Otomobiller güç üretebilmek için araç içerisinde belirli bir enerji üretmek zorundadır Bu enerji yakıt ile havanın pistonlar tarafından yakılması ile sağlanmaktadır Bu esnada ortaya kirli gazlar çıkacaktır Egzoz tarafından havaya atılan bu gazların emilerek motordan uzaklaşmasını sağlamak manifoldun görevidir Emme manifold’u olarak da bilinen bu parça görevini layıkıyla yerine getiremezse bazı sorunların oluşmasına neden olabilir Bunu anlamak için parçada arıza olduğunda ortaya çıkacak olan belirtileri bilmek gerekiyor Şimdi bunlardan birkaç tanesini sizler ile paylaşmaya çalışacağız
Bu konuda az çok deneyimi olanlar arızanın merkezini daha rahat tespit edecektir Ancak yeterli bilginiz yoksa bu durum pek de olası olmayacaktır Manifold içerisinde bir sorun varsa motor olması gerekenden daha gürültülü bir şekilde çalışacaktır Tabi bu motor için zararlı bir durum olmasa da gözle görülür bir performans düşüklüğünün yaşanması beklenebilir Sesi fark ettiğinizde oto sanayide bir egzoz ustasına gitmenizi tavsiye ederiz
Emme manifoldunda ciddi ses çıkaracak bir arıza varsa yapabileceğiniz çok fazla işlem bulunmamaktadır Yapılması gereken parçayı tamir etmek yerine yenisini takmak olacaktır Bazı ustalar manifold tamiri gerçekleştirdiklerini söyleyebilir Ancak bu tamir çok da tatmin edecek şekilde olmayacaktır O nedenle size tavsiyemiz bunun yerine motor için önemli olan bu parçanın yenisini taktırmanız olacaktır
Egzoz manifoldu içinde oluşabilecek çatlakların tamiri yukarıda belirttiğimiz gibi çok da mümkün olmayan bir detaydır Tamir edecekler için bilmeleri gereken bazı detaylar vardır İlk olarak manifold yerinden sökülmelidir Tabi sökme işlemini yapmadan önce araç motorunun soğuması beklenmelidir İlk olarak manifoldu koruyan muhafaza sökülmelidir Ardından manifold yerinden çıkarılması ve patlak olan boru tespit edilerek bu değiştirilmelidir Bu işlemde çatlakları kapatmak için kaynak yapılması çok fazla tavsiye edilen bir durum değildir Bunu kendinizi yapabilmeniz mümkün değilse oto sanayilerinde bu konuda uzman olan kişilere götürmenizi tavsiye ederiz Çatlağı kapatmak için kaynak kullanılırsa kısa süre sonra kaynağın olduğu noktada tekrar aynı çatlak hatta daha büyüğünün olmasının kaçınılmaz olduğunu göreceksiniz
Bu konuda az çok deneyimi olanlar arızanın merkezini daha rahat tespit edecektir Ancak yeterli bilginiz yoksa bu durum pek de olası olmayacaktır Manifold içerisinde bir sorun varsa motor olması gerekenden daha gürültülü bir şekilde çalışacaktır Tabi bu motor için zararlı bir durum olmasa da gözle görülür bir performans düşüklüğünün yaşanması beklenebilir Sesi fark ettiğinizde oto sanayide bir egzoz ustasına gitmenizi tavsiye ederiz
Emme manifoldunda ciddi ses çıkaracak bir arıza varsa yapabileceğiniz çok fazla işlem bulunmamaktadır Yapılması gereken parçayı tamir etmek yerine yenisini takmak olacaktır Bazı ustalar manifold tamiri gerçekleştirdiklerini söyleyebilir Ancak bu tamir çok da tatmin edecek şekilde olmayacaktır O nedenle size tavsiyemiz bunun yerine motor için önemli olan bu parçanın yenisini taktırmanız olacaktır
Egzoz manifoldu içinde oluşabilecek çatlakların tamiri yukarıda belirttiğimiz gibi çok da mümkün olmayan bir detaydır Tamir edecekler için bilmeleri gereken bazı detaylar vardır İlk olarak manifold yerinden sökülmelidir Tabi sökme işlemini yapmadan önce araç motorunun soğuması beklenmelidir İlk olarak manifoldu koruyan muhafaza sökülmelidir Ardından manifold yerinden çıkarılması ve patlak olan boru tespit edilerek bu değiştirilmelidir Bu işlemde çatlakları kapatmak için kaynak yapılması çok fazla tavsiye edilen bir durum değildir Bunu kendinizi yapabilmeniz mümkün değilse oto sanayilerinde bu konuda uzman olan kişilere götürmenizi tavsiye ederiz Çatlağı kapatmak için kaynak kullanılırsa kısa süre sonra kaynağın olduğu noktada tekrar aynı çatlak hatta daha büyüğünün olmasının kaçınılmaz olduğunu göreceksiniz