iltasyazilim
FD Üye
“Ehli kitab ne demektir?
Kitap ehli anlamına gelen “Ehli Kitap; Allah ’ın Peygamberlerine indirdiği kitaplara iman edenlere bahşedilen bir isimdir Kitap Ehli, Kur ’an ’da; “kendilerine kitap verilenler (Müddessir, 7431), “kendilerine kitap verdiklerimiz (Bakara, 2121) ve “kendilerine kitaptan bir pay verilenler (Nisa, 444) şeklinde de ifade edilmiştir
Kur ’an ’da Yahudi ve Hristiyanlara “Ehli Kitap denildiği gibi (Nisa, 4153; Maide, 515, 19) diğer Peygamberlere indirilen kitaplara iman edenlere de “Ehli Kitap denilmiştir (En ’am, 68490)
Çeşitli ayetlerde Ehli Kitabın kafir olanlarının; hakkı batıla karıştırdıkları (Ali İmran, 371), kasıtlı olarak Allah ’a karşısında yalan söyledikleri (Ali İmran, 375), emanete riayet etmedikleri (Ali İmran, 375), kendilerine verilen tanrısal kitapları tahrif ettikleri (Ali İmran, 378), Peygamberleri öldürdükleri (Ali İmran, 3112), Müslümanları sapıtmak (Ali İmran, 369) ve küfre düşürmek istedikleri (Bakara, 2109), Tevrat ve İncil ’in hükümlerini hakkıyla uygulamadıkları (Maide, 568) bildirilmiştir Fıkhi bakımdan Ehli Kitapla ilgili olarak özel hükümler vardır *
Kitap ehli anlamına gelen “Ehli Kitap; Allah ’ın Peygamberlerine indirdiği kitaplara iman edenlere bahşedilen bir isimdir Kitap Ehli, Kur ’an ’da; “kendilerine kitap verilenler (Müddessir, 7431), “kendilerine kitap verdiklerimiz (Bakara, 2121) ve “kendilerine kitaptan bir pay verilenler (Nisa, 444) şeklinde de ifade edilmiştir
Kur ’an ’da Yahudi ve Hristiyanlara “Ehli Kitap denildiği gibi (Nisa, 4153; Maide, 515, 19) diğer Peygamberlere indirilen kitaplara iman edenlere de “Ehli Kitap denilmiştir (En ’am, 68490)
Çeşitli ayetlerde Ehli Kitabın kafir olanlarının; hakkı batıla karıştırdıkları (Ali İmran, 371), kasıtlı olarak Allah ’a karşısında yalan söyledikleri (Ali İmran, 375), emanete riayet etmedikleri (Ali İmran, 375), kendilerine verilen tanrısal kitapları tahrif ettikleri (Ali İmran, 378), Peygamberleri öldürdükleri (Ali İmran, 3112), Müslümanları sapıtmak (Ali İmran, 369) ve küfre düşürmek istedikleri (Bakara, 2109), Tevrat ve İncil ’in hükümlerini hakkıyla uygulamadıkları (Maide, 568) bildirilmiştir Fıkhi bakımdan Ehli Kitapla ilgili olarak özel hükümler vardır *