğun eğitimsiz kalması 93 Eğitim sınıfının, yararlanılabilecek kişileri eğitim sertifikasiyla önlemesi (OrnAlbert Einstein lisede fizik dersi veremez, çünkü eğitim sertifikası yoktur) 94 Eğitsel kolların pasifize edilmesi veya etkin olmayışı, 95 Bir ABD ilköğretim okulunda öğrenci 46 konuda değerlendirilirken bizde yalnızca 6 dersten değerlendirilmesi, 96 Eğitim ile ilgili önemli resmi kurumların yetkisiz bilgi ve becerili, siyasi torpilliler göre meşgul edilmesi, 97 Ailelerin çocuklarını sadece diplomaya yönlendirmeleri, 98 Çocuk ve gençlerin, kendi doğaüstü öğrenme yetenekleri konusunda yanıltılıp, oysa başkalarınca öğretilebileceklerine inandırılmaları, 99 Değerinde sistemimiz içinde üreyen irrasyonellik virüslerinin gitgide artarak tüm layık sistemini yozlaştırması, 100 Aklın yolu birdir! yaklaşımı safsatası ile olası yaratıcılığın her tarafta ortadan kaldırılması 101 Çözümsel düşüncenin, zorunlu olmakla birlikte, saplantı şekline dönüştürülmesi 102 Ders sayısının öğrencinin gözünü bitmiş korkutacak adette olması 103 Yıllarca tek cevaplı test pratiği nedeniyle, refahımız için gerekli alternatif ve tehlike kavramlarının oluşturulamaması 104 Üniversite eğitiminde, kaynakların kullanımı sırasında öncelik olarak etkinlik yerine verimliliğin tercih edilmesi Etkinlik (Kaynaklar) (Öğrenci sayısı) Verimlilik (öğrenci sayısı)(Kaynaklar) 105 Göz Önünde Bulundurmak için çok zorunlu olan dikkatin şiddetinin, uzunluğunun ve iradeliğinin kazandırılamaması 106 Kütüphanelerin öneminin anında hiç anlaşılamaması (Son zamanlarda da, nasıl olsa bundan böyle internet var avuntusu) 107 Başlıca okul yönetimlerince, cinselliğin başta fazla korkutucu bir sorun olarak algılanması 108 Her konunun emin karışık tarafları vardır refleksiyle, basitliğin hiçbir zaman manâlı bulunmaması BNV (Beyaz Nokta Vakfı) Beyin Fırtınası Sonuçları Cumartesi, 22 Ocak2000)
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.