iltasyazilim
FD Üye
El Bahrü'l Medid (Kur'anı Kerim Tefsiri) Çıktı
Dr Dilaver Selvi
Ahmed İbn Acibe elHasenî'nin (rah)
Ahmed İbn Acibe elHasenî'nin (rah) yazdığı ve Yrd Doç Dr Dilaver Selvi'nin tercüme ettiği Bahrü'l Medid tefsirinin ilk iki cildi çıktı
elBahrü'lMedid fî Tefsiri'lKur'âni'lMecîd isimli tefsir, zahirî ve bâtınî ilimlerde üstat Ahmed Ibn Acibe elHasenî esSâzelî'ye aittir (11241809)
Bu tefsir, doğru ulu Kur'ân'ın zahiri tefsiri ile tasavvufî işaretlerini bir arada sunan; zahirle batını, şeriatla hakikati, ilimle irfanı, nakille tecrübeyi, delille müsşahedeyi, amelle edebi, dille gönlü, sözle aşkı kaynaştıran orijinal bir tefsirdir
İbn Acibe elliye yakın eserin sahibi bir alim ve kamil mürşit olarak bu tefsirini mürşitlerinin tavsiyesi ile ömrünün son döneminde yani en verimli devresinde yazmıştır
Eserin zahirî tefsir kısmı, Beyzâvî, Ebü'sSuûd, Nesefî, Kurtûbî, İbn Atiyye ve İbn Cüzey gibi Ehli sünnetin en muteber tefsirlerinden oluşmaktadır Tasavvufî işaretlerini ise, Kuşeyrî'nin Letâifü'lİsârât'ı, Baklî'nin Arâisü'lBeyânı, Hikemi Ataiyye ilk önce elde etmek üzere Kûtü'lKulûb, İhya, Avarif gibi tasavvufun esas kaynaklarından yapılan nakillerle, müellifin müşahede, tecrübe ve tavsiyeleri oluşturmaktadır
serhabercom *
Dr Dilaver Selvi
Ahmed İbn Acibe elHasenî'nin (rah)
Ahmed İbn Acibe elHasenî'nin (rah) yazdığı ve Yrd Doç Dr Dilaver Selvi'nin tercüme ettiği Bahrü'l Medid tefsirinin ilk iki cildi çıktı
elBahrü'lMedid fî Tefsiri'lKur'âni'lMecîd isimli tefsir, zahirî ve bâtınî ilimlerde üstat Ahmed Ibn Acibe elHasenî esSâzelî'ye aittir (11241809)
Bu tefsir, doğru ulu Kur'ân'ın zahiri tefsiri ile tasavvufî işaretlerini bir arada sunan; zahirle batını, şeriatla hakikati, ilimle irfanı, nakille tecrübeyi, delille müsşahedeyi, amelle edebi, dille gönlü, sözle aşkı kaynaştıran orijinal bir tefsirdir
İbn Acibe elliye yakın eserin sahibi bir alim ve kamil mürşit olarak bu tefsirini mürşitlerinin tavsiyesi ile ömrünün son döneminde yani en verimli devresinde yazmıştır
Eserin zahirî tefsir kısmı, Beyzâvî, Ebü'sSuûd, Nesefî, Kurtûbî, İbn Atiyye ve İbn Cüzey gibi Ehli sünnetin en muteber tefsirlerinden oluşmaktadır Tasavvufî işaretlerini ise, Kuşeyrî'nin Letâifü'lİsârât'ı, Baklî'nin Arâisü'lBeyânı, Hikemi Ataiyye ilk önce elde etmek üzere Kûtü'lKulûb, İhya, Avarif gibi tasavvufun esas kaynaklarından yapılan nakillerle, müellifin müşahede, tecrübe ve tavsiyeleri oluşturmaktadır
serhabercom *