Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Ela Quality'den Antalya Demre ve Aydın Didim'e iki otel yatırımı projesi

Ela Quality'den Antalya Demre ve Aydın Didim'e iki otel yatırımı projesi
0
89

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
Ela%2DQuality%2Dden%2DAntalya%2DDemre%2Dve%2DAydin%2DDidim%2De%2Diki%2Dotel%2Dyatirimi%2Dprojesi%2D228946%2Ejpg

Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı 41 milyona dayanırken, Antalya yaklaşık 14 milyon, İstanbul ise 13 milyon turist ağırlayan vilayetler ortasında birinci iki sırayı paylaştı. Turist sayısının her geçen yıl artmasına rağmen, yabancıların kişi başı harcamaları 650 dolar hududunda kalması turizm gelirlerinin artmasını engelliyor. Türkiye'nin gelecek yıl için 50 milyon turist gayesi olduğunu hatırlatan Ela Quality Resort Hotel Genel Müdürü Ufuk Gezgin, “Turist sayısı elbette değerli fakat nitelikli ve güçlü turist sayısını artırmalıyız. 30 milyon turist gelsin lakin kişi başı harcama 2 bin dolar olsun. İşte o vakit gelir ismine bir istikrar oluşturabiliriz. Zira turist sayısı ne kadar artarsa o kadar maliyet yükseliyor. Etraf ve her türlü kaynağın tüketilmesi ismine da fazla turist sorun olarak ortaya çıkıyor. Gelen turist masrafının ötesinde bir geliri bırakmalı ki kesim zenginleşsin ve daha âlâ hizmet etsin. Sonra turizm en süratli istihdam çeken bir kesim. Kesimin nitelikli olarak büyümesi hem işsizliği hem de kısa devir çalışmayı önler, turizm çalışanı 12 ay çalışma imkanı bulur" dedi.

Tanıtımını kültürümüz, sanatkarlarımız ve atletlerimiz yapmalı



Türkiye’nin tarihi ve turistik zenginlik açısından dünyanın birçok ülkesinden daha ileride olduğunu belirten Genel Müdür Ufuk Gezgin, turizm gelirinin artması için ülkenin dünyaya verdiği imajın da çok kıymetli olduğunu söyledi. İstanbul'dan 3 saatlik uçuş aralığındaki ülkelerde 1.5 milyar insanın yaşadığına dikkat çeken Gezgin, "Ülkemiz ekonomik manada en gelişmiş bölgeler ortasında. Destinasyon kapasitemiz son derece kâfi. Lakin imajımızı yansıtacak tanıtım eksikliği çekiyoruz. Ülke tanıtımını turizmciye bırakırsanız bu iş olmaz. Ülkeyi bedelleri, kültürü, sanatkarı, sportmeni tanıtmalı" diye konuştu.

Antalya’da yeni destinasyonlar oluşturulacak

Yabancı turistte kişi başı gelirin artması ve doluluk oranlarının da yüzde 78'leri geçmesi durumunda bölümde yatırımların da artacağına dikkat çeken Ufuk Gezgin, "Tahminime nazaran yeni yatırımların vakti gelmiştir. Antalya özelinde önümüzdeki yıl 20 milyon turist hedefleniyor. Kemer Tekirova'dan Alanya Mahmutlar'a kadar 210 kilometre kıyıya sahip Antalya'nın varsayım edilen turisti ağırlaması için hiçbir sebep yok. Demre’de Batı Antalya Havalimanı projesi var. Şimdi orada bir inşaat başlamadı fakat bakanlık orada tahsisler açtı. Demre, Kekova, Kaş buralar süper yerler. Orada her şey var. Kültür de var, dalış turizmi de var. Bizim de Ela Quality olarak Antalya Demre ve Aydın Didim'de iki otel yatırımı projemiz bulunuyor. Turizmdeki gelişmeye nazaran buradaki yatırımlarımızı hayata geçirmeyi planlıyoruz” halinde konuştu.

Konaklama vergisi işletmelere ek maliyet getirdi

Ufuk Gezgin, turizm dalında uygulanmasına karar verilen konaklama vergisinin yatırımcılar tarafından pek güzel karşılanmadığını söyledi. Kelam konusu vergilerin işletmeler için değerli bir maliyet oluşturduğunu lisana getiren Gezgin, "İlk yıl yüzde 1, ikinci sene ise yüzde 2 oranında uygulanıyor. Ayrıyeten kardan değil ciro üzerinden yapılıyor olması adil değil. Ciro üzerinden alınan bu vergi, işletmelerin karını yüzde 5-6 oranında olumsuz istikamette etkiliyor. Adil vergi sisteminin bölümü daha da büyüteceğine inanıyorum" dedi.



Konaklama vergisinin yanında bir de turizm tanıtma ajansına yönelik binde 7,5'luk bir vergiye muhatap olduklarını anlatan Ufuk Gezgin, kelam konusu verginin de işletmelere ek bir vergi yükü getireceğini lisana getirdi. Avrupalıların kontratlarını erkenden yaptığını hatırlatan Gezgin kelamlarını şöyle sürdürdü:
“Biz bütün kontratlarımızı yaptık bitirdik. Bu vergiyi ziyaretçiden almak gerekirken mecburen cebimizden ödeyeceğiz. Zira Avrupa kontratlarını erkenden yapıyor. Bu türlü olunca da acenteye dönüp kontratını iptal ettim diyemezsiniz. Bu yıl, hatta önümüzdeki yıl bunun yükünü biz işletmeciler çekeceğiz. Maalesef kesimde birliktelik de sağlayamıyoruz. Artık seneye biz konuktan alacağız diyoruz lakin birçok otel bunu almayacak. Çeşit operatörüne bunu anlatamıyoruz. Bunu kardan karşılayacağız. Seneye de fiyatlara yansıtacağız. Uzun yıllardır turizmin ihracat kapsamına alınmasını istiyoruz. Lakin bir türlü olmuyor. İnşallah yakın bir vakitte bu düzenleme yapılır.”

Thomas Cook’un iflası bölümü olumsuz etkiledi

İngiliz tıp operatörü Thomas Cook’un iflasının Türk konaklama kesiminde de yaralar açtığını belirten Ela Quality Resort Genel Müdürü Ufuk Gezgin, “Biz bugüne kadar onlarla çalışmadığımız için bir dert yaşamadık. Fakat kesimimizde birçok işletme olumsuz etkilendi. Bu iflas gelecek yıl İngiltere’de plan değişikliğine yol açacak. Oradaki cins operatörleri doğan boşluğu doldurmak için büyüme planları hazırladılar. Bu da bizim yeni riskimiz. Hesapta olmayan krizin sonunda daha hazırlığı olmayan farklı çeşit operatörleri Thomas Cook’un taşıdığı yolcuları taşımaya çalışacak. Bizim açımızdan Seneye bir kayıp yaşamayacağız fakat kimi çeşit operatörleri üzerinde süratli büyümenin problemleri olabilir” görüşünü lisana getirdi.

2020 maksadı yüzde 15 büyüme



Ufuk Gezgin, gelecek yıl turizm kesiminde yüzde 15 büyüme beklediklerini tabir ederken, "Bu oran azımsanmayacak bir sayı. Rusya'daki ve Avrupa'daki turist sayısındaki artış bunun habercisi. Ön rezervasyonlar bile yüzde 10'luk büyümeyi bugünden haber veriyor. Biz Ela Quality olarak da hedeflediğimiz sayıların altına inmiyoruz. Uzun yıllardan bu yana Kasım ayını yüzde 75'lik bir doluluk oranıyla kapattık. Bunda havaların sıcak gitmesi ve Mısır’ın kapalı olması da etken. Biz dolulukta 7 aylık ortalamalara nazaran yüzde 78'leri geçen bir performans yakaladık. Ela Quality'de çocuk üzere farklı konseptlerimiz de var. Yalnızca yurt dışından değil başta İstanbul olmak üzere Bursa, Ankara, İzmir, Adana, Gaziantep ve Trabzon'dan yerli konuklarımızı de ağırladık. Turizmi 12 aya yayabilsek bölüm olarak hem turist sayısını hem de gelirleri artırabiliriz. Türk mutfağı öncülüğünde dünya mutfaklarının da ülkemizde sergilenmesi konaklamada mühletin aylara yayılması açısından yeterli adımlar olabilir. Sonbahar ve kış aylarında orta tatiller de turizme olağanüstü dayanak veriyor" diye konuştu.
 
858,505Konular
982,791Mesajlar
33,075Kullanıcılar
Üst Alt