Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 29
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
Ekspertiz raporunda en işe yarayan kısım ve araç sahipleri tarafından en net anlaşılan kısım aracın kaporta ve boya ile ilgili kısmıdır. Her ne kadar ekspertiz raporunda oldukça detaylı şeylere tik atılsa da ekspertiz raporunun en ilgi çeken ve araç hakkında en fazla bilgi veren kısmı araç parçalarının orijinal mi yoksa boya mı olduğunu gösteren sayfasıdır.
Bazı araçların bazı parçalarının plastik veya metal seçeneği olmakta, ekspertiz raporunda yer alan p kısaltmasıyla bu konuda bilgi verilmektedir.
Bilindiği üzere orijinal parça ile yan sanayi parça arasında fiyat farkı olduğu gibi plastik parça ile metal parça arasında fiyat farkı vardır. Bu nedenle ekspertiz raporunda yer alan ufak ayrıntılara önem vermek gerekmektedir.
Metal kaportadaki lokal boya ile plastik parçadaki boya aracın değerini etkilemesi açısından aynı değildir. Plastik parçalar maliyet açısından metal parçalara göre daha ucuzdur ve temasa çok açıktır.
Plastik parçaların boyanması çok yadsınacak bir şey değildir ve bunların boyanması aracın değerini etkilemez. Fakat yine de bilmek önemlidir.
Metal kaportadaki boya ise şüphe uyandırır. Çünkü temizlik boyası veya mikroçatlak kaynaklı çatlak nedeni ile boya ile kaza kaynaklı boya farklı anlamlar taşır. Aracın kaza yapması (özellikle de önden) araca değer kaybettiren bir husustur.
Oto ekspertiz firmalarının en başarılı olduğu konu araçta hangi parçaların değişen, boyalı, lokal boyalı veya sök-tak olup olmadığı konusudur.
Araçta hangi parçaların boyalı hangilerinin hasarlı olduğu aracın geçmişi hakkında ipuçları vermektedir. Araç alım satımı konusunda deneyimli kişiler ekspertiz raporunda yer alan bilgileri doğru yorumlayabilirler.
Eğer araçlar konusunda fazla bilginiz yok ise ekspertiz raporunda yer alan bilgileri eksik veya hatalı yorumlamanız olasıdır.
Mesela sağ kapının değişik olması bir kazaya işaret etse de kaputun değişmesi daha önemli bir kazaya işaret eder.
Araçta podyenin hasarlı olması değerini oldukça düşüren bir husustur. Lokal boyalı parçaların varlığı ise bunlara göre araç değerine daha az etki etmektedir.
Ekspertiz raporunda p ne demek ?
Oto ekspertiz raporunda p veya pp şeklinde yer alan kısaltma “plastik parça” kısaltmasıdır. Aracın tampon veya çamurluk gibi parçaları plastikten imal edilmiş olabilir, bu tür parçalar için kullanılan p kısaltması bu konuda bilgi vermek içindir.Bazı araçların bazı parçalarının plastik veya metal seçeneği olmakta, ekspertiz raporunda yer alan p kısaltmasıyla bu konuda bilgi verilmektedir.
Bilindiği üzere orijinal parça ile yan sanayi parça arasında fiyat farkı olduğu gibi plastik parça ile metal parça arasında fiyat farkı vardır. Bu nedenle ekspertiz raporunda yer alan ufak ayrıntılara önem vermek gerekmektedir.
Plastik parçaların boyalı olması araç fiyatını etkiler mi ?
Aracın dış temasa en fazla maruz kalan kısmı tampon ve çamurluklar olup bir çok modelde bu parçalar maliyeti düşünülerek plastikten imal edilmiştir. Araç kullanıldıkça plastik parçalarda sürtme ve ufak darbe çizikleri, mikro çatlakları illa ki olur ve aracına özen gösteren kişiler zaman zaman bu tür şeyleri kapatmak için boyatma yoluna gider.Metal kaportadaki lokal boya ile plastik parçadaki boya aracın değerini etkilemesi açısından aynı değildir. Plastik parçalar maliyet açısından metal parçalara göre daha ucuzdur ve temasa çok açıktır.
Plastik parçaların boyanması çok yadsınacak bir şey değildir ve bunların boyanması aracın değerini etkilemez. Fakat yine de bilmek önemlidir.
Metal kaportadaki boya ise şüphe uyandırır. Çünkü temizlik boyası veya mikroçatlak kaynaklı çatlak nedeni ile boya ile kaza kaynaklı boya farklı anlamlar taşır. Aracın kaza yapması (özellikle de önden) araca değer kaybettiren bir husustur.
Expertizde herşey çıkar mı?
Eğer oto ekspertiz firması işini düzgün yapıyorsa ekspertiz raporu %90 oranında araçta ne tür bir kusur olduğu meydana çıkar.Oto ekspertiz firmalarının en başarılı olduğu konu araçta hangi parçaların değişen, boyalı, lokal boyalı veya sök-tak olup olmadığı konusudur.
Araçta hangi parçaların boyalı hangilerinin hasarlı olduğu aracın geçmişi hakkında ipuçları vermektedir. Araç alım satımı konusunda deneyimli kişiler ekspertiz raporunda yer alan bilgileri doğru yorumlayabilirler.
Eğer araçlar konusunda fazla bilginiz yok ise ekspertiz raporunda yer alan bilgileri eksik veya hatalı yorumlamanız olasıdır.
Mesela sağ kapının değişik olması bir kazaya işaret etse de kaputun değişmesi daha önemli bir kazaya işaret eder.
Araçta podyenin hasarlı olması değerini oldukça düşüren bir husustur. Lokal boyalı parçaların varlığı ise bunlara göre araç değerine daha az etki etmektedir.