Ehli Sunnet nedir? Ehli Beyt nedir? Hz Peygamberin torunları ehli sunnet mid
İslam ’a bağlı olmakla beraber, cok farklı yonleri bulunan kesimler acısından bakıldığında, genel olarak farklı iki ayrı zihniyet soz konusudur Bunlardan birincisi Ehli sunnet ve cemaat, ikincisi: Ehli bid ’a olanlardır Ehli sunnet ve cemaat, hadisi şerifte “Benim ve ashabımın uzerinde bulunduğu cizgiyi takip edenler olarak tanımlanmıştır(Mecmauz ’zevaid,1189) Dolayısıyla bu itikada bağlı olmayanlar bidat ehli sayılır Bunlar 72 fırkadır Mutezile, Cehmiye, Kaderiye, Şia ve benzerleri bu kısma dahildir
Ehli sunnet ve cemaatin kendi arasında iki ayrı itikadi mezhepleri vardır: Eşari ve Maturidi Bunların temel esaslara ait hususlarda pek bir farkları yoktur Detaylarda bazı nuansları vardır Bu sebeple ikisi de aynı kesimi temsil etmektedir
Kur ’an ve Sunnet cizgisi uzerinde olduğumuzun belgesi ise, ehli sunnet ve ’lcemaat denilen mezhep alimlerinin takip ettiği yoldur Bilindiği uzere, her biri parlak bir yıldız gibi parlayan alimleri barındıran bu buyuk cemaat, daha once 12 mezhepten oluşuyordu Sonra 4 ’te karar kıldı Bu kadar buyuk alimlerden oluşan bir ekolun –camia olarak yanlış yapma ihtimali cok azdır Nitekim bir hadiste peygamberimiz “Ummetim, dalalet uzerinde birleşmez buyurmuştur (Mecmauz ’zevaid,5208) Ve İslam alimleri, ehli sunnet ve cemaatin doğru bir cizgide olduğuna delil olarak bu hadisi zikrederler (Daha fazla bilgi icin bkEbu Davud, Sunnet, 1; Tirmizi, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2332)
Şunu da unutmayalım ki, ummetin buyuk coğunluğunu teşkil eden, en buyuk dahi alimleri icinde barındıran, Kur ’an ve Sunnet cizgisini yol haritası olarak benimseyen ehli sunnetin cizgisini takip etmek, deyim yerinde ise marjinal grupların arasına girip kendini riske sokmaktan cok daha mantıklı bir yoldur Buyuk cadde dururken, izbe yollara sapmanın bir manası yoktur
Ehli Beyt, Hz Peygamberin Hz Fatıma ’dan doğan neslinin adıdır
Ehli Beyti ehli sunnet dışında tasavvur etmek, uzerinde duşunulmesi gereken bir cehalet zirvesidir
Cunku Ehli Beytin başında Hz Ali ve Hz Fatıma gelir Ehli sunnet, Hz Peygamberin yolunu takip etmek manasına geldiğine gore; acaba, eğer Hz Peygamberin en yakını olan ve en sevdiği kimseler olan bu mubarek iki şahıs ehli sunnetten değilse, başka kim ehli sunnetten olabilir?
Ehli beytten olan on iki imamın her biri kendi devrinde cok buyuk saygı gormuş birer unlu alimdir
Hz Ali ’den sonra ehli beytin imamları Hz Hasan ve Hz Huseyin ’dir Cennetin efendileri ve Resulullah ’ın kokladığı iki gulu olan bu iki zatın, ehli sunnetten olmadığını, yani Hz Peygamber ve ashabının uzerinde bulunduğu cizginin dışında olduğunu soylemek mumkun olmadığı gibi hic bir musluman da boyle bir iddiada bulunmaz
Hz Hasan ve Hz Huseyin ’den sonra gelen ehli beytin baş imamı Zeynelabidin ’dir Hz Huseyin ’nin oğlu olan bu zatın asıl adı dedesinin adıdır; ALİ ’dir Fakat ilim, irfanla kalmayıp ibadet ve velayetiyle bit kutup olduğu icin devrin alimleri kendisine ZEYNELABİDİN(İbadet edenlerin susu, gulu) unvanını vermişlerdir Gecegunduzleri her gun bin rekat nafile namaz kılmakla şohret bulması(bk İbn Hacer, Tahzib, 7304) bu unvana ne kadar layık olduğunun gostergesidir Başta muhaddislerin hocası İmam Zuhri olmak uzere, ehli sunnet alimlerinin ZEYNELABİDİN hazretlerinden nasıl hadis rivayet ettiklerini, onu nasıl ovduklerini gormek icin kaynaklara bakmak yeterli olacaktır (bk İbn Hacer, Tahzib, 7304)
İmam Muhammed Bakır ZEYNELABİDİN ’in oğludur İlim, irfan ve takvasıyla nam salmış bir ehli beyt imamıdır İshak essebui, Zuhri, İbn Ata, Evzai, İbn Curec, Mekhul gibi ehli sunnet alimlerinin yıldızlarından olanların, ondan hadis rivayet etmeleri, İbn Sad, Nesai, Icli gibi muhaddislerin onu ovguyle anmaları(İbn Hacer, age, 9350352), başkalarının sozlerini hice indirger
İmam Muhammed Bakır ’ın oğlu İmam Caferi sadık sadakatiyle maruf ve meşhurdur Ehli sunnet imamlarından İmamı azamın ona talebe olması, ondan hadis rivayet etmesi ve imamı Malik ’in “Ben bazı zamanlar kendisini ziyaret ederdim, her defasında, ya namaz kılıyor, ya oruclu oluyor, yahut da Kur ’an okuyor olduğunu gorurdum Onun abdestsiz hadis rivayet ettiğini hic gormedim diyerek sadakatine ve takvasına şahadet etmesi bu zatı mubarekin ehli sunnetten olduğunu guneş gibi gostermiyor mu? (alimlerin hakkındaki ovgulerini gormek icin bk İbn Hacer, age, 2103105)
Şimdi donemin alim ve evliyalarının saygı duyduğu bu zatı muhteremi, dedesi olan Hz Peygamberin yolunda gitmemekle suclamak cinnet değil de nedir?
Başta İmamı azam ve imamı Şafii olmak uzere dort mezhep imamı ve diğer pek cok ehli sunnet alimi ehli beyte olan saygı ve sevgilerinden dolayı ŞİA olmakla suclanmış ve donemin bazı devlet yetkilileri tarafından işkenceye tabi tutulmuştur Hatta İmam Şafii bu zulumlere karşı haykırmış ve “eğer ehli beyti sevmek rafizilik(şiaların aşırı bir kolu) ise, butun ins ve cin şahit olsun ki ben rafiziyim diyerek ehli beyte karşı aşkını ilan etmiştir Acaba ehli sunnetin tarih boyunca temsilciliğini yapmış olan dort mezhep imamlarının bu şahitliklerini kale almayan ve haricilikvahhabilik damarıyla ehli beyt hakkındaki safsatalarını mı kale alacağız!
Ozetle, Ehli beyt imamları ehli sunnet ve cemaattendir “Ehli beyt unvanı onlar icin bir eksiklik değil, ayaklarını goklere bastıracak bir derecedir Bunların bazı konularda farklı ictihatları da olabilir Nitekim dort mezhep imamlarının da farklı farklı ictihatları vardır
Esefle belirtelim ki, Ehli beyte taraftar olan bir kısım şia grupları, onlardan yaptıkları rivayetlerinde onlara iftira edip yanlış şeyler yazdıkları icin ehli sunnet alimleri (o imamlardan dolayı değil), onlardan rivayet ettikleri hadisleri, haberleri ihtiyatla karşılamışlar Bazıları da Emevilik, haricilik zihniyetiyle hareket ettikleri icin Ehli bey imamları hakkında yanlış yorumlar ve yargılar ortaya koyarak onları safdışı bırakmak gibi hain bir amac takip etmişlerdir
O damar maalesef gunumuzde de bazı talihsiz kimselerde devam etmektedir Halbuki, Hz Omer ’e karşı besledikleri kinlerini Hz Ali ’ye sevgi şeklinde yansıtan bir kısmı Şiaların bu davranışları ne kadar yanlış ise, Hz Ali ve Ehli beyte karşı sempati duyan Şialara karşı besledikleri kinlerini Ehli sunnete bağlılık şeklinde ortaya koyanlar da o kadar yanlış bir yoldadır
Rabbimiz biz dosdoğru yoldan ayırmasın AMİN !
Alıntıdır
İslam ’a bağlı olmakla beraber, cok farklı yonleri bulunan kesimler acısından bakıldığında, genel olarak farklı iki ayrı zihniyet soz konusudur Bunlardan birincisi Ehli sunnet ve cemaat, ikincisi: Ehli bid ’a olanlardır Ehli sunnet ve cemaat, hadisi şerifte “Benim ve ashabımın uzerinde bulunduğu cizgiyi takip edenler olarak tanımlanmıştır(Mecmauz ’zevaid,1189) Dolayısıyla bu itikada bağlı olmayanlar bidat ehli sayılır Bunlar 72 fırkadır Mutezile, Cehmiye, Kaderiye, Şia ve benzerleri bu kısma dahildir
Ehli sunnet ve cemaatin kendi arasında iki ayrı itikadi mezhepleri vardır: Eşari ve Maturidi Bunların temel esaslara ait hususlarda pek bir farkları yoktur Detaylarda bazı nuansları vardır Bu sebeple ikisi de aynı kesimi temsil etmektedir
Kur ’an ve Sunnet cizgisi uzerinde olduğumuzun belgesi ise, ehli sunnet ve ’lcemaat denilen mezhep alimlerinin takip ettiği yoldur Bilindiği uzere, her biri parlak bir yıldız gibi parlayan alimleri barındıran bu buyuk cemaat, daha once 12 mezhepten oluşuyordu Sonra 4 ’te karar kıldı Bu kadar buyuk alimlerden oluşan bir ekolun –camia olarak yanlış yapma ihtimali cok azdır Nitekim bir hadiste peygamberimiz “Ummetim, dalalet uzerinde birleşmez buyurmuştur (Mecmauz ’zevaid,5208) Ve İslam alimleri, ehli sunnet ve cemaatin doğru bir cizgide olduğuna delil olarak bu hadisi zikrederler (Daha fazla bilgi icin bkEbu Davud, Sunnet, 1; Tirmizi, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2332)
Şunu da unutmayalım ki, ummetin buyuk coğunluğunu teşkil eden, en buyuk dahi alimleri icinde barındıran, Kur ’an ve Sunnet cizgisini yol haritası olarak benimseyen ehli sunnetin cizgisini takip etmek, deyim yerinde ise marjinal grupların arasına girip kendini riske sokmaktan cok daha mantıklı bir yoldur Buyuk cadde dururken, izbe yollara sapmanın bir manası yoktur
Ehli Beyt, Hz Peygamberin Hz Fatıma ’dan doğan neslinin adıdır
Ehli Beyti ehli sunnet dışında tasavvur etmek, uzerinde duşunulmesi gereken bir cehalet zirvesidir
Cunku Ehli Beytin başında Hz Ali ve Hz Fatıma gelir Ehli sunnet, Hz Peygamberin yolunu takip etmek manasına geldiğine gore; acaba, eğer Hz Peygamberin en yakını olan ve en sevdiği kimseler olan bu mubarek iki şahıs ehli sunnetten değilse, başka kim ehli sunnetten olabilir?
Ehli beytten olan on iki imamın her biri kendi devrinde cok buyuk saygı gormuş birer unlu alimdir
Hz Ali ’den sonra ehli beytin imamları Hz Hasan ve Hz Huseyin ’dir Cennetin efendileri ve Resulullah ’ın kokladığı iki gulu olan bu iki zatın, ehli sunnetten olmadığını, yani Hz Peygamber ve ashabının uzerinde bulunduğu cizginin dışında olduğunu soylemek mumkun olmadığı gibi hic bir musluman da boyle bir iddiada bulunmaz
Hz Hasan ve Hz Huseyin ’den sonra gelen ehli beytin baş imamı Zeynelabidin ’dir Hz Huseyin ’nin oğlu olan bu zatın asıl adı dedesinin adıdır; ALİ ’dir Fakat ilim, irfanla kalmayıp ibadet ve velayetiyle bit kutup olduğu icin devrin alimleri kendisine ZEYNELABİDİN(İbadet edenlerin susu, gulu) unvanını vermişlerdir Gecegunduzleri her gun bin rekat nafile namaz kılmakla şohret bulması(bk İbn Hacer, Tahzib, 7304) bu unvana ne kadar layık olduğunun gostergesidir Başta muhaddislerin hocası İmam Zuhri olmak uzere, ehli sunnet alimlerinin ZEYNELABİDİN hazretlerinden nasıl hadis rivayet ettiklerini, onu nasıl ovduklerini gormek icin kaynaklara bakmak yeterli olacaktır (bk İbn Hacer, Tahzib, 7304)
İmam Muhammed Bakır ZEYNELABİDİN ’in oğludur İlim, irfan ve takvasıyla nam salmış bir ehli beyt imamıdır İshak essebui, Zuhri, İbn Ata, Evzai, İbn Curec, Mekhul gibi ehli sunnet alimlerinin yıldızlarından olanların, ondan hadis rivayet etmeleri, İbn Sad, Nesai, Icli gibi muhaddislerin onu ovguyle anmaları(İbn Hacer, age, 9350352), başkalarının sozlerini hice indirger
İmam Muhammed Bakır ’ın oğlu İmam Caferi sadık sadakatiyle maruf ve meşhurdur Ehli sunnet imamlarından İmamı azamın ona talebe olması, ondan hadis rivayet etmesi ve imamı Malik ’in “Ben bazı zamanlar kendisini ziyaret ederdim, her defasında, ya namaz kılıyor, ya oruclu oluyor, yahut da Kur ’an okuyor olduğunu gorurdum Onun abdestsiz hadis rivayet ettiğini hic gormedim diyerek sadakatine ve takvasına şahadet etmesi bu zatı mubarekin ehli sunnetten olduğunu guneş gibi gostermiyor mu? (alimlerin hakkındaki ovgulerini gormek icin bk İbn Hacer, age, 2103105)
Şimdi donemin alim ve evliyalarının saygı duyduğu bu zatı muhteremi, dedesi olan Hz Peygamberin yolunda gitmemekle suclamak cinnet değil de nedir?
Başta İmamı azam ve imamı Şafii olmak uzere dort mezhep imamı ve diğer pek cok ehli sunnet alimi ehli beyte olan saygı ve sevgilerinden dolayı ŞİA olmakla suclanmış ve donemin bazı devlet yetkilileri tarafından işkenceye tabi tutulmuştur Hatta İmam Şafii bu zulumlere karşı haykırmış ve “eğer ehli beyti sevmek rafizilik(şiaların aşırı bir kolu) ise, butun ins ve cin şahit olsun ki ben rafiziyim diyerek ehli beyte karşı aşkını ilan etmiştir Acaba ehli sunnetin tarih boyunca temsilciliğini yapmış olan dort mezhep imamlarının bu şahitliklerini kale almayan ve haricilikvahhabilik damarıyla ehli beyt hakkındaki safsatalarını mı kale alacağız!
Ozetle, Ehli beyt imamları ehli sunnet ve cemaattendir “Ehli beyt unvanı onlar icin bir eksiklik değil, ayaklarını goklere bastıracak bir derecedir Bunların bazı konularda farklı ictihatları da olabilir Nitekim dort mezhep imamlarının da farklı farklı ictihatları vardır
Esefle belirtelim ki, Ehli beyte taraftar olan bir kısım şia grupları, onlardan yaptıkları rivayetlerinde onlara iftira edip yanlış şeyler yazdıkları icin ehli sunnet alimleri (o imamlardan dolayı değil), onlardan rivayet ettikleri hadisleri, haberleri ihtiyatla karşılamışlar Bazıları da Emevilik, haricilik zihniyetiyle hareket ettikleri icin Ehli bey imamları hakkında yanlış yorumlar ve yargılar ortaya koyarak onları safdışı bırakmak gibi hain bir amac takip etmişlerdir
O damar maalesef gunumuzde de bazı talihsiz kimselerde devam etmektedir Halbuki, Hz Omer ’e karşı besledikleri kinlerini Hz Ali ’ye sevgi şeklinde yansıtan bir kısmı Şiaların bu davranışları ne kadar yanlış ise, Hz Ali ve Ehli beyte karşı sempati duyan Şialara karşı besledikleri kinlerini Ehli sunnete bağlılık şeklinde ortaya koyanlar da o kadar yanlış bir yoldadır
Rabbimiz biz dosdoğru yoldan ayırmasın AMİN !
Alıntıdır