iltasyazilim
FD Üye
Ehli sünnet ve’l cemaat (Radıyallahü anhüm ecmain) Hazeratının i’tikadları budur ki:Allah Teala Hazretleri birdir, kadimdir, araz,cisim, cevher, musavver, mahdud ve ma’dud değildir Kadim, bizim tabirimizle evveli olmayan ve ahiri bulunmayan bir zati acelli a’ladır Mahiyet ve keyfiyetle de vasf olunamaz Bir mekana muhtaç değildir Üzerine zaman geçmez O’na hiçbir şey benzemez İlminden ve kudretinden hiçbir şey çıkmaz ve kaçmaz O’nun zatıyla kaim sıfat ı ezeliyyesi vardır Sıfatları O’nun ne zatının aynı ve ne de gayrıdır Mesela, aynaya baktığın zaman kendini aynada görürsün O aynada gördüğün bir bakımdan tıpkı sen, ben değilim desen olmaz, benim desen olmaz Onun için de ne aynıdır ve ne de gayrıdır demişler O sıfatlarda şunlardır: Hayat, ilim, kudret, irade, semi, basar, kelam, tekvin Allah Teala’yı görmek aklen de naklen de caizdir Kainat, alem cemii eczasıyla ve sıfatıyla muhdestir, yani yoktan vücuda çıkarılmıştır Onu yoktan çıkarıp meydana getiren Allah Teala’dır Kullarının bütün fiilleri, küfür, iman, taat ve isyan cümlesinin halıkı Allah Teala’dır Allah’tan gayrı Halık yoktur O fiillerin kullardan suduru, yani oluşu Hak Teala Hazretlerinin iradesi, meş’iyyeti, hükmü, kazası ve takdiri iledir Kulların işlerinde kendi ihtiyarları da vardır, onlar ile sevap ve ıkab olunurlar Taatta sevap, Ma’siyette de ikab vardır Güzel işler işleyenleri iyi kimseler medhederler, ahirette de sevaba nail olurlar, bunlara Cenabı hakk’ın rızası vardır Fena ve kötü şeyler ki ehli dünya da onu sevmez Ahirette ikaba sebep olanlar da Hakk’ın rızasıyla değillerdir Kul , gücü yetmediği bir şeyle teklif olunmaz Sevap, Cenabı Hakk’ın fazlıdır, azabı da adaleti icabıdır Maktül eceliyle ölmüştür Yani vurdular da öyle öldü demek değil de eceli gelmiş, o bıçak veya kurşun sebep olmuştur Ecel birdir Haram dahi rızıktır Herkes kendi rızkını yer, gerek helal olsun gerek haram olsun Kimse kimsenin rızkını yemeye kadir değildir Allah Teala, dalalet ve hidayetini halk edendir Dilediğine dalalet ve dilediğine de hidayet halk eder Kula aslah olanı halk etmek, Allah Teala’ya vacib değildir Hz Resulullah(sav) ‘in yakaza halinde şahsıyla Mescidi Haramdan Mescidi Aksa’ya, oradan semaya ve oradan da Hakk Teala’nın murad ettiği yere urucu haktır Melekül mevt haktır Kabirde, bütün kafirlerin ve bazı günahkarlar mü’minlerin azabı haktır İbadet ve taat ehlinin nimetlere nail olması da haktır Münkereyn meleklerinin kabirde sualleri de haktır Kıyamet günü dirilme haktır Amellerin tartılması haktır Kitap haktır, hesap da haktır Havzı kevser haktır Sırat köprüsü de haktır Peygamberlerin, velilerin, şehidlerin şefaatı da haktır Cennet ve cehennem de haktır ve el’an muvcutturlar, bakidirler Ne cennet, cehennem ve ne de içindekilere fana, yokluk gelmez Büyük ve küçük günahlar her ne kadar çok olsa dahi mü’mini imandan çıkarmaz ve küfre de sokmaz Cenabı Hakk, kendine yapılan şirki afvetmez Şirkten maada, büyük ve küçük günahlardan dilediğini mağfiret eder Küçük günahlara ikab caizdir Büyük günahların da afvı caizdir, tövbe etmese dahi İman, peygamberimizin Allah tarafından haber verdiği her şeyi kalbiyle tasdik ve lisanıyla da söylemesidir Ameller, hakikatı imana dahil değillerdir Ameller, kendi nefislerinde ziyade olurlar Fakat, hakikatı iman ne ziyade olur ne de eksilir Amellerin ziyadesiyle imanın meyveleri ve nurları artar Her mü’min: Ben Hakka müminim demelidir İnşallah ben mü’minim demek te’vil ile olsa dahi doğru değildir Şek ile olursa, ittifakla, söyleyen dinden çıkar İman tasdik ve ikrar olduğuna nazaran mahluktur ve kulun kesbidir, kazancıdır ve Haktan hidayet olduğuna göre de mahluk değildir Mukallidin imanı şek ve şübheden ari olursa sahihtir ve lakin kadir ise, delilleri terk ettiğinden asidir Bazı kere sa’id, saadete erişen kişi şaki, yani cehennem ehli olur ve bazen de şaki, yani cehennemlik bir kişi de sa’id ani ehli cennet olur Yani, Müslüman iken kafir olur veya kafir iken Müslüman olur Fakat, Allah’ın hükmünde değişiklik olmaz, gerek zatında ve gerek sıfatında tağyir caiz değildir Peygamber gönderilmesinde ve kitabı İlahinin inzalinda (inişinde) hikmet ve maslahat vardır Hak Teala, kullarına beşerden peygamber gönderdi İman ve ehli taatı cennetle tebşir ve ehli küfürle asileri de cehennem ve ikabla tenzir etti Nasa (insanlara da) din ve dünyalarında muhtac oldukları şeyleri öğrettiler Onları mu’cizelerle te’yid eyledi İlk peygamber Adem aleyhisselam, son peygamber de bizim peygamberimiz Muhammed Mustafa (sav) dir Bütün peygamberlerin efdali Peygamberimiz Muhammed Mustafa (sav) dir de Hz Allah’ın kullarıdır Ve emirlerini amillerdir ve masiyetten ma’sumdurlar Erkeklik ve dişilikleri yoktur, yemek ve içmeye muhtaç değillerdir Peygamberler meleklerin rasullerinden, meleklerin rasulleri ise beşerin Salihlerinden, beşerin salihleri ise bütün meleklerden efdaldir Keramet haktır ve ol keramet, şeriatında olduğu peygamberlerin mucizesinde dahildir Veli kerametinde müstakil değildir Veli, peygamberlik derecesine vasıl olamaz Kuldan, hiçbir hal ile teklif sakıt olamaz Efdali Evliya Ebu Bekir (ra) dır Ondan sonra Ömer el Faruk, ondan sonra Osman Zü’nnureyn, ondan sonra da Aliyyü’l Murtaza (raleyhüm) hazeratıdır Hilafet de bu tertib üzeredir Sahabeden hiçbirini hayırdan gayrı bir şeyle yad etmek caiz değildir Hilafet otuz yıldır Ondan sonra melik ve emirliktir Ehli İslam’a bir imam mutlaka lazımdır, Müslümanları hem korumak ve hem de işlerinin layıkıyla görülmesi, cum’a ve bayram namazlarının sıhhati için gerektir Fasıkın arkasında namaz kılmak caizdir Fasıkın cenazesine de namaz kılmak caizdir Her zaman mest üzerine meshetmek caizdir Dirilerin ölülere duası ve sadakaların ölülere faydası vardır Zamanların ve mekanların faziletleri haktır Ramazan ayı, recep, şaban, muharrem, arefe günü, bayram günleri, Mekkei Mükerreme, Medinei Münevvere, Kudsi Şerif ve mescidler gibi İlim, akıldan efdaldir Müşriklerin çocukları hakkında imamımız sükut etmiştir Sihir vakidir Göz değmesi de caizdir Müctehid bazen isabet eder bazen hata eder İctihadında isabet ederse iki sevap alır, hataları da afvolunur Kur’anı Kerim’deki nassların mümkün olduğu kadar zahirine hamdolunması vacibdir Ümmetten hiçbirisine cennetle şehadet etmeyiz Yalnız Rasulullah’ın (sav) şehadet ettikleri aşerei Mübeşşere müstesna Onlar da şunlardır: Ebu Bekr, Ömer, Osman, Ali, Talha, Zübeyr, Sa’d, Said, Abdurrahman b, Avf, Ebu Ubeyde b El Cerrah rıdvanullahi Teala aleyhim ecmain Deccalin çıkması haktır İsa (as)’ın semadan nüzulü haktır Dabbetü’arz’ın hurucu haktır Kahine, müneccime, arrafa gidip bir şey sormak caiz değildir Fal bakıcılar da buna dahildir Bunların söylediklerine inanmak da caiz değildir Cemaat hak ve sevaptır, rahmettir Ayrılık azabdır Allah Teala indinde makbul din İslam dinidir