Dünyaca ünlü hazır giysi markası Zara, yaptığı bir eser çekimi ile toplumsal medyada reaksiyon çekti. Yaz ayı için çıkartmış olduğu bir sandaletin eser çekimi esnasında ekmek #kullanan firma, toplumsal medya kullanıcıları tarafından '#zarahaddinibil' etiketi altında eleştirilmeye başlandı. İşte ayrıntılar...
İspanyol merkezli hazır giysi markası Zara, ülkemizde faaliyet gösteren yabancı firmalardan bir tanesi. Yüksek fiyatlarıyla son devrin lüks sayılabilecek kategorisinde bedellendirilen marka, yaptığı eser çekimiyle dikkatleri üstüne çekti.
Daha öncesinde Almanya'da yaptığı çekimle gündeme gelen Zara, yiyecekleri eser tanıtımlarında kullanması konusunda çokça tenkit almıştı.
Şimdi de ekmeği ayaklar altına alması görüşüyle Türkiye'de boykot edilmeye başlandı. Birden fazla kullanıcı nimetin kutsal sayıldığı ülkemizde bu türlü bir saygısızlığa tahammül edilemeyeceğini lisana getirdi.
Markanın insani kıymetlerimizi hiçe saydığı konusunda yansılar büyümeye başladı.
Farklı ülke pazarlarında o ülkenin kıymetlerine nazaran hareket edilmesi gerektiği kanıları yoğunluktaydı. Globalleşmenin ne kadar değerli olduğunu gözler önüne seren bir örnek oldu.
Ekmeğin bizim görüşümüzdeki değeri ısrarla vurgulandı.
Daha öncesinde yapılan ekmek dizaynındaki çanta ise bu çekim ile tekrar gündeme geldi.
Bu hareketin sadece reklam olmak ve gündeme gelmek için olduğu da görüşler ortasında.
Gıda krizini yaşayan ülkelerin yanında global firmaların kayıtsız kalması durumu reaksiyonların artmasına yol açtı.
Sosyal medyada buna reaksiyon vermesine karşın mağazadan alışveriş yapmaya devam edenler de tenkitlerin odağında yer aldı.
Ülkemizde son derece kıymetli olmasına karşın Avrupa'da uygun fiyatlı kabul edilen markanın, kıymetlerimize yönelik bir bildiride bulunulduğu da düşünüldü.
Tepki gösterenler ortasında ünlü sanatçı Yıldız Tilbe de vardı, 'bize bulaştırmasınlar' dedi.
Pek çok kullanıcı tıpkı görüşü taşırken, yansılar çığ üzere büyümeye devam ediyor.
Siz neler düşünüyorsunuz?